Afgelopen week heb ik het voorrecht gehad om me samen met een vriend per racefiets te bewegen in de regio van De Marche in Italia, wat een geweldig mooi rustig fiets gebied.
Klimmetjes van 1 tot 5 á 6km met percentages van 3 tot 15% was het heerlijk rijden....
En wat nu een zeer prettige bijkomende voor fietsers niet onbelangrijke factor was, was dat het rustig fietsen was, lekker onbezonnen afdalen heerlijk in rust je klim afwerken zonder toeterende gekken die om je oren suizen, en met typische Italiaanse handbewegingen aan je duidelijk maken dat je niet welkom bent op "hun"wegen!
Maar gelukkig dus niets van dat allemaal, maar heerlijk rijden..rijden en nog eens rijden met niets aan je hoofd dan het geweldige uitgestrekte imponerende gebied!
Heerlijk verwend zijn we bij HP en Iris van CasaFontana gelegen in Mergo, waar hun geweldige B&B op een klein heuveltje prijkt met 3 gastenkamers met douches en heerlijke bedden..
mijn oprechte complimenten voor hen, gewoon alles in NL opgeven en gaan, en er innig van genieten dat je gasten mag ontvangen en vermaken...dank dank dank, aan Iris en HP.
CASAFONTANA in De Marche, Italia
Marche is inderdaad schitterend - beetje Toscana zonder de toeristen (maar houd het stil!)
Vooral rond Urbino en San Marino is het heerlijk fietsen!
Vooral rond Urbino en San Marino is het heerlijk fietsen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ziet er heel mooi uit! Profiteer zeker ook van de rustdagen in Urbino en Gubbio: zijn beide kleine maar ronduit prachtige stadjes, elk met een geheel eigen karakter.
Geniet ervan!
Geniet ervan!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)