Pagina 1 van 4

Corima aero of aero plus

Geplaatst: 13 mei 2008 00:36
door buch
De vraag waar ik een tijdje mee zit is de volgende: is de aero plus zijn meerwaarde waard?

Dat scheelt soms 275 euro en dat vind ik een hoop geld.
Aan de andere kant als de plus versie veel stijver is en duidelijk aerodynamischer.
Is dat misschien uiteindelijk een betere keuze.
De carbon naaf van de plus is leuk om te zien maar is hij ook beter en/of heeft hij een betere levensduur?
Wat vinden Jullie?

Geplaatst: 13 mei 2008 00:44
door drummie71
lichter en iets meer aerodynamisch
de naven zijn niet alleen van carbon zijn met DT Swiss ontwikkeld
ik heb de + besteld :-)

Geplaatst: 13 mei 2008 14:54
door havana
De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.

Geplaatst: 13 mei 2008 20:06
door buch
havana schreef:De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.


Heb je het dan over tube of clincher wielen?

Geplaatst: 14 mei 2008 01:01
door rabbit
havana schreef:De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.


Jij had ze toch ook besteld ?

Rabbit

Geplaatst: 14 mei 2008 11:23
door havana
@ Buch: ik heb het over clinchers
@ Rabbit: zoals elders te lezen viel / valt heb ik ze helaas moeten annuleren

Geplaatst: 14 mei 2008 12:35
door buch
Niet helemaal duidelijk van mijn kant maar mijn voorkeur bij carbon velgen gaat uit naar tubes. Volgens zeggen toch iets minder kwetsbaar als clinchers.
Dan zit je met de Aeo plus op ik meen 1360 gr. en de gewone aero 80 gr meer.

Geplaatst: 14 mei 2008 12:36
door havana
Dan geldt nog steeds dat een custom setje aanzienlijk lichter is.

Geplaatst: 14 mei 2008 14:45
door buch
oke, dat zal zo zijn en is dan mooi meegenomen.

Maar wordt het setje dan niet duurder en waar moet ik ze dan laten inspaken.
Bij Zoran? Kan ik dan niet beter gelijk een ffwd set nemen 50 mm hoog met dt240s naven. Ik heb begrepen dat Zoran die nu voor ffwd inspaakt.
Of zijn de corima velgen van een betere kwaliteit?

Ik heb mijn keus nog steeds niet gemaakt.

Geplaatst: 14 mei 2008 16:27
door havana
FFWD is volgens mij ook een prima set....

Inspaken kost natuurlijk ook wel wat. Degene bij wie ik het laat doen rekent € 50 voor een set, indien ik de spaken ook bij hem afneem. Dat vind ik nogal meevallen.

Het hierboven genoemde Corima setje (18/24) voor tubes komt volgens mij berekeningen 200 gram lager uit, dus iets onder de 1200 gram.

Geplaatst: 18 mei 2008 15:47
door michel7000
ik ben van plan om corima aero tubewielen te kopen heeft iemand ervaring met deze wielen ? grtz michel

Geplaatst: 18 mei 2008 20:31
door buch
michel 7000 schreef:ik ben van plan om corima aero tubewielen te kopen heeft iemand ervaring met deze wielen ? grtz michel


Ik dus ook en heb onder de zoekknop meerdere ervaringen gevonden.
Maar ben wel benieuwd naar iemand die de gewone aero en de aero+ heeft.
En deze objectief met elkaar kan vergelijken.
Is de gewone aero sinds de komst van de aero+ afgeschreven?
En is de aero+ duidelijk het betere wiel en dus de betere keus ?
Is de duurzaamheid van de carbonnaaf beter?
Komt deze van DT of is mede met hen ontwikkeld ?