Ik heb al jaren een American Eagle Teamframe (uit het jaar dat Bart Brentjes Olympisch kampioen is geworden). Het is gemaakt bij Klein en de lagers zijn er ingeperst.
Nu zit er speling op de lagers en wil deze laten vervangen door de fiestenmaker.
Echter hij heeft niet het juiste gereedschap om de lagers er uit te krijgen en deze zitten ook muurvast.
Mijn vraag: weet iemand een waar ik of hoe dit euvel kan worden opgelost?
Help: Lagers muur vast in bracket Kleinframe
Informeer eens bij http://www.reset-racing.de
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Als er een schroefdraadmaat ergens is aangegeven, kan je dat dan even precies copieren en ook er bij schrijven aan welke kant dat staat en of er een verschil is tussen de twee kanten.
Met name merken als Klein, American Eagle en zo hebben in die tijd nog wel eens afwijkende maten lagers gebruikt die niet altijd ingedraaid werden zoals de vandaag gangbare BSA of Italiaanse draad.
Met name merken als Klein, American Eagle en zo hebben in die tijd nog wel eens afwijkende maten lagers gebruikt die niet altijd ingedraaid werden zoals de vandaag gangbare BSA of Italiaanse draad.
Ik denk niet dat het een euvel is dat ze vast zitten. Voor het uitpersen van de lagers is speciaal gereedschap nodig. Ik zou op zoek gaan naar een FM die dit in huis heeft. Een alternatief is een stalen bus laten draaien die om de bracketpot past maar een gat heeft dat het lager geheel vrij laat. De bus moet een flens hebben die van de tegenoverliggende kant door een poelietrekker gepakt kan worden. Door met de poelietrekker de as eruit te drukken gaat het lager meteen mee. Alleen aan beginnen als je weet wat je doet.
Groet,
Gerard.
Gerard.
Dat was hem inderdaad. Ik zou die jongens eens een mailtje sturen