Eindelijk weer een racefiets, maar welke?
Hallo allemaal,
na een aantal fietsloze jaren sta ik op het punt om weer een fiets te kopen en eindelijk weer kilometers te gaan vreten. Na wat speur en zoekwerk naar fietsen die in mijn budget passen (1250-1500 euro) twijfel ik nu tussen 2 merken: Cube en Red Bull. Bij Cube heb ik de Streamer en Agree in het vizier en bij Red Bull de Pro SL 2000 en 3000.
Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende fietsen maar daar ik geen expert ben weet ik niet hoe groot bijvoorbeeld het gebruiksverschil/gemak is tussen bv een Shimano 105 en Ultegra groep en of de Fulcrum of Easton bandjes nou steviger zijn.
Daar ik rond de 85 kilo weeg en m'n fiets niet spaar als ik klim en daal vind ik het erg belangrijk om een goede stijve fiets en bijbehorende stevige bandjes te hebben. Zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met deze fietsen (of het materiaal) en mij een goed advies kunnen geven?
Alvast hartelijk bedankt,
Ralph
na een aantal fietsloze jaren sta ik op het punt om weer een fiets te kopen en eindelijk weer kilometers te gaan vreten. Na wat speur en zoekwerk naar fietsen die in mijn budget passen (1250-1500 euro) twijfel ik nu tussen 2 merken: Cube en Red Bull. Bij Cube heb ik de Streamer en Agree in het vizier en bij Red Bull de Pro SL 2000 en 3000.
Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende fietsen maar daar ik geen expert ben weet ik niet hoe groot bijvoorbeeld het gebruiksverschil/gemak is tussen bv een Shimano 105 en Ultegra groep en of de Fulcrum of Easton bandjes nou steviger zijn.
Daar ik rond de 85 kilo weeg en m'n fiets niet spaar als ik klim en daal vind ik het erg belangrijk om een goede stijve fiets en bijbehorende stevige bandjes te hebben. Zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met deze fietsen (of het materiaal) en mij een goed advies kunnen geven?
Alvast hartelijk bedankt,
Ralph
Ik zou persoonlijk voor de Red bull gaan. Verder laat Shimano de 105 groep doorschemeren als een groep voor toerrijders en Ultegra (en Dura-Ace) voor prestatiegerichte rijders. Kwaliteitsverschil is niet heel groot. Welke Fulcrum of Easton wielen overweeg je?
Voor Easton heb ik de Circuit of Vista SL gezien en voor Fulcrum de Racing 7 wielen. Ik sta echter altijd open voor andere suggesties aangezien ik m'n vorige fiets 5 jaar geleden hebverkocht en in de tussentijd de veranderingen niet echt heb bijgehouden. Het belangrijkste is dat ze stevig genoeg zijn gezien mijn gewicht en af en toe "lompe" manier van fietsen...
Voor die 150€ zou ik idd voor de ultegra gaan. Dat verschil is niet zo heel groot.
Maar goed wanneer je ook nog helm e.d nodig hebt, kan ik me voorstellen dat het toch de 105 versie wordt.
105 is zeker geen "slechte" groep!
Maar goed wanneer je ook nog helm e.d nodig hebt, kan ik me voorstellen dat het toch de 105 versie wordt.
105 is zeker geen "slechte" groep!
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Heb een week of 4 geleden ook de vraag RB Pro-Sl 3000 vs Cube Agree voorgelegd. Alle reactie`s waren voor de RB.
Effe de Streamer buiten beschouwing gelaten:
Rb - Betere wielen, + Ultegra Sl (mits je de 3000 kiest) + 800gram lichter
Veel plezier met uitzoeken!
Effe de Streamer buiten beschouwing gelaten:
Rb - Betere wielen, + Ultegra Sl (mits je de 3000 kiest) + 800gram lichter
Veel plezier met uitzoeken!
Een Agree en een Pro SL schelen geen 800 gram. Het is bekend dat Rose zachtgezegd een beetje naar beneden afrondt. Maar qua wielen en Ultegra SL klopt het wel. Volgens mij kun je je keuze laten afhangen van de looks, de winkel en precieze maatvoering.
bedankt voor alle adviezen, ik zal ook zeker de reacties op de fraag van Gerbenke van 4 weken geleden doornemen. Als ik het een beetje goed lees is de RB vs de Cube wat beter afgewerkt tegen een wat zachtere prijs (in mijn geval wel een voordeel).
Ga vanmiddag eens kijken naar de Agree en morgen naar de RB en zal dan wel even laten weten wat het nu uiteindelijk gaat worden.
2 laatste vraagjes nog:
Heeft het triple-butted frame van de RB veel voordeel tegenover het double butted frame van bv de Agree?
Ik zag Mavik Ksyrium Elite wielen staan die ik voor ongeveer 100 euro als upgrade zou moeten kunnen bestellen ipv de Easton Circuit, hoe zijn de ervaringen van jullie met deze wielen?
Ga vanmiddag eens kijken naar de Agree en morgen naar de RB en zal dan wel even laten weten wat het nu uiteindelijk gaat worden.
2 laatste vraagjes nog:
Heeft het triple-butted frame van de RB veel voordeel tegenover het double butted frame van bv de Agree?
Ik zag Mavik Ksyrium Elite wielen staan die ik voor ongeveer 100 euro als upgrade zou moeten kunnen bestellen ipv de Easton Circuit, hoe zijn de ervaringen van jullie met deze wielen?
Ten opzichte van elkaar kan ik de wielen niet beoordelen, maar Easton circuit is een prima setje. Stijf en stevig, niet de lichtste maar daar maal ik niet om. Zie ook de andere topic onder ''Wielen''.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
R_Essers schreef:bedankt voor alle adviezen, ik zal ook zeker de reacties op de fraag van Gerbenke van 4 weken geleden doornemen. Als ik het een beetje goed lees is de RB vs de Cube wat beter afgewerkt tegen een wat zachtere prijs (in mijn geval wel een voordeel).
2 laatste vraagjes nog:
Ik heb zelf een cube agree 2007 model dus andere wielen, maar zeer tevreden.
je zegt dat de cube agree een double butted frame heeft maar de agree heeft een triple butted frame, dit wou ik even zeggen zodat je geen foute informatie hebt. Persoonlijk vind ik de easton circuit beter omdat deze een zwaarder gewicht aan kunnen en miss dus safer als je de wielen niet spaart zoals je zegt
futurumshop geeft aan dat de mavics geschikt zijn tot 85 kg en de eastons tot 150kg, aangezien je net op de grens van de mavics zit .....
succes met je keuze en laat even weten wat het geworden is
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02