Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro-tijd!!

dario
Forum-lid

dario 09 mei 2008 17:27

Er was nog geen discussie over de Giro 2008 (ja, die over Astana, maar da's maar één ploegje hé ), dus bij deze.

Cunego en Andy Schleck (hoe jammer dat hij er niet bij is, na zijn prachtige Giro 2007) winnen hem al zeker niet, zoveel staat vast, maar wie wel?

In de Italiaanse pers gaat men uit van een duel Di Luca - Contador, maar zouden die na alle heisa nog optimaal voorbereid aan de start kunnen komen? Ik ben alvast benieuwd!

Wel een tegenvaller: in de nieuwe ProCycling staat een dikke fout in het wedstrijdparcours! Volgens hun routekaartje zou de 17de etappe (Sondrio-Locarno) een ommetje door Zwitserland maken, over de San Bernardino en de Splügenpas :p , maar dat klopt dus NIET :( : de enige bult die ze die dag over moeten is de Monte Ceneri van 500 meter. Djutoch! (al vermoed ik zo dat de coureurs iets minder ontevreden zullen zijn, na de Kronplatz daags voordien...) :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

masterb
Forum-lid

masterb 09 mei 2008 17:35

Contador heeft zelf gezegd dat Kloden als kopman wordt uitgespeeld. Menchov maakt ook wel een kansje denk ik. De ploeg van CSC valt me eigenlijk een beetje tegen. Zij hebben normaal gesproken altijd wel een goed mannetje in de ploeg maar ik heb geen flauw idee wie zij gaan uitspelen.

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 09 mei 2008 18:07

Astana heeft de sterkste ploeg met drie absolute klassementsrijders (Contador, Klöden, Leipheimer) en een goede outsider (Gusev). Barloworld kan ook wel eens sterk voor de dag komen. Pfannberger maakte al eerder een sterke indruk en Soler hoort bij de top in het hooggebergte. Gasparotto verliest in tijdritten weinig op de Astana-kopmannen. Bij Saunier Duval moet de oude rot Piepoli de druistige Riccò naar voren stuwen. En dan zijn er natuurlijk Di Luca, Simoni, Bruseghin, Valjavec, Karpets, Savoldelli, Pellizotti en Menchov. Grote verrassing kan wel eens Simon Spilak worden.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

fsc_87
Forum-lid

fsc_87 09 mei 2008 18:12

Ik verwacht een mooie Giro. Zeker de ritten met aankomst bergop.
Als winnaar zet ik mijn geld op Kloden. Hij kan zowel de bergritten als de tijdritten goed aan en heeft in romandie bewezen in vorm te zijn.

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 10 mei 2008 16:01

ik hoorde laatst dat Contador in de maand mei nooit zo goed presteerd vanwege hooikoorts dus dat word nog afwachten...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

simic
Forum-lid

simic 10 mei 2008 23:39

Lijkt me echt onzin, dat hij door hooikoorts niet goed presteert. Hij heeft toch de Ronde van Baskenland gewonnen.

Contador is voor mij geen super favoriet, aangezien hij (net als heel Astana) niet naar de Ronde van Italie heeft toegewerkt.

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 11 mei 2008 02:24

Ronde van Baskenland is toch echt voor het echte hooikoorts seizoen, en ik heb er ervaring genoeg mee om dat te weten en om te weten dat je daar behoorlijk last van kan hebben.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 11 mei 2008 11:26

Nu alleen nog elke dag live uitzendingen bij de NOS en een Giro journaal of Girournaal en de Tour heeft er een volwaardige concurrent bij!!
Niets is wat het lijkt..

gast
Forum-lid

gast 11 mei 2008 11:43

GastheerG schreef: Zelfs de buurvrouw begint over wielrennen te praten. Jak!

Dat is idd een setje sterke argumenten ! :D Overigens dat van dat eten zou ik me niet aan wagen, want als je zo redeneert heeft alles wel een voorgeschiedenis met die appel van Adam en Eva als ultieme basis. Caesar lustte idd ook wel een hapje, maar vergeet de invloeden van de Osmanen niet. Die Turken kunnen ook koken als de beste !

Alle overige argumenten, daar is geen speld tussen te krijgen ;) (Maar toch is het niveau bij de Tour hoger en dat is dan weer het sterkste argument om wel de tour te volgen.)

tiest
Forum-lid HC

tiest 11 mei 2008 18:27

thunderroad schreef: maarr.. de gele trui is toch de ultieme trui ...
ennne...als niet-prof........ in een roze trui wil je toch niet over straat

Als niet prof leiderstruien en ploegentruien dragen is toch sowiezo not done?!

De giro is qua parcours al jaren mooier dan de tour..

Zabriskie trouwens net afgevoerd. Mister mustache is out!

Plaats reactie