fietspompje
-
- Forum-lid
Ik ben op zoek naar een klein, licht maar vooral goed werkend fietspompje om in m'n achterzak mee te nemen.
Alle fabrikanten beloven het maar met welk pompje kan je echt 6 bar in een racebandje pompen?
Wie heeft er goeie ervaringen?
Alle fabrikanten beloven het maar met welk pompje kan je echt 6 bar in een racebandje pompen?
Wie heeft er goeie ervaringen?
http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... rbon.phtml
goeie ervaringen mee, ziet er bovendien gelikt uit.
maar waarom in je achterzak i.p.v. op je frame?
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid
CO2 patronen en een adapter met ventieltje op: klein, licht en handig. En voor die keren dat je nog lek rijdt tegenwoordig is de kost van een patroon ook niet echt een punt meer.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
mijn ervaring met fietspompjes:
Geen enkele fabricant kan het aantal geclaimde bars waarmaken. Als je 10 bar beloven, haal je er 7; als je 6 bar beloven, dan haal je er 4. etc. In Fiets heeft een tijd terug hier een test over gestaan. Het merk toppeak kwam hier goed uit naar voren. Ze beloven 11 bar en ze halen er 8. Ik heb op aanraden van die test een toppeak pompje gekocht en ik ben er zeer tevreden mee. Het is een klein pompje dat in je achterzak past en heeft als enige nadeel dat je vaak moet pompen om de 8 bar te halen. Maar dat ligt nu eenmaal aan het kleine slagvolume. Daar hebben alle kleine pompjes last van.
Geen enkele fabricant kan het aantal geclaimde bars waarmaken. Als je 10 bar beloven, haal je er 7; als je 6 bar beloven, dan haal je er 4. etc. In Fiets heeft een tijd terug hier een test over gestaan. Het merk toppeak kwam hier goed uit naar voren. Ze beloven 11 bar en ze halen er 8. Ik heb op aanraden van die test een toppeak pompje gekocht en ik ben er zeer tevreden mee. Het is een klein pompje dat in je achterzak past en heeft als enige nadeel dat je vaak moet pompen om de 8 bar te halen. Maar dat ligt nu eenmaal aan het kleine slagvolume. Daar hebben alle kleine pompjes last van.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
evilhomer schreef:http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... rbon.phtml
Is 'n goed pompje, maar 11 bar (opgaaf fabrikant) is nogal overdreven, of je moet een echte krachtpatser zijn. 7 bar haal je er makkelijk mee, als je echt je best doet 8 bar (thuis met de grote pomp gecheckt).
evilhomer schreef:http://www.futurumshop.nl/product/6124- ... rbon.phtml
Omdat je met een racefiets niet rond rijd met een pompje op je frame
net zo not done als een zadeltasje
-
- Forum-lid
Een fietspompje past tegenwoordig makkelijk in je achterzak. Echter, de inhoud van een zadeltasje niet (reserve binnenband, gereedschapsetje) en hier moet ik dan toch kiezen voor functionaliteit boven 'looks'
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Hoi,
Nou, je kunt me wat. Dan maar 'not done' om een pomp op je frame te hebben en een lunchbox onder je zadel. Pompje is 50Gr Carbon en dient als backup voor de CO2 cartridges en om de band op 3-4 Bar te krijgen. Mochten mijn CO2 cartridges niet genoeg zijn en leeg raken dan heb ik nog altijd het handpompje om thuis te komen. Ik verkies zo ongeveer alles boven ergens te staan zonder reserve materieel. Is me eens overkomen. Niks in de buurt. Band was niet eens tijdelijk op te pompen (liep binnen 5 weer leeg). Dus 15 km op de velg gefietst totdat een zeer vriendelijke mede fietser me weer eens zag staan vloeken bij het nogmaals proberen te plakken (laatste plakkertje) en me zijn reserve BB gaf.
Altijd diverse reserveonderdelen bij me. 2BB, plakspullen, CO2 ampullen, reserve kettingschakels en enige titanium bouten voor stuurpen etc.
Mvg, Zorro
Nou, je kunt me wat. Dan maar 'not done' om een pomp op je frame te hebben en een lunchbox onder je zadel. Pompje is 50Gr Carbon en dient als backup voor de CO2 cartridges en om de band op 3-4 Bar te krijgen. Mochten mijn CO2 cartridges niet genoeg zijn en leeg raken dan heb ik nog altijd het handpompje om thuis te komen. Ik verkies zo ongeveer alles boven ergens te staan zonder reserve materieel. Is me eens overkomen. Niks in de buurt. Band was niet eens tijdelijk op te pompen (liep binnen 5 weer leeg). Dus 15 km op de velg gefietst totdat een zeer vriendelijke mede fietser me weer eens zag staan vloeken bij het nogmaals proberen te plakken (laatste plakkertje) en me zijn reserve BB gaf.
Altijd diverse reserveonderdelen bij me. 2BB, plakspullen, CO2 ampullen, reserve kettingschakels en enige titanium bouten voor stuurpen etc.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Maar waarom zou je 11 bar WILLEN halen, 8 is al meer dan genoeg; sterker nog ik stop meestal al bij 5 ofzo, ik rijd wel naar een fietsenmaker en pomp daar ff bij.
havana schreef:Maar waarom zou je 11 bar WILLEN halen, 8 is al meer dan genoeg; sterker nog ik stop meestal al bij 5 ofzo, ik rijd wel naar een fietsenmaker en pomp daar ff bij.
Hoi Havana,
Ik vermeld toch nergens 11 Bar of is je reactie niet voor mij bedoeld?
Ik ga nooit voor 11 Bar. 8-9 is de max.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Een paar jaar geleden met een klein niet werkend pompje met een lekke band aan de voet van de Keutenberg gestaan. Sindsdien altijd een grote Zefal pomp onder de onderbuis gehangen. Geeft geen garantie, want vorig jaar deed deze het ook niet (door uitdroging) toen ik met een lekke band bovenop de Keutenberg stond.
Sinds drie weken in het bezit van een nieuwe fiets (Colnago) en hier werd mij bij aflevering zowel door de FM als door mijn vriendin ten stengste verboden om de grote pomp er op te monteren. Rij nu met een klein carbon pompje op deze fiets en hoop geen lekke band te krijgen.
Sinds drie weken in het bezit van een nieuwe fiets (Colnago) en hier werd mij bij aflevering zowel door de FM als door mijn vriendin ten stengste verboden om de grote pomp er op te monteren. Rij nu met een klein carbon pompje op deze fiets en hoop geen lekke band te krijgen.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.