Onderhandelen bij Fietsgigant in Vriezenveen?
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met het kopen van een racefiets bij de Fietsgigant?
Ik ben namelijk benieuwd of er ruimte bij hen is om te onderhandelen over de prijs of eventueel accessoires? Ook vind ik het wat vreemd dat zij eur 25,- rekenen voor het rijklaarmaken van de fiets, is dit standaard?
Heeft iemand ervaring met het kopen van een racefiets bij de Fietsgigant?
Ik ben namelijk benieuwd of er ruimte bij hen is om te onderhandelen over de prijs of eventueel accessoires? Ook vind ik het wat vreemd dat zij eur 25,- rekenen voor het rijklaarmaken van de fiets, is dit standaard?
H.dekroon schreef:Weet je of het redelijk is dat zij 25 euro rekenen voor het rijklaar maken van de fiets?
Waarom wil je dit weten?? Volgens mij mag hij dit gewoon doen. Als je wilt weten of er te onderhandelen valt, dan moet je er naar toe gaan en echt gaan onderhandelen! Je hebt er niets aan om hier te horen dat het raar zou zijn en vervolgens in de winkel te horen krijgen dat zij dit toch in rekening brengen.
Als je iets goedkoop wilt krijgen moet je gewoon gaan praten en kijken wat het echt kost. Bij iedere fietsenmaker valt over de prijs te praten zekers als je verschillende dingen tegenlijk koopt is mijn ervaring. Succes!
Loeki Pro
bikegolf schreef:H.dekroon schreef:Weet je of het redelijk is dat zij 25 euro rekenen voor het rijklaar maken van de fiets?
Vind ik nooit redelijk, moet gewoon in de prijs zitten.
Fietsgigant is natuurlijk een prijsvechter, dus op deze manier kunnen klanten die zelf sleutelen hun fiets gewoon in de doos meekrijgen en nog wat geld in de zak houden. In vind het zo gek nog niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
fietsgigant uit eigen ervaring:
- Duidelijk van te voren stellen of de fiets er wel is. Want veel wat op de website staat hebben ze niet op voorraad
- Afleveringskosten heb ik niet betaald (onderhandelen)
- Weinig onderhandelingsruimte alleen een bidon met houder en een fietscomputertje
Want ze zeggen heel simpel hij staat hier goedkoop wil je 'm niet koop je 'm maar ergens anders. Dus duidelijk een prijsvechter maar slecht geholpen nee dat zeker niet.
- Duidelijk van te voren stellen of de fiets er wel is. Want veel wat op de website staat hebben ze niet op voorraad
- Afleveringskosten heb ik niet betaald (onderhandelen)
- Weinig onderhandelingsruimte alleen een bidon met houder en een fietscomputertje
Want ze zeggen heel simpel hij staat hier goedkoop wil je 'm niet koop je 'm maar ergens anders. Dus duidelijk een prijsvechter maar slecht geholpen nee dat zeker niet.
Zal wel aan mij liggen. Wat verwacht Fietsgigant dat je ermee gaat doen ? Niet mee rijden zodat ie ook niet rijklaar hoeft gemaakt te worden. Je gaat er toch mee rijden ? Is ook het eerste wat ik roep bij het kopen van een tweedehands auto. Ik ga er mee rijden dus rijklaar afleveren zonder extra kosten. Meestal doen ze dat ook. En zo niet, gewoon weggaan.
Omgekeerd vind ik het wel te pruimen: dus korting geven als je de fiets in de doos meeneemt (per saldo hetzelfde, maar andere beleving) . Nu kom je op een bepaalde prijs af en blijkt ie dus 25 euro duurder te zijn. Dat vind ik niet persoonlijk niet netjes.
Omgekeerd vind ik het wel te pruimen: dus korting geven als je de fiets in de doos meeneemt (per saldo hetzelfde, maar andere beleving) . Nu kom je op een bepaalde prijs af en blijkt ie dus 25 euro duurder te zijn. Dat vind ik niet persoonlijk niet netjes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien een beetje off-topic, maar ga eens een keuken kopen. Neem je vriend(in) mee en loop eens een "gunstig" geprijsde showroom in. Dit is echt waanzin. Dit gaat om bedragen waar je makkelijk je absolute droomfiets voor kunt kopen. Ze praten je een korting aan, maar waar die opgebaseerd is??? Vergelijkings materiaal is vaak lastig en er wordt heel sterk aangedrongen op een impuls aankoop, ofwel tijdelijke aanbieding, vandaag tekenen anders gaat het hele feest niet door. Ik wist niet dat een keuken een houdbaarheids datum had?? voor een fiets is dit niet anders. Vervolgens service... reken niet op al te veel service.
Mensen (Hollanders) willen graag op een familie verjaardag of onder elkaar vertellen hoe goedkoop ze iets gekocht hebben en geven graag op over een korting. Natuurlijk speelt een verkoper hierop in en speel je dit gedrag in de hand. Fietsgigant verkoopt je een korting!! en dan nemen we de service wel voor lief, des noods zitten we er ook nog meer dan een uur voor in de auto. Ik vind dit pure armoe. Onderhandelen doe je op een toeristen markt in een ver land op vakantie, niet in een Kalvinistisch land dat graag te boek staat als effectief. Het kost veel tijd en energie die je ook in dingen kan steken die veel leukere zijn om te doen. Fietsen bijvoorbeeld.
Mijn motto: Quality is remembered long after the prise is forgotten.
Proost,
Dit moest ik even kwijt
Mensen (Hollanders) willen graag op een familie verjaardag of onder elkaar vertellen hoe goedkoop ze iets gekocht hebben en geven graag op over een korting. Natuurlijk speelt een verkoper hierop in en speel je dit gedrag in de hand. Fietsgigant verkoopt je een korting!! en dan nemen we de service wel voor lief, des noods zitten we er ook nog meer dan een uur voor in de auto. Ik vind dit pure armoe. Onderhandelen doe je op een toeristen markt in een ver land op vakantie, niet in een Kalvinistisch land dat graag te boek staat als effectief. Het kost veel tijd en energie die je ook in dingen kan steken die veel leukere zijn om te doen. Fietsen bijvoorbeeld.
Mijn motto: Quality is remembered long after the prise is forgotten.
Proost,
Dit moest ik even kwijt
Loeki Pro
Optico schreef:
Mijn motto: Quality is remembered long after the prise is forgotten.
Proost,
Dit moest ik even kwijt
Ja en nee. Er is natuurlijk altijd een grens. Een echte dozenschuiver is puur een prijsvechter en geeft geen geweldige service.
Maar het kan ook anders. Om het over Keukens te hebben: Ikea levert prijstechnisch goede keukens. Hun service is ook nog eens prima. Zo ook met FM's. Sommigen zijn duur en leveren slechte service. Anderen zijn goedkoper, maar stellen ook gratis ff snel je wieltjes en je derailleur onder het genot van een bakkie koffie terwijl je tegen ze aan leutert over de laatste sport evenementen.
Goedkoop is zeker niet altijd slechte service. En duur is absoluut geen garantie voor een goede service (was het maar waar...)
Ik ben er een paar keer geweest, bij de Fietsgigant, maar anders dan een goedkoop setje Santini heb ik er nooit gekocht. Ik ben niet zo'n sleutelaar en al kun je me niet alles wijsmaken, ik moet voor een hoop dingen toch vetrouwen op de FM. Dan stel ik het op prijs dat ik ook een FM heb die dat vetrouwen waarmaakt. En daar wil ik dan, in alle redelijkheid ook wel iets voor betalen.
Koehandelen doe je m.i. op de veemarkt op inderdaad in een ver land (waar je uiteindelijk toch ook altijd nog teveel betaald).
Ik denk dat je inderdaad best een voordeeltje kunt halen bij 'de Prijsvechter', mits je zelf een beetje kunt, en het leuk vindt, om te sleutelen indien nodig.
Koehandelen doe je m.i. op de veemarkt op inderdaad in een ver land (waar je uiteindelijk toch ook altijd nog teveel betaald).
Ik denk dat je inderdaad best een voordeeltje kunt halen bij 'de Prijsvechter', mits je zelf een beetje kunt, en het leuk vindt, om te sleutelen indien nodig.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.