training d1/ vetverbranding
All,
Zou graag wat werken op afvallen. Niet dat ik echt te dik ben maar zou toch graag een 3 kg verliezen.
Dus gisteren een leuk tochtje gedaan van een dikke drie uur op lage intensiteit.
Nu dat ging allemaal lekker en heb onderweg enkel een bidon water genuttigd.
Heb geen last gehad van verzuring of van iets anders, ook geen flauwtes.
Een half uurtje na dit tochtje wat magere kaas en een beschuit gegeten.
MAAR...
Dan ineens kreeg ik zoveel honger en zin in vettig eten...
Begon te fantaseren van een pizza of ne goede vettige friet en kreeg gelijk het water in de mond. Dus na een paar uur fantaseren toch maar naar de frituur gegaan en mij goed laten gaan.
Heeft er hier nog volk last van en zoja hoe lossen jullie dit op?
Zou graag wat werken op afvallen. Niet dat ik echt te dik ben maar zou toch graag een 3 kg verliezen.
Dus gisteren een leuk tochtje gedaan van een dikke drie uur op lage intensiteit.
Nu dat ging allemaal lekker en heb onderweg enkel een bidon water genuttigd.
Heb geen last gehad van verzuring of van iets anders, ook geen flauwtes.
Een half uurtje na dit tochtje wat magere kaas en een beschuit gegeten.
MAAR...
Dan ineens kreeg ik zoveel honger en zin in vettig eten...
Begon te fantaseren van een pizza of ne goede vettige friet en kreeg gelijk het water in de mond. Dus na een paar uur fantaseren toch maar naar de frituur gegaan en mij goed laten gaan.
Heeft er hier nog volk last van en zoja hoe lossen jullie dit op?
Ben je gek geworden? Na een tocht van 3 uur op enkele een beetje water moet je stevig eten. Zelfs dan kun je nog makkelijk afvallen!
Lees eerst eens de topics over voeding door voordat je gaat beginnen aan afvallen. Kortom: kijk eerst eens wát je moet eten en pas daarna, waar en waneer (!) je calorieen zou kunnen besparen.
Lees eerst eens de topics over voeding door voordat je gaat beginnen aan afvallen. Kortom: kijk eerst eens wát je moet eten en pas daarna, waar en waneer (!) je calorieen zou kunnen besparen.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
[quote="Narlox"]
[/quote]
Ik vind dat je dit mooi omschreven hebt, tranen in m'n ogen van het lachen.
Maar goed, blijkbaar heb je te weinig gegeten tijdens en/of direct na het sporten. Op deze manier werkt het dus averechts.
[/quote]
Ik vind dat je dit mooi omschreven hebt, tranen in m'n ogen van het lachen.
Maar goed, blijkbaar heb je te weinig gegeten tijdens en/of direct na het sporten. Op deze manier werkt het dus averechts.
Normaal ontbijten, boterhammetje of 3, 4 met beleg naar keuze
Op de fiets 2 bidonnetjes water.
Bij thuiskomst eiwitrijk voedsel, koolhydraten en zeker de meervoudig verzadigde vetten (lees; frituurzooi) mijden.
Voor meer info kijk op deze site: http://www.sport-en-dieet.nl/index
Op de fiets 2 bidonnetjes water.
Bij thuiskomst eiwitrijk voedsel, koolhydraten en zeker de meervoudig verzadigde vetten (lees; frituurzooi) mijden.
Voor meer info kijk op deze site: http://www.sport-en-dieet.nl/index
hehe, ja t was lachwekkend
heb nog nooit met zo een big smile in de frituur gestaan.
Het voelde aan alsof ik als klein manneke de pakjes van de sint kreeg
Daarna wel een slecht gevoel
Soit, terug on topic...
Ik dacht dat als je wilt werken op vetverbranding je best voor en tijdens de rit niet eet omdat je lichaam dan sneller die zaken gaat aanspreken om energie uit te halen en niet zozeer uit je opgeslagen vetten?
heb nog nooit met zo een big smile in de frituur gestaan.
Het voelde aan alsof ik als klein manneke de pakjes van de sint kreeg
Daarna wel een slecht gevoel
Soit, terug on topic...
Ik dacht dat als je wilt werken op vetverbranding je best voor en tijdens de rit niet eet omdat je lichaam dan sneller die zaken gaat aanspreken om energie uit te halen en niet zozeer uit je opgeslagen vetten?
3 kg val je niet af door een tochtje van 3 uur in D1
3 kg val je af in 3-4 weken waarin je structureel minder calorien eet dan verbruikt.
Het probleem wat je schets is zeer herkenbaar. Hoe had je dit beter kunnen aanpakken? Onderweg 2 bidons sportdrank nuttigen en 2 krentenbollen eten. Na afloop twee boterhammen met mager beleg eten en een kop bouillon drinken.
Overigens verbrand je meer vet in D2 dan in D1.
In D1 verbrand je relatief het meeste vet
In D2 verbrand je absoluut het meeste vet
3 kg val je af in 3-4 weken waarin je structureel minder calorien eet dan verbruikt.
Het probleem wat je schets is zeer herkenbaar. Hoe had je dit beter kunnen aanpakken? Onderweg 2 bidons sportdrank nuttigen en 2 krentenbollen eten. Na afloop twee boterhammen met mager beleg eten en een kop bouillon drinken.
Overigens verbrand je meer vet in D2 dan in D1.
In D1 verbrand je relatief het meeste vet
In D2 verbrand je absoluut het meeste vet
Live fast; die young. mijn blog
Het equivalent van 3 kg vet is 33 uur met 30 km/u fietsen, dat ben je dus echt niet zomaar kwijt. Onder andere omdat je nooit alleen op vetverbranding kan fietsen (altijd suikers nodig), en - zoals je zelf beschrijft - je lichaam na langdurige inspanning allerlei signalen geeft in de trant van: hé, de voorraden slinken, ga dat is ff als de sodemieter weer aanvullen.