Beste mede-fietsers,
Na veel gelezen te hebben op dit forum hier mijn eerste vraag.
Ik ben van plan voor het winterseizoen een mountainbike te kopen om door te kunnen trainen voor het racefietsen, daarbij zal ik hem waarschijnlijk ook enkele rondjes gebruiken op bijvoorbeeld het parcours van schoorl. (1x per maand)
het probleem is dat ik in het schuur geen ruimte heb om mijn dagelijkse stadsfiets te behouden, deze zal dus weg moeten. en deze ritjes zullen op de mtb gemaakt moeten worden.
Welke soort mountainbike is hiervoor het meest geschikt, waar moet ik op letten (afneembare spatborden) onderdelen die roesten?
Budget is +/- 1400 euro.
Bij voorbaat dank,
Mountainbike/Dagelijks vervoer
Als ruimte het probleem is zou ik bij de DHZ-zaak een paar haken voor in de muur of aan het planfond kopen en de MTB boven de stadsfiets hangen. Een MTB voor dagelijks gebruik is niet handig: je moet spatborden (de)monteren. Eén slot volstaat niet want dan kan je voor of achterwiel gestolen worden enz.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik woon nog thuis bij mijn ouders, en heb dus maar één muur tot mijn beschikking, en daar hangt mijn racefiets helaas al.
Ik denk ook aan één slot wel voldoende te hebben, gezien de plaats waar ik woon en waar ik naartoe zal fietsen. Het blijft natuurlijk een risico en ik zal dus proberen de fiets zoveel mogelijk in een veilige stalling te plaatsen.
Ik denk ook aan één slot wel voldoende te hebben, gezien de plaats waar ik woon en waar ik naartoe zal fietsen. Het blijft natuurlijk een risico en ik zal dus proberen de fiets zoveel mogelijk in een veilige stalling te plaatsen.
Eh, gewoon iets meer proppen in de schuur, beetje meer ruimte claimen.
Of je stadsbarrel buiten stallen?
Of je mountainbike in de schuur en je racefiets op je slaapkamer?
Maar een mountainbike van 1400 euro moet je niet als stadsfiets gebruiken, ook niet met een dik slot erop.
Of je stadsbarrel buiten stallen?
Of je mountainbike in de schuur en je racefiets op je slaapkamer?
Maar een mountainbike van 1400 euro moet je niet als stadsfiets gebruiken, ook niet met een dik slot erop.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik roep toch nog de verkeerde reacties op,
Mijn probleem is niet zozeer de veiligheid van de fiets, Ik fiets voornamelijk heen en terug naar mijn werk en de sportschool waar hij veilig kan staan.
Daarnaast blijft ie altijd in het zicht als ik ergens heen ga.
Wat ik me wel afvraag is hoe het moet met de pedalen? moeten deze omwisselt worden ofzo voor gewone of is daar een oplossing voor?
Hoe gaat het met de smering/schoonmaken/onderhoud bij veel korte/kleine ritten en is er speciaal materiaal dat hiertegen beter bestand is.
Met vriendelijke groet,
Mijn probleem is niet zozeer de veiligheid van de fiets, Ik fiets voornamelijk heen en terug naar mijn werk en de sportschool waar hij veilig kan staan.
Daarnaast blijft ie altijd in het zicht als ik ergens heen ga.
Wat ik me wel afvraag is hoe het moet met de pedalen? moeten deze omwisselt worden ofzo voor gewone of is daar een oplossing voor?
Hoe gaat het met de smering/schoonmaken/onderhoud bij veel korte/kleine ritten en is er speciaal materiaal dat hiertegen beter bestand is.
Met vriendelijke groet,
V.w.b. de pedalen, zou dit (http://messengerofdoom.files.wordpress. ... dal-05.jpg) een oplossing kunnen zijn. Ook verkrijgbaar van Shimanon als SPD.
Als je een onderhoudsvriendelijk systeem zoekt zou je eens naar een Rohlofnaaf kunnen kijken.
Als je een onderhoudsvriendelijk systeem zoekt zou je eens naar een Rohlofnaaf kunnen kijken.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Hoi,
Gebruik al sinds enkele jaren mijn mtb voor woonwerkverkeer, fietstochtjes met vrouwtje, en andere. Bevalt me perfect. Voor 1400 euro kan je al een aardig bikeje samenstellen.
Ik zou voor een lx afmontage gaan, niet te duur frame,, voor pedalen kun je specilale klikplatformen krijgen , kan je je ook met gewone schoenen rijden.
Ps,
Kijk eens op de moozes site kan zo een mtb configuren,
Gebruik al sinds enkele jaren mijn mtb voor woonwerkverkeer, fietstochtjes met vrouwtje, en andere. Bevalt me perfect. Voor 1400 euro kan je al een aardig bikeje samenstellen.
Ik zou voor een lx afmontage gaan, niet te duur frame,, voor pedalen kun je specilale klikplatformen krijgen , kan je je ook met gewone schoenen rijden.
Ps,
Kijk eens op de moozes site kan zo een mtb configuren,