krakend stuur
Hallo,
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe (verstelbare) stuurpen. Ik zit nu als gegoten op mijn tikje te kleine fiets. De rugpijn die ik eigenlijk altijd had op de fiets is verdwenen, en ben dus best blij. In de toekomst wil ik de pen nog wat lager zetten om te kijken of ik dan nog lekker zit.
Dan nu mijn vraag, als ik aan mijn stuur trek bij een sprintje of weg komen vanuit stilstand en dergelijke kraakt mijn stuur.
Ook voel ik wat speling, geen schokkende dingen, maar gewoon net niet stijf.
Nu heb ik alle boutjes op de stuurpen nog wat strakker gezet, dat hielp iets maar hij kraakt nog iets.
Nu zat in alle schroefgaten al montage pastna, maar niet tussen de klemmingen. Doen jullie bij de stuurklemmen, en vork pen ook montage pasta?
Ik vraag me eigenlijk af of dat het probleem is, of dat het komt doordat de stuurpen gewoon niet stijf is?
alvast bedankt,
Niels
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe (verstelbare) stuurpen. Ik zit nu als gegoten op mijn tikje te kleine fiets. De rugpijn die ik eigenlijk altijd had op de fiets is verdwenen, en ben dus best blij. In de toekomst wil ik de pen nog wat lager zetten om te kijken of ik dan nog lekker zit.
Dan nu mijn vraag, als ik aan mijn stuur trek bij een sprintje of weg komen vanuit stilstand en dergelijke kraakt mijn stuur.
Ook voel ik wat speling, geen schokkende dingen, maar gewoon net niet stijf.
Nu heb ik alle boutjes op de stuurpen nog wat strakker gezet, dat hielp iets maar hij kraakt nog iets.
Nu zat in alle schroefgaten al montage pastna, maar niet tussen de klemmingen. Doen jullie bij de stuurklemmen, en vork pen ook montage pasta?
Ik vraag me eigenlijk af of dat het probleem is, of dat het komt doordat de stuurpen gewoon niet stijf is?
alvast bedankt,
Niels
-
- Forum-lid
Opletten geblazen!
Ik had het ook een tijdje geleden en nadien brak mijn stuur middendoor! Een serieuse deuk in mijn helm en schaafwonden aan de knie. Heb wel nog geluk gehad.
Zeker eens het volle gewicht op je stuur zetten en eens nadenken of ge er vroeger niet eens op gevallen zijt.
Als ik nog eens val en mijn stuur of stuurlint of shifter is geschonden, direct nieuw stuur aanschaffen en opnieuw alles er op monteren. Geen risico's meer voor +/- 50 EUR.
Ik had het ook een tijdje geleden en nadien brak mijn stuur middendoor! Een serieuse deuk in mijn helm en schaafwonden aan de knie. Heb wel nog geluk gehad.
Zeker eens het volle gewicht op je stuur zetten en eens nadenken of ge er vroeger niet eens op gevallen zijt.
Als ik nog eens val en mijn stuur of stuurlint of shifter is geschonden, direct nieuw stuur aanschaffen en opnieuw alles er op monteren. Geen risico's meer voor +/- 50 EUR.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Ik weet het niet, want de fiets heb ik 2de hands van iemand overgenomen.
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat het mijn stuur is die kraakt, maar eerder de stuurpen.
Maar goed dat weet ik niet zeker..
Ik ga zo even klooien aan mijn fietsen, dus kan wel even kijken met een ander stuur.
Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat het mijn stuur is die kraakt, maar eerder de stuurpen.
Maar goed dat weet ik niet zeker..
Ik ga zo even klooien aan mijn fietsen, dus kan wel even kijken met een ander stuur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik denk dat je gelijk hebt. Alles nog eens na gelopen.. Maar het blijft kraken, nu wat beter geluisterd en het lijkt idd uit het scharnier te komen.. Nog wat vaster gezet..
Is het misschien een idee om hem uit elkaar te halen en er wat montage pasta tussen te smeren? of gaat dat weinig uithalen?
Is het misschien een idee om hem uit elkaar te halen en er wat montage pasta tussen te smeren? of gaat dat weinig uithalen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of een passend frame zoeken.
Less is bore
Nica schreef:Ik denk dat je gelijk hebt. Alles nog eens na gelopen.. Maar het blijft kraken, nu wat beter geluisterd en het lijkt idd uit het scharnier te komen.. Nog wat vaster gezet..
Lijkt mij een heel goed plan! Gebruik dan wel die speciale pasta die de frictie verhoogt zoals deze:
http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 4765.phtml
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Daniel1975 schreef:Of een passend frame zoeken.
Dat lijkt me idd heel erg zinnig voor een krakende stuurpen.... Normaal gezien vervang ik mijn frame als mijn band lek is, dus moet nog even wachten.
@ marconi..
Ik heb zulke pasta, alleen niet voor carbon omdat het alu is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op een te kleine fiets ga je NOOIT de optimale positie vinden.
Dus in zoverre is mijn opmerking de meest zinnige die je jezelf kunt indenken.
Dus in zoverre is mijn opmerking de meest zinnige die je jezelf kunt indenken.
Less is bore
- Supergrover
- Forum-lid HC
Nica
ik denk dat Daniel bedoeld dat als je een beter passend frame had gehad je dan geen verstelbare stuurpen nodig gehad had en je dan wss geen krakend geluid had gehad.
ik heb op mijn stadsfiets ook zo'n verstelbare pen (weliswaar een Gazelle Shuttle) en die kraakt ook....
men probeert alleen maar te helpen..
ik denk dat Daniel bedoeld dat als je een beter passend frame had gehad je dan geen verstelbare stuurpen nodig gehad had en je dan wss geen krakend geluid had gehad.
ik heb op mijn stadsfiets ook zo'n verstelbare pen (weliswaar een Gazelle Shuttle) en die kraakt ook....
men probeert alleen maar te helpen..