Na 3 jr tijd voor iets nieuws, keuze gemaakt Wilier GT met Chorus groep
Na m'n eerste 3jr op een Alu Merida 905 met ultegra wil ik een carbon mooi weer fiets bij
Oude fiets blijft dus voor winter, nat wegdek en de Tacx. Ik fiets zo'n 7500 km per jaar en train zo'n 3/4 keer per week. Voor dit jaar Les Trois Ballons op het programma en in de voorbereiding AGR 250km. Dus naast veel in het vlakke probeer ik wel maandelijks Ardennen en Limburg ook mee te pakken voor wat klimwerk. Ik ben 40 jr, 191 lang en weeg tussen 85-90 kilo (seizoensafhankelijk).
Op de shortlist staat nu(budget 2500-3500):
Cannondale SuperSix Ultegra ( degelijk )
Colnago cx1/clx2 Ultegra
Basso Astra Ultegra
Bianchi Infinito (outsider)
Daarbij wel opgemerkt dat ik de std Ultegra crank niet mooi vindt en dat is met de cannondale en colnago geen probleem gezien de FSA crank. Chorus groep lijkt niet haalbaar met het budget. V.w.b. De looks en beste gevoel heb ik bij de CLX2 en Astra.
Nu de vraag wie heeft nog goede suggesties of zou een bepaald model adviseren gezien het verhaal.
Oude fiets blijft dus voor winter, nat wegdek en de Tacx. Ik fiets zo'n 7500 km per jaar en train zo'n 3/4 keer per week. Voor dit jaar Les Trois Ballons op het programma en in de voorbereiding AGR 250km. Dus naast veel in het vlakke probeer ik wel maandelijks Ardennen en Limburg ook mee te pakken voor wat klimwerk. Ik ben 40 jr, 191 lang en weeg tussen 85-90 kilo (seizoensafhankelijk).
Op de shortlist staat nu(budget 2500-3500):
Cannondale SuperSix Ultegra ( degelijk )
Colnago cx1/clx2 Ultegra
Basso Astra Ultegra
Daarbij wel opgemerkt dat ik de std Ultegra crank niet mooi vindt en dat is met de cannondale en colnago geen probleem gezien de FSA crank. Chorus groep lijkt niet haalbaar met het budget. V.w.b. De looks en beste gevoel heb ik bij de CLX2 en Astra.
Nu de vraag wie heeft nog goede suggesties of zou een bepaald model adviseren gezien het verhaal.
-
- Forum-lid HC
hoppa schreef: Colnago cx1/clx2 Ultegra
Chorus groep lijkt niet haalbaar met het budget.
De combinatie van beide typen Colnago's of de Infinito met Chorus is volgens mij wel degelijk haalbaar met jouw budget. Misschien beetje zoeken maar moet kunnen, zeker als ze nog ergens een 2010 model hebben staan.
@japie, ja maar de Canyons passen wel een beetje in de kolom degelijk. Ik weet het goede fietsen maar ik mis een beetje de mooie vaak ook gebogen lijnen zoals bij de italianen.
-
- Forum-lid HC
Dacht ik al Maar is uiteraard wel het afwegen waard, je krijgt veel waar voor je geld!
-
- Forum-lid
hoppa schreef:
@japie, ja maar de Canyons passen wel een beetje in de kolom degelijk. Ik weet het goede fietsen maar ik mis een beetje de mooie vaak ook gebogen lijnen zoals bij de italianen.
de cannondale in je eerste post heeft anders ook maar bar weining gebogen lijnen
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
thomwittendorp schreef:
de cannondale in je eerste post heeft anders ook maar bar weining gebogen lijnen
Klopt helemaal daarom staat er ook degelijk achter en heb ik ook een voorkeur voor de Italianen. Prijstechnisch en kwalitatief is de supersix ook interessanter.
HFS racert schreef:waarom niet weer een merida?
Ja een Merida is me goed bevallen. Echter de Merida lijkt Vwb het model ook op de SuperSix. Let op ik besef me dat de Cannondale en de Merida prima fietsen zijn. Ze kosten minder dan de Italianen.
Het gaat me feitelijk om de kwaliteit, is de fiets comfortabel en toch goed stijf. Is het gewicht niet te hoog, liefst goed rondom 7,5 kg. Dan gaat het erom levert de Italiaan wel dezelfde kwaliteit , dan betaal ik 500 EUR meer voor de looks. Als de kwaliteit achterwege blijft dan kan ik zeker tevreden zijn met de SuperSix.
-
- Forum-lid HC
Ga er maar vanuit dat alle racfietsen goed zijn. En al helemaal in deze categorie!
Dus neem gewoon wat je mooi vind, en het aller belangrijkste welke je past!
Dus neem gewoon wat je mooi vind, en het aller belangrijkste welke je past!
Tja, vraag een forum vol fietsgekken naar een tip tussen de 2500 en 3500. Dan krijg je een aardige bak met tips. Wat vind je van deze? Setje Zonda's erin en je hebt voor 3 mille een lichte klimfiets met Chorus.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2911
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:Tja, vraag een forum vol fietsgekken naar een tip tussen de 2500 en 3500. Dan krijg je een aardige bak met tips. Wat vind je van deze? Setje Zonda's erin en je hebt voor 3 mille een lichte klimfiets met Chorus.
Hè thxs die had ik ook al gezien. Zal nog eens goed naar de specs van de fiets kijken.