Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Race Rodi Airline EVO

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 02 apr 2008 20:56

http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... cts_id=499

Hallo forumleden,

Hebben jullie wat meer info over bovenstaande setje(duurzaamheid enz.)
vond het namelijk wel mooie wielen vooral omdat ze de beruchte hoge alu velg hebben (31 mm)

alvast bedankt

grtzzz Ghisallo

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 03 apr 2008 12:43

echt niemand wat meer info???????

trappie
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 mei 2007 13:29

trappie 16 mei 2008 16:32

*klein kickje*

Ik ben ook erg benieuwd naar deze wielen, zien er inderdaad goed uit en qua prijs sla je niet direct stijf achterover. Iemand ervaringen?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 17 mei 2008 15:03

misschien kan je beter voor de easton vista's gaan, die van vorig jaar vind je nog wel voor 180, ik denk dat je met die paired spokes ooit toch last krijgt als er een slag in zit, en ze zijn bovendien erg zwaar

trappie
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 mei 2007 13:29

trappie 20 mei 2008 13:19

een mooi plaatje, wat zijn ze toch zwaa... ehm mooi!

Afbeelding
misschien kan je beter voor de easton vista's gaan, die van vorig jaar vind je nog wel voor 180, ik denk dat je met die paired spokes ooit toch last krijgt als er een slag in zit, en ze zijn bovendien erg zwaar
Hoe bedoel je, 'last krijgen'? Zijn de wielen lastiger te richten?

Helaas hebben die Vista's zilveren spaken (ook bij een zwarte velg), en dat wil ik niet op mijn fiets. -zucht- Die Airline Evo's zouden zooooo mooi staan onder mijn fietske!

Nog andere suggesties in een vergelijkbare prijsklasse?

Op zich zou ik die Evo's trouwens best willen proberen voor dat geld. Probleem is alleen dat ik ze niet bij mij in de buurt kan vinden (=regio Eindhoven). Dus als er iets mee zou zijn, dan wordt dat een lastig verhaal. Qua gewicht maakt het me overigens niet zo gek veel uit: ik rij 99,9% van mijn km's op het vlakke en in mijn eigen tempo (geen cyclo/race of zo), dus dan is een paar gram meer of minder toch geen probleem?

woerdman
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jan 2007 22:21

woerdman 23 jul 2008 12:19

ik heb ze sinds gisteren in huis en vanochtend voor het eerst op gereden

eerste indrukken:

Mooi!
Wat zwaar (voor 1300 incl alles, achter 1800 incl alles)
Stijf
Mooi

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 23 jul 2008 13:40

Ze zien er mooi uit, de foto is niet echt scherp, maar maakt niet echt uit, als je je fiets kuist en je haalt de cassette eraf, zou je dan ook eens even de snelspanners eruit willen halen en de bandjes eraf en ze dan wegen, dan kunnen wij zien of dit gewicht wat overeenkomt met het fabriek-opgegeven gewicht.
Ik denk dat ze zeker zo aerodynamisch zijn als de cosmic elite, veel goeikoper en lichter (en ook mooier), de naven zullen wel wat minder zijn zeker.
Weet er trouwens iemand of het aero spaken zijn of gewone ronde.
Ik wil ze anders ook wel kopen als trainingsset ofzo.

woerdman
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jan 2007 22:21

woerdman 23 jul 2008 13:57

ik maak nog wel een goede foto (dit is met de telefoon). Het zijn aero platte spaken. De hele boel demonteren, ik weet niet of ik daar zo'n zin in heb. Al denk ik dat het aardig klopt, want ik heb ze vergeleken met de specs van mijn andere wielen en het opgegeven gewichtsverschil door de fabikanten komt overeen.

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 23 jul 2008 14:57

@columbus deze wielset is niet lichter als de cosmic elite maar zo als je net zelf al zei wel een stuk goedkoper. Op de site staat ook dat je deze velgen los kunt krijgen.
Mischien krijg je dan met wat betere naven een lichter setje. En ook duurzamer :)

trappie
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 09 mei 2007 13:29

trappie 24 jul 2008 13:51

ik heb ze ook, het zijn inderdaad aero-spaken. Over de kwaliteit kan ik nog niet zo heel veel zeggen want ik heb er nog maar zo'n 200km mee gereden, maar ze voelen in ieder geval niet slapper aan dan de whr550's die ik hiervoor had. Denk dat ze wel wat stijver zijn. Nu weeg ik zelf overigens maar rond de 70kg hoor, dat moet ik er wel bij zeggen.

Bij mij sloot overigens de naad van de velg (waar de 2 uiteindes bij elkaar komen), op de plaats waar de remblokjes de velg raken, niet goed op elkaar aan. Er zat een behoorlijk scherp randje, wat mijn remblokjes als een soort kaasschaaf gauw zou minimaliseren. Dit heb ik zelf met een soort van dremel-tool glad gepolijst, heb nu nergens last van maar het is wel slordig natuurlijk, ongeacht het prijsniveau.

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 24 jul 2008 18:55

Ghisallo schreef:@columbus deze wielset is niet lichter als de cosmic elite maar zo als je net zelf al zei wel een stuk goedkoper. Op de site staat ook dat je deze velgen los kunt krijgen.
Mischien krijg je dan met wat betere naven een lichter setje. En ook duurzamer :)


Ja maar als je ze zelf gaat laten spaken, ben je zeker dubbel zoveel kwijt, dan mag ze wel wat lichter en duurzamer zijn, maar wie zegt er dat ze niet duurzaam zijn? Er staat toch nergens een prijs op van die velgen he, als iemand ze weet, kan die ze dan even posten?

Kristof

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 24 jul 2008 19:22

columbus schreef:
Ghisallo schreef:@columbus deze wielset is niet lichter als de cosmic elite maar zo als je net zelf al zei wel een stuk goedkoper. Op de site staat ook dat je deze velgen los kunt krijgen.
Mischien krijg je dan met wat betere naven een lichter setje. En ook duurzamer :)


Ja maar als je ze zelf gaat laten spaken, ben je zeker dubbel zoveel kwijt, dan mag ze wel wat lichter en duurzamer zijn, maar wie zegt er dat ze niet duurzaam zijn? Er staat toch nergens een prijs op van die velgen he, als iemand ze weet, kan die ze dan even posten?

Kristof


maar in ieder geval wel lichtere naven ;) maar duurzamer dat zal de toekomst
wel uitwijzen. Ik kwam wel iemand tegen bij een wedstrijd en die zat te klagen over water in zn naven. K weet niet wat je dan kan zeggen over de afdichting van de naven.

Plaats reactie