derailleurprobleem
Geplaatst: 29 mar 2008 09:58
Ik heb een hybride fiets van het merk Oxford Greenland.
Vooraan 1 kettingblad met 42 tanden en achteraan 7 speed.
Mijn schakelaar is een een Shimano Revoshift 7-speed.
Ik rijd gemiddeld 220 km per week (44 km per dag).
Oorspronkelijk had ik achteraan een 7-speed cassette gaande van 11 tot 28 tanden.
Vermits ik dus veel kilometers doe, moet ik mijn ketting en dus ook cassette regelmatig vervangen.
Toen die onderhoudswerken weer eens nodig waren besloot ik achteraan een 7-speed cassette (CS-HG70) te steken gaande van 12 tot 21 vermits de overgangen tussen de verschillende kransjes dan minder groot zijn.
Heb dus die vervangingswerken uitgevoerd maar naderhand werkte de derailleur niet meer naar behoren (wat hij daarvoor wel deed).
Ik kan de stelschroef aan de derailleur zo draaien zodat opschakelen goed gebeurt, maar dan verloopt het afschakelen niet goed (altijd 1 versnelling te ver draaien en dan terug voordat de ketting naar het gewenste kransje springt). Of ik kan de stelschroef zo regelen dat het afschakelen goed gebeurt, maar dan verloopt het opschakelen niet meer goed (zelfde probleem als hierboven).
Heb ook de derailleurkabel al vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
Heeft er iemand een ideetje wat het probleem kan zijn
Vooraan 1 kettingblad met 42 tanden en achteraan 7 speed.
Mijn schakelaar is een een Shimano Revoshift 7-speed.
Ik rijd gemiddeld 220 km per week (44 km per dag).
Oorspronkelijk had ik achteraan een 7-speed cassette gaande van 11 tot 28 tanden.
Vermits ik dus veel kilometers doe, moet ik mijn ketting en dus ook cassette regelmatig vervangen.
Toen die onderhoudswerken weer eens nodig waren besloot ik achteraan een 7-speed cassette (CS-HG70) te steken gaande van 12 tot 21 vermits de overgangen tussen de verschillende kransjes dan minder groot zijn.
Heb dus die vervangingswerken uitgevoerd maar naderhand werkte de derailleur niet meer naar behoren (wat hij daarvoor wel deed).
Ik kan de stelschroef aan de derailleur zo draaien zodat opschakelen goed gebeurt, maar dan verloopt het afschakelen niet goed (altijd 1 versnelling te ver draaien en dan terug voordat de ketting naar het gewenste kransje springt). Of ik kan de stelschroef zo regelen dat het afschakelen goed gebeurt, maar dan verloopt het opschakelen niet meer goed (zelfde probleem als hierboven).
Heb ook de derailleurkabel al vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
Heeft er iemand een ideetje wat het probleem kan zijn