Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en wil mijn eerste racefiets gaan aanschaffen. Nu twijfel ik tussen de red bull red rose sl 200 2008 en de Biachi Silvia ultegra mx. Kan iemand mij adviseren? Of is er nog een merk/type wat ik in overweging moet
nemen?
Dank je!
Red bull red rose sl 200 2008 of Bianchi Silvia
-
- Forum-lid
De contessa van Scott of de Ruby van Specialized misschien. Een en ander is ook afhankelijk van je budget. Wat ik uit je eerste post opmaak is dat je gezocht hebt voor 'dames racers' maar belangrijker is om te kijken naar de verhoudingen / maten van het frame. Ben onlangs bezig geweest om een goede racefiets voor mijn vrouw te vinden en kwam uiteindelijk op een 'gewone' fiets uit en geen zogenoemd damesmodel. Succes.
Je had ze allebei op de testdagen kunnen berijden en dus testen, ze waren daar.
Ik vind het altijd zo'n probleem om een fiets uit de winkel te kopen. Even de straat op en neer is dus niet hetzelfde als een uurtje rijden. Pas dan weet je hoe lekker iets rijdt.
Zeker als het je eerste fiets is, is dat altijd moeilijk inschatten.
Je zou eens moeten zien of er iemand in jou buurt woont met een redelijke vergelijkbare fiets (welke maat?) die je kunt uitproberen.
Mijn zoontje van 12 heeft op de het zusje van die Bianchi gereden. Dezelfde maar dan met Campagnolo er op.
Hij zat er goed op en het was een goede fiets. Was duidelijk over nagedacht, en hij was nog mooi ook.
Ik vind het altijd zo'n probleem om een fiets uit de winkel te kopen. Even de straat op en neer is dus niet hetzelfde als een uurtje rijden. Pas dan weet je hoe lekker iets rijdt.
Zeker als het je eerste fiets is, is dat altijd moeilijk inschatten.
Je zou eens moeten zien of er iemand in jou buurt woont met een redelijke vergelijkbare fiets (welke maat?) die je kunt uitproberen.
Mijn zoontje van 12 heeft op de het zusje van die Bianchi gereden. Dezelfde maar dan met Campagnolo er op.
Hij zat er goed op en het was een goede fiets. Was duidelijk over nagedacht, en hij was nog mooi ook.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Jah, op een aantal kleine uitzonderingen na wel ja (Tesschner tijdrit frames bijv). Qua maat zal je tussen de XS en de S moeten kiezen. Wat is je binnenbeenlengte en je volledige lengte? Overigens is het advies qua framemaat bij Rose meestal ook uitstekend (in tegen stelling tot wat de meeste FM's er van bakken).
Het verschil tussen de XS en S is overigens vrij minimaal. De bovenbuis is 7 mm korter (stuur staat dan dus 7 mm dichter bij je zadel), 't grootste verschil is dat de zadelbuis 2 cm korter is waardoor de zadelpen 2 cm verder uit 't frame steekt. Technisch gezien maakt dat niets uit, het is alleen optisch van belang. Een zadelpen die nauwlijks boven het frame uitsteekt ziet er niet mooi uit. Die 50 cm zal overigens voor niet-sloping frame zijn en dat kan je niet direct met deze fietsen vergelijken.
De Bianchi is in de kleinste maat nog een heel stukje kleiner dan de Red Bull, maar zonder maten heb ik geen idee of dat überhaupt wel nodig is.
Het verschil tussen de XS en S is overigens vrij minimaal. De bovenbuis is 7 mm korter (stuur staat dan dus 7 mm dichter bij je zadel), 't grootste verschil is dat de zadelbuis 2 cm korter is waardoor de zadelpen 2 cm verder uit 't frame steekt. Technisch gezien maakt dat niets uit, het is alleen optisch van belang. Een zadelpen die nauwlijks boven het frame uitsteekt ziet er niet mooi uit. Die 50 cm zal overigens voor niet-sloping frame zijn en dat kan je niet direct met deze fietsen vergelijken.
De Bianchi is in de kleinste maat nog een heel stukje kleiner dan de Red Bull, maar zonder maten heb ik geen idee of dat überhaupt wel nodig is.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ikzelf heb sinds september een Bianchi Silvia en ben supertevreden. Het is echt een mooie complete fiets, en het heeft, vind ik persoonlijk, net iets meer uitstraling dan een Red Bull. Bij Mammoet heb je m al voor 1099 euro, dus komt misschien ook wat meer in de richting van je aanvankelijke budget.