Pagina 1 van 2

FSA Bottom Bracket Dura Ace Crank?

Geplaatst: 07 apr 2008 12:44
door 11-speed
Dit weekeinde in Vlaanderen mijn tweede FSA K-Force crank kapot getrapt (de bus waar het pedaal in is bevestigd is weer losgegaan!!) en ik heb er genoeg van en ga gewoon weer een Dura Ae crank rijden. Nu is het FSA Bottom Bracket nog wel goed, kan iemand mij vertellen of deze compatible is met een 10-speed Dura Ace crank?

Geplaatst: 07 apr 2008 12:54
door havana
Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.

Afbeelding

Geplaatst: 07 apr 2008 12:59
door 11-speed
[quote="havana"]Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.

Heb ik inderdaad niet vermeld, maar het gaat inderdaad om de buitenliggende lagers. Bedankt voor de reaktie.

Geplaatst: 07 apr 2008 13:41
door havana
Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?

Geplaatst: 07 apr 2008 14:28
door vip32
das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)

Geplaatst: 07 apr 2008 15:46
door 11-speed
(oeps foutje)

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je de linker FSA crank demonteert, ik ben aan het kijken welk gereedschap ik nodig zou hebben maar kan het niet vinden.

Iemand die dit weet?

Geplaatst: 07 apr 2008 15:54
door havana
Misschien heb je iets aan de installatiehandleiding.

Geplaatst: 07 apr 2008 20:57
door scottwilko
Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat

Geplaatst: 08 apr 2008 10:27
door 11-speed
scottwilko schreef:Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat


Klopt inderdaad, het afdekkapje gewoon laten zitten en d.m.v. een inbussleutel de crank losdraaien. Je draait hem dan zo van de as af.

Geplaatst: 08 apr 2008 11:17
door lancev7
havana schreef:Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?
.

Ik had deze inderdaad te koop maar is j.l. zaterdag verkocht, ik heb 11-speed wel een andere suggestie gedaan, via PM.

Geplaatst: 19 jun 2008 18:25
door deboefvanparma
vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)


Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.

Geplaatst: 19 jun 2008 19:08
door vip32
de boef van parma schreef:
vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)


Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.


dat slepend geluid, bij welke bottom bracket hoor je dat?