Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Polar cadansmagneet

tandjebij
Forum-lid

tandjebij 26 apr 2008 14:45

ik heb 2 fietsen,beiden zijn voorzien van cs200cad maar die cadansmagneet met plakband is een doorn in het oog,nu zag ik pas bij iemand dat er iets in zijn draadgat (achterzijde van pedaal)van zijn crank zat!!kent iemand dit en waar te halen?

grtzz Tandje Bij
Al wat goed is komt boven!!

rene1
Forum-lid

rene1 26 apr 2008 16:09

Ik ken geen commerciele oplossing, maar heb ooit een aantal superstrong rare earth magneetjes gekocht op ebay en die met 2 componentenlijm op m'n cranck gelijmd.
Ik kan me zo voorstellen dat, als je de goede diameter koopt, zo'n magneetje ook op de trapper-as kan lijmen.
Dus: meten, ebayen en kopen. Of wachten tot iemand misschien een kant en klare oplossing aandraagt.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 26 apr 2008 18:35

Zelf heb ik de magneet uit een oude spaakhouder van cateye gehaald en die met siliconekit op de crank bevestigd. Dit met zwarte gedaan zodat je het niet goed zie.

De standaard magneet kan dat ook wel mee, maar die is bij mij losgelaten door slechte hechting van de standaard stickers

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 28 apr 2008 13:30

Ik heb ook zo mijn twijfel over de bevestiging van de magneet op de crank met de bijgeleverde plakstrook. Op een ritje van 100 km lees ik achteraf ca 10 pieken van 199 omwentelingen. Denk er over om het magneetje idd ook vast te lijmen op de crank en dan van dat probleem verlost te zijn of ben ik de enige die zonder het te weten en te doen 199 omwentelingen registreert?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

hoorn
Forum-lid

hoorn 29 apr 2008 12:14

Ik heb mijn CS 200 vorig weekend uitgebreid met een cadanssensor. Ik heb er zaterdag 160 km mee gereden en ik moet zeggen geen centje pijn. Hij registreerd netjes wat er gebeurt en ik heb geen extreme waarden gezien.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

tandjebij
Forum-lid

tandjebij 29 apr 2008 19:57

gaat er ook niet om of hij wel of niet werkt,maar of dat lelijke plakbandje niet anders kan!!!
Al wat goed is komt boven!!

wielrennerke
Forum-lid

wielrennerke 29 apr 2008 20:01

ik heb bij mijn polar cadance meter een klein magneetje aan de binnenkant van de crankarm geplakt met lijm en dit heb ik al enige tijd en werkt perfect nooit problemen mee

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 30 apr 2008 17:52

Het originele magneetje van Polar kun je op maat maken om hem dan vervolgens met seconden lijm in je pedaalgat te lijmen. Let wel op, bij Durace pedalen is het handig als dit gat open blijft... Anders gaat het pedaal er niet meer af!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 07 mei 2008 10:25

Tornado Tom schreef:Het originele magneetje van Polar kun je op maat maken om hem dan vervolgens met seconden lijm in je pedaalgat te lijmen. Let wel op, bij Durace pedalen is het handig als dit gat open blijft... Anders gaat het pedaal er niet meer af!

Met het look/Kéo pedaal gaat dat idd ook prima: de oplossing!
klimgeit

sirbas
Forum-lid

sirbas 07 mei 2008 14:19

De cadansmagneet van mijn Cateye Astrale zit gewoon al jaren met een op maat gesneden stukje dubbelzijdig tape (dat iets dikkere schuimachtige spul) aan de binnenzijde van de crankarm. Hij triggert nu de sensor van mijn CS200CAD.
Blijft gewoon al jaren zitten door weer en wind.
Zodra dit niet meer werkt ga ik shoppen bij:
http://www.supermagnete.de/dut/

Die hebben magneetjes in alle sterktes diktes maten etc.

Misschien een tip voor iemand?

yourivannoorden
Forum-lid

yourivannoorden 08 mei 2008 01:37

Ik heb ook zo mijn twijfel over de bevestiging van de magneet op de crank met de bijgeleverde plakstrook. Op een ritje van 100 km lees ik achteraf ca 10 pieken van 199 omwentelingen. Denk er over om het magneetje idd ook vast te lijmen op de crank en dan van dat probleem verlost te zijn of ben ik de enige die zonder het te weten en te doen 199 omwentelingen registreert?
--------------------------------------------------------------------

dat komt waarschijnlijk door een hogspannings kabel of zo iets dat verstoord de verbinding tussen de computer en de sensor vaak een beetje

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 08 mei 2008 01:53

--------------------------------------------------------------------

dat komt waarschijnlijk door een hogspannings kabel of zo iets dat verstoord de verbinding tussen de computer en de sensor vaak een beetje[/quote]

Zou je kunnen denken, want daar had ik met andere Polar producten ook last van. De CS600 is daar toch wars van. Vandaag voor het eerst een rit gemaakt op mijn Wilier Cento, met de magneet muur vast in het pedaalgat van de Look/Keo.
En idd, bij het uitlezen van de ritgegevens cq. trapfrequentie geen enkele uitschieter meer.........Probleem gelokaliseerd en opgelost.
klimgeit

Plaats reactie