Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

carbon mtb doen of niet? cube elitie hpc is binnen.

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 19 apr 2008 12:13

graag zou ik wat ervaringen horen over carbon mtb's. ik ben van plan om een cube elite hpc aan te schaffen. maar ben nog een beetje huiverig voor een mtb van carbon. kun je hier alles mee wat ik nu met een alu. reaction ook doe. of moet je hier toch wat voorzichtiger mee zijn.
en hoe zit het bv met steenslag en beschadigingen enzo.
iemand hier al wat ervaring mee??

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2008 18:45

Vraag het eens op www.mountainbike.nl, forum. Daar zit veel, zeeer veel kennis op dit gebied.
Less is bore

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 19 apr 2008 21:01

Ik rijd al jaren met Carbon MTB frames. Perfect. Niks last van steenslag en niks voorzichtiger. Gewoon rammen en genieten van de looks

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 apr 2008 21:06

Ik heb ook een carbon mtb, maar volgens mij niet erg veel recht van spreken, want ik fiets er nauwlijks meer op... ;) Op mijn Simplon zit een behoorlijke dikke laag clear coat, als je het ligt er verkeerd op laat vallen kan je wel zien dat er hele kleine plekjes in komen door steenslag, maar niets structureels ofzo. Waarschijnlijk is het er zo weer uitgepolijst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

revers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2006 00:34

revers 20 apr 2008 02:04

Mijn lijkt dat carbon gevoeliger is als het gaat om valpartijen. Ik zou een carbon frame na een val niet meer vertrouwen, zeker als de schade aan de oppervlakte te zien is.