van vakantiebaantjes geld mijn 1ste echte racefiets gekocht, zo,n 20 jaar geleden.
gazelle trim trophy, reynolds 531 ( ex vork), shimano 105 en mavic ma2 velgen; apetrots. veel mee gefietst en bergen, fietste wonderschoon. vorig jaar weer begonnen en het kraakt en piept en gewoon versleten, zo lijkt het, fm ziet er niet veel meer in.
nu heb ik rondgekeken voor andere fietsjes, inmiddels is smaak ook wat duurder geworden, maar hik er toch tegenaan deze de deur uit te doen.
nu dacht ik wat gebeurt er nu als ik er een projectje van maakt; sloop alles eraf en zet er campa veloce ofzo op, tik ergens zo,n mooie 531 chrome vork op de kop ( heeft iemand er nog zo een liggen??) mooie nieuwe wielen en desnoods spuiten in mooi kleurtje. ( om het gewicht van het frame geef ik niet veel) en je rijd fantastich vintage rond.
heeft iemand zoiets wel eens ondernomen en wat zou dat ongeveer kosten en.. belangrijker nog zou het vergelijkbaar fietsen als een nieuwe??
hebben jullie hier gedachten over of zou het beyond repair zijn en alleen maar een soort nostalgie??
gazelle trim trophy oppimpen
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 01 aug 2006 17:40
Als je naar de kosten/baten kijkt: beyond repair lijkt me. Maar als je lol hebt aan knutselen en wat aparts wilt rijden moet je het niet laten. Als je onderdelen moet kopen, de hele zaak in veel uur moet in elkaar zetten en ook de het frame nog eens laat spuiten kun je volgens mij beter een fiets met een nieuw lichter, stijver frame aanschaffen. Maar dat is mijn mening....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Zoals Rikkert aangeeft: value for money heb je door het kopen van een nieuwe fiets. Als je verknocht bent aan je 'oude' fiets, zou ik hem niet pimpen (niet opzichtig in ieder geval), maar juist zoveel mogelijk laten lijken op zoals ie vroeger was.
Just my 2cts...
Just my 2cts...
Als je echt 'in to' restaureren bent dan zoveel mogelijk informatie inwinnen en de boel tot op de schroef weer in de staat brengen zoals die fiets ooit in de winkel stond.
Als je fiets nog in 1e lak is en incl. de onderdelen dan zoveel mogelijk foto's maken van alle details die je later weer kunt bekijken en vandaar uit evt. weer in originele staat brengen.
Als je lekker wilt fietsen gewoon de boel opknappen met die spullen die je er op wilt doen en veel kilometers maken het liefst met een glimlach op je gezicht.
Je hebt echt geen laatste nieuwe fiets(materiaal) nodig om lekker op te fietsen al dan niet gepromoot door marketing afdeling x of y.
Als je fiets nog in 1e lak is en incl. de onderdelen dan zoveel mogelijk foto's maken van alle details die je later weer kunt bekijken en vandaar uit evt. weer in originele staat brengen.
Als je lekker wilt fietsen gewoon de boel opknappen met die spullen die je er op wilt doen en veel kilometers maken het liefst met een glimlach op je gezicht.
Je hebt echt geen laatste nieuwe fiets(materiaal) nodig om lekker op te fietsen al dan niet gepromoot door marketing afdeling x of y.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een aanhanger bent van de leuze 'staal rijdt fenomenaal' zou ik zeggen: pimpen die handel!! Een Veloce groep zal nu ook niet de laatste euro uit je zak halen.
Ik heb zelf een stalen Eddy Merckx van zo'n 10 jaar oud voor de regenachtige dagen en om mee te nemen op reis. Nog steeds een zalig rijgevoel als je 't mij vraagt.
gr,
wivo_6
Ik heb zelf een stalen Eddy Merckx van zo'n 10 jaar oud voor de regenachtige dagen en om mee te nemen op reis. Nog steeds een zalig rijgevoel als je 't mij vraagt.
gr,
wivo_6