Gebroken nok voorderailleur Bulls
Hallo,
ik heb een Bulls frame (Dura Ace Pro) uit 2004 van 64 cm. De fiets heeft een carbon voor- en achtervork, verder is het van aluminium. Afgelopen week is het bracket, waar de voorderailleur op vast gemaakt zit, afgebroken. Het vervelende is dat deze bracket op het frame gelast zit.
Bulls biedt mij nu de volgende oplossingen:
A) een nieuw Bulls 600 frame
B) een zelfde frame met carbon achtervork, met bijbetaling van 190 euro
C) een full carbon frame, met bijbetaling van 500 euro.
Wat raadt de (Bulls-) kenner mij aan?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de tips.
Groeten,
Rob
ik heb een Bulls frame (Dura Ace Pro) uit 2004 van 64 cm. De fiets heeft een carbon voor- en achtervork, verder is het van aluminium. Afgelopen week is het bracket, waar de voorderailleur op vast gemaakt zit, afgebroken. Het vervelende is dat deze bracket op het frame gelast zit.
Bulls biedt mij nu de volgende oplossingen:
A) een nieuw Bulls 600 frame
B) een zelfde frame met carbon achtervork, met bijbetaling van 190 euro
C) een full carbon frame, met bijbetaling van 500 euro.
Wat raadt de (Bulls-) kenner mij aan?
Bij voorbaat hartelijk dank voor de tips.
Groeten,
Rob
Hoi,
Lijkt me een typisch garantiegevalletje maar ik ken de specifieke garantiebepalingen van Bull niet en dus kan ik mis zitten.
Als er niks concreets gebeurd is (val, botsing) EN het frame zit binnen garantie dan zou ik een nieuw frame eisen.
Die aanlas hoort gewoon niet af te breken bij normaal gebruik.
Mvg, Zorro
Lijkt me een typisch garantiegevalletje maar ik ken de specifieke garantiebepalingen van Bull niet en dus kan ik mis zitten.
Als er niks concreets gebeurd is (val, botsing) EN het frame zit binnen garantie dan zou ik een nieuw frame eisen.
Die aanlas hoort gewoon niet af te breken bij normaal gebruik.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19
flinke krassen op je cranks, heeft dat met het afbreken van de nok te maken? (schuiver ofzo)
Als ik het goed zie, dan zit er onder de aanlas een stevige deuk in de buis. Dat zou er op duiden dat er toch op gevallen is.
Als dat zo is, dan zou ik niet zeuren en gewoon een nieuw frame aannemen.
Heb het lang geleden een keer gehad. Heb toen gewoon de rest van de las er af gedremeld, netjes gelakt en een klembandderaileur er op gezet.
Als dat zo is, dan zou ik niet zeuren en gewoon een nieuw frame aannemen.
Heb het lang geleden een keer gehad. Heb toen gewoon de rest van de las er af gedremeld, netjes gelakt en een klembandderaileur er op gezet.
Ik wil je niet voor het hoofd stoten RoB en je niet betichten van iets dat niet waar zou blijken te zijn, maar als ik de foto zo zie is er meer gebeurt dan spontaan afgebroken.
Dit lijkt op een gevalletje schakelen met geweld of een val. Als dat zo is (en nogmaals ik kan het niet weten, maar zie alleen de foto) moet je blij zijn dat de FM (of Bulls) je een oplossing biedt en het aanbod met beide handen aannemen.
(Als ik het verkeerd zie sorry, maar gezien de deuk net onder de nok en de totale staat van de crancks en de kettingbladen heb ik dit idee gekregen)
Dit lijkt op een gevalletje schakelen met geweld of een val. Als dat zo is (en nogmaals ik kan het niet weten, maar zie alleen de foto) moet je blij zijn dat de FM (of Bulls) je een oplossing biedt en het aanbod met beide handen aannemen.
(Als ik het verkeerd zie sorry, maar gezien de deuk net onder de nok en de totale staat van de crancks en de kettingbladen heb ik dit idee gekregen)
Passie voor het fietsen en de fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die deuk hoort er te zitten. Die nok is bij een bulls oersterk en het zou me niets verbazen als de voorderailleur (door slechte afstelling) in aanraking is gekomen met de crank (ik meen een plek op de achterderailleur te zien maar zo goed is de foto ook weer niet).
In maat 64 zou ik full alu of full carbon nemen (en geen ingelijmde delen). Coulance voorstel van Bulls is ok.
In maat 64 zou ik full alu of full carbon nemen (en geen ingelijmde delen). Coulance voorstel van Bulls is ok.
Thja en lior, dat lijken me toch al te voorbarige conclusies. De crank en kettinbladen zien er idd niet meer als nieuw uit, maar bedenk dat dit een fiets is van 4 jaar oud. Ik zie daar alleen slijtage door gebruik. Voor wat betreft die "deuk", deze kan ook door de fabrikant zijn aangebracht omdat bijvoorbeeld de derailleur anders het frame raakt. Dit heb ik wel vaker gezien, o.a. bij red bull.
Ik stel alle reacties zeer op prijs. Hierbij kort mijn feedback.
Ik kan bevestigen dat de breuk ontstaan is bij schakelen en ik ben nooit met de fiets gevallen. De deuk is inderdaad door de fabrikant in het frame aangebracht. De rest van de krassen e.d. is gebruikersschade.
Kan iemand nog zeggen of een carbon frame een wijs besluit is met mijn 2.00 meter lengte en 90 kilo, of doet dat niet ter zaken?
Rob
Ik kan bevestigen dat de breuk ontstaan is bij schakelen en ik ben nooit met de fiets gevallen. De deuk is inderdaad door de fabrikant in het frame aangebracht. De rest van de krassen e.d. is gebruikersschade.
Kan iemand nog zeggen of een carbon frame een wijs besluit is met mijn 2.00 meter lengte en 90 kilo, of doet dat niet ter zaken?
Rob
Beste Rob,
Hoeveel kilometer fiets je per jaar ongeveer?
Zo te zien zitter er vrij nieuwe wielen in je fiets? Easton Vista SL 50? En heb je dus net al heel wat geld uitgegeven. Als je niet al teveel kilometers maakt zou ik voor 190 euro zelfde frame nemen.
Hoeveel kilometer fiets je per jaar ongeveer?
Zo te zien zitter er vrij nieuwe wielen in je fiets? Easton Vista SL 50? En heb je dus net al heel wat geld uitgegeven. Als je niet al teveel kilometers maakt zou ik voor 190 euro zelfde frame nemen.
Robbie,
Je kunt ook dit topic eens doorspitten om te kijken wat de ervaringen zijn met de voorgestelde frames: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18249
Je kunt ook dit topic eens doorspitten om te kijken wat de ervaringen zijn met de voorgestelde frames: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18249