Zoek nieuw frame, suggesties qua prijs/kwaliteit?
-
- Forum-lid
Hoi!
Onlangs is men carbon frame 'onbruikbaar' verklaard! Aangezien ik nog student ben en liefst niet te prijzige carbon kader zou kopen (het frame van nu kostte 2500euro), zou ik liefst opteren voor een frame tussen 0-1000 euro. Gewoon als tussentijdse oplossing. Mijn voorkeur gaat uit naar fietsen zoals Basso, Bianchi, Cervelo, dat soort achtige frames. Heeft iemand suggesties? Ik heb al overlegd met de fietsenmaker, maar bij Merckx - Ridley - Basso is het al heel moeilijk een goed frame te vinden beneden 1500 euro. Welke merken zijn goedkoop qua prijs/kwaliteit?
Groeten!
Onlangs is men carbon frame 'onbruikbaar' verklaard! Aangezien ik nog student ben en liefst niet te prijzige carbon kader zou kopen (het frame van nu kostte 2500euro), zou ik liefst opteren voor een frame tussen 0-1000 euro. Gewoon als tussentijdse oplossing. Mijn voorkeur gaat uit naar fietsen zoals Basso, Bianchi, Cervelo, dat soort achtige frames. Heeft iemand suggesties? Ik heb al overlegd met de fietsenmaker, maar bij Merckx - Ridley - Basso is het al heel moeilijk een goed frame te vinden beneden 1500 euro. Welke merken zijn goedkoop qua prijs/kwaliteit?
Groeten!
-
- Forum-lid
Ja ik had trouwens nog nooit over zoiets gehoord? (losse verkoop)..ik was geinteresseerd in de via nurone 7 alu 2011, maar blijkbaar verkopen die alleen mr complete fietsen? De bianchi infinito verkopen ze dan wel weer los (1499euro), maar ja is al weer een hogere prijs:) trouwens even die Isaac opzoeken. Dank !
Die Isaac Boson ziet er overigens wel knap uit. Hier een link waar je van het merk Canyon wel een en ander kunt vinden en vergelijken aan uitverkooptarieven, wel afhankelijk van hoe courant jouw maat is, voordeel is in ieder geval dat het rechtstreeks van bij Canyon komt, lijkt me interessant qua betrouwbaarheid:
Site
Edit: Ook de site van salden kan een bezoekje waard zijn, handig qua overzicht en prijzen Oa bij kuota een mooi carbon frame aan 999 te vinden..
Salden
Site
Edit: Ook de site van salden kan een bezoekje waard zijn, handig qua overzicht en prijzen Oa bij kuota een mooi carbon frame aan 999 te vinden..
Salden
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"
Focus Cayo 3.0 2011
Focus Cayo 3.0 2011
idd die Isaacs zijn best lekker, ze gezien op velofollies en gaat wrs ook mijn volgend kader worden, maar natuurlijk vergeten te vragen of je ze los kan kopen idd...
na wat zoeken via de dealers links op de iste van isaac zag ik dat het in Belgie mogelijk is om frames apart te kopen, maar in welke prijsklasse die vallen weet ik niet...
na wat zoeken via de dealers links op de iste van isaac zag ik dat het in Belgie mogelijk is om frames apart te kopen, maar in welke prijsklasse die vallen weet ik niet...
Voor 800,- heb je bij de betere Cannondale dealer ook een Caad10 frame. Ook een erg mooi en licht* aluminium frame, net als de Canyon Ultimate AL.
*: 1050gram voor een 56cm frame, zo claimt men.
*: 1050gram voor een 56cm frame, zo claimt men.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Als je licentie hebt, dan krijg je korting op de Canyon. Het loont zelfs de moeite om speciaal voor aankoop frame licentie te nemen (wel handig als je dan al lid bent van club). Je hebt dan een technisch goed frame dat qua stijfheid/gewicht erg in orde is. Je houdt meteen wat geld over om op de spaarrekening te zetten voor een carbon racer. Ik rij zelf ook op de alu Canyon en daarvoor Caad8 Cannondale gereden (vergeleken met Canyon een slap frame). Voor 800 is een Caad10 frame ook zeker een goede optie!