Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne fietsen

jacub
Forum-lid

jacub 06 apr 2008 19:53

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze fietsen en dan vooral in het lagere segment. Ik heb namelijk een 2e hands BeOne op het oog(storm 2 model 2007 met tiagra afmontage) maar vroeg me af of ze nat als bij de mountainbikes een merk zijn met degelijk materiaal. Ikzelf ben nog maar een beginner, maar koop liever een fatsoenlijke fiets, dan dat ik nog dit jaar een nieuwe zou moeten halen. Ik hoop dat iemand me wat kan vertellen over de kwaliteit van de fietsen.

Mvg.

Ps ik had al naar het BeOne topic gezocht maar daarin stond niets tot weinig.

bjor
Forum-lid

bjor 09 apr 2008 23:14

Die Storm is een heel redelijke fiets. Het hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt gaan doen. Racen, of af en toe een toertochtje. Vooral bij dat laatste kun je de Storm best gebruiken. Van belang is de staat van onderhoud en de slijtage van de onderdelen (m.n. ketting en cassette). Lopen de lagers nog soepel, zijn de wielen recht enz. Zijn er beschadigingen die op een val of onvoorzichtig gebruik duiden?
Als dat allemaal in orde is, kun je er nog best een paar jaar plezier van hebben. Over de kwaliteit van de wielen en de naven weet ik niet veel. Slappe wielen maken een slechte fiets, maar als je bijv. 65kg weegt, kun je met slappere wielen toe, dan wanneer je bijv. 90 kg weegt.

Succes,

Bjor

dex
Forum-lid

dex 13 apr 2008 01:42

Ik rijd zelf (al 5 jaar) op een BeOne MTB. Ben hier zeer tevreden over, en over de kwaliteit hoef je je zeker geen zorgen te maken. BeOne maakt goede degelijke fietsen. Je kunt je aandrijflijn nog een keertje upgraden, maar verder niets mis mee!

beukje
Forum-lid

beukje 19 apr 2008 14:06

Ik heb tijdens de fietstestdagen op een carbon BeOne racefiets gereden en deze beviel mij prima. De carbon wielen spraken mij echter niet zo aan. Er zat ook een SRAM Red groep op die ik eens wilde uitproberen. Het schakelt zeer direct, met een duidelijk hoorbare klik. Het stuurgedrag was neutraal en de fiets was stijf maar toch comfortabel genoeg bij het rijden over klinkers. Al met al kost deze 4000 Euro met de Sram Red groep en de carbon wielen (merk wielen zie website). Zelf aarzel ik deze fiets nog aan te schaffen. Ik ben er nog niet uit of een compact groep wel een geschikte groep voor mij is.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

Plaats reactie