Tilff-Bastogne-Tilff 2008
Volgende week is weer T-B-T. Lekker stoempen door de Ardennen. Ik zal samen met forumlid Perik volgende week de 237km rijden. Kijken of we nog een beetje vertrouwen en panache kunnen kweken voor de Marmotte. We gaan de dag van tevoren al naar Camping Les Murets in Esneux. Wie gaan er nog meer mee doen en op welke afstand?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Ik ben van plan te gaan, vooraf overnachten zit er tijdstechnisch helaas niet in. Dat betekent dus weer om 5:00 opstaan. Officieel moet je voor 7:00 starten voor de lange versie, maar daar maakt de organisatie gelukkig geen harde eis van. Het zal zeker druk worden met het mooie weer!
Over het algemeen zijn het met name 'lopers' en heel veel vals plat dat je tegenkomt, die Redoute na 220 km is echt geen pretje.... Een licht verzet kan wonderen doen.
@Havana, jij hebt afgelopen weekend toch ook al de Waalse Pijl gereden? Goed bezig in de Ardennen! Hoe laat denk je trouwens te starten als je om 5uur van huis vertrekt? volgens mij is dat rijkelijk laat.
@Blaffy: ik vertrek inderdaad al op zaterdag richting Tilff (vanuit Arnhem). We hebben een camping geboekt in Esneux. Dan kunnen we vroeg starten, zodat we ook weer een beetje op tijd binnen zijn. Anders was het wel een goed idee geweest om een treintje te maken.
@Blaffy: ik vertrek inderdaad al op zaterdag richting Tilff (vanuit Arnhem). We hebben een camping geboekt in Esneux. Dan kunnen we vroeg starten, zodat we ook weer een beetje op tijd binnen zijn. Anders was het wel een goed idee geweest om een treintje te maken.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Ik reed inderdaad ook de Waalse Pijl ja, en de week ervoor Klimmen-Banneux-Klimmen Vorig jaar dezelfde combinatie gedaan (WP 160, TBT 237 en vervolgens nog Limo 185 km). Alhoewel de tochten in dezelfde regio plaatsvinden is het karakter toch heel anders.
Als ik om 5 uur wegrij start ik om 8uur. Dat is inderdaad te laat, maar de organisatie maakt van die 7 uur geen harde eis. Wij kunnen helaas niet vooraf overnachten (die camping in Eusneux leek mij ook wel wat), want blaffy komt zaterdagavond pas laat terug uit 't buitenland. We lopen het risico veel alleen te moeten rijden, maar da's niet zo'n probleem.
Vorig jaar hebben we overnacht bij mijn ma in Den Bosch; dat scheelde 45 minuten reistijd.
Het is wel klote dat je borg moet betalen voor dat bordje, anders zou je gewoon vanaf de camping kunnen vertrekken en eindigen.
Als ik om 5 uur wegrij start ik om 8uur. Dat is inderdaad te laat, maar de organisatie maakt van die 7 uur geen harde eis. Wij kunnen helaas niet vooraf overnachten (die camping in Eusneux leek mij ook wel wat), want blaffy komt zaterdagavond pas laat terug uit 't buitenland. We lopen het risico veel alleen te moeten rijden, maar da's niet zo'n probleem.
Vorig jaar hebben we overnacht bij mijn ma in Den Bosch; dat scheelde 45 minuten reistijd.
Het is wel klote dat je borg moet betalen voor dat bordje, anders zou je gewoon vanaf de camping kunnen vertrekken en eindigen.