Ik heb inmiddels van de 6 autootjes al 4 Peugeot's gehad en een 5e Pug staat in bestelling. Vandaar kwam het er vandaag zo toe dat ik ineens een Peugeot FIETS besteld heb! Ik zag er een paar staan en die oogden best leuk. In ieder geval een bepaald exemplaar die ze Black & Silver noemen.
Niet dat ik met de auto's nu zulke hele goeie ervaringen heb qua betrouwbaarheid, maar op de een of andere manier blijf ik een beetje (te) merkvast. Had nog zo voorgenomen begin er niet meer aan. De Pug-auto die nu in bestelling staat is dan ook een 107, dus geen Peugeot techniek gelukkig! En daarna hoop ik geen Peugeot's meer te kopen.
Iemand enig idee hoe het staat met de fietsen? Las dat ze jarenlang die niet meer gemaakt hebben. Wist wel dat ze er sowieso vroeger wel waren. Als klein jochie heb ik nog een tijdje een (2e hands) Peugeot fietsje gehad.
Zou het kwalitatief wat kunnen zijn? Met wat google werk riep iemand al dat ze vroeger niet zo goed waren?
Ik vond de prijs wel meevallen, met 600 euro, maar zie nu dat er online ook best heel wat, wat vergelijkbaar lijkt, goedkoper te bestellen is.
Wat specs uit het foldertje, verder is er online nog weinig over te vinden, is allemaal nogal nieuw:
Frame: Aluminium
Voorvork: Suntour NEX4500 verend instelbaar
Remsysteem: Shimano M421 V-brakes
Derailleur achter: Shimano Deore
Derailleur voor: Shimano T-301
Crankset: FSA 28x38x48
Cassette: Shimano CS-HG50-9 11x32
Ketting: KMC HV900
Schakelsysteem: Shimano Deore 510
Voornaaf: Aluminium
Achternaaf: Shimano RM30
Velgen: Aluminium dubbelwandig
Banden: Samson S-66 700x40
Stuurnok: Promax aluminium verstelbaar
Zadel: Royal Shadow 848I
Zadelpen: Aluminium verend
Het zullen vast niet de duurste onderdelen zijn maar hopelijk wel gewoon goed. Dit betreft een meer sport-mountainbike met die wat dunnere (en grotere?) banden dan gewone mountainbikes. Ze hebben ook een MountainBike die het dubbele kost met Deore XT spul enzo, wat volgens mij beter moet zijn als ik een beetje teer op wat ik in het verleden wel eens gelezen heb.
Opzich wel leuk dat het weer eens wat anders is, met het merkje Peugeot erop. Al had ik mij altijd voorgenomen weer een Giant te kopen met de ervaring die ik nu heb met een eveneens (hoe noem je dat, sporthybride/sport-ATB, met die wat dunnere brede bandjes) sport-ATB fietsje van Giant die ik bijna 10 jaar geleden gekocht heb en nu nog soepel draait alsof hij splinternieuw is. Al is verder wel eea vastgeroest, geroest en ziet er minder chique uit inmiddels. Voorderailleurtje doet het niet meer, die is gewoon vastgeroest en bijna weggerot. Fiets was dan ook maar 600 gulden destijds. Maar als ik erop rij begrijp ik nog steeds niet dat zo'n ding zo soepel kan draaien, op zijn inmiddels hardstikke versleten bandjes, na al dat misbruik door de jaren heen.
Ben van plan, aangezien ik toch niet zoveel meer fiets, de Peugeot straks binnen te stallen, zolder ofzo Scheelt weer, een beetje netjes houden.
Hopelijk zijn jullie niet al te negatief en houden jullie mij nog een beetje hoopvol gestemd. Hij moet nog geleverd worden...
Een Peugeot fiets?? Zou het wat zijn?
-
- Forum-lid
Wat wil je met deze fiets doen?
Als je er enkel mee op de weg wilt rijden dan zullen de onderdelen best voldoen. Maar als je deze fiets (die me eerder een cross-hybride lijkt) wil gebruiken als mountainbike, dan vrees ik dat de onderdelen snel tekort zullen schieten.
Mountainbiken is water, zand en modder op je onderdelen, vandaar dat mountainbikeonderdelen van een wat hogere kwaliteit moeten zijn.
Deore, LX, XT, XTR. Alles onder Deore (bijv. Altus), voldoet eigenlijk niet voor echt mountainbiken.
Over het algemeen krijg je bij mountainbikes waar je voor betaalt. Maar ik denk wel dat je voor 600 euro wel wat beters op mountainbikegebied kunt krijgen (Cube, Giant, Bulls, Trek etc.)
Als je er enkel mee op de weg wilt rijden dan zullen de onderdelen best voldoen. Maar als je deze fiets (die me eerder een cross-hybride lijkt) wil gebruiken als mountainbike, dan vrees ik dat de onderdelen snel tekort zullen schieten.
Mountainbiken is water, zand en modder op je onderdelen, vandaar dat mountainbikeonderdelen van een wat hogere kwaliteit moeten zijn.
Deore, LX, XT, XTR. Alles onder Deore (bijv. Altus), voldoet eigenlijk niet voor echt mountainbiken.
Over het algemeen krijg je bij mountainbikes waar je voor betaalt. Maar ik denk wel dat je voor 600 euro wel wat beters op mountainbikegebied kunt krijgen (Cube, Giant, Bulls, Trek etc.)
The only thing I like more than my Ti frame is my Chris King hubset!
volgende keer eerst hier maar vragen voordat je wat koopt ,dit is een beetje mosterd naar de maaltijd ,je hebt hem toch al gekocht
Het zijn in ieder geval geen top of middenklasse onderdelen en ik zou ver weg blijven uit het bos met modder en zand zoals Angry Bee al aangaf
Het zijn in ieder geval geen top of middenklasse onderdelen en ik zou ver weg blijven uit het bos met modder en zand zoals Angry Bee al aangaf