Klimwieltjes, wie helpt me de knoop door te hakken...
OK, na veel wikken/wegen en vooral internetten heb ik de keuze voor een setje klimwieltjes teruggebracht tot 2 exemplaren. Mijn eisen voor het setje zijn:
- Lichter dan 1500g
- Enigszins aerodynamisch
- Voor bandjes
- Prijs maximaal 600E
- Liefst zwart
Deze 2 opties blijven over:
- Handgespaakt door Zoran: dtSwiss 240s / cx-ray / mavic open-pro
(voor 28 spaken radiaal, achter 32 spaken)
Grote voordeel: makkelijk te repareren, danwel spaken/velgen te vervangen. Naven gaan eeuwig mee
OF
- Campa Neutron Ultra
Grote voordeel: hoge betrouwbaarheid van campa wielen, maar 22 spaken voorin, dus meer aero.
Ik kom er maar niet uit, wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen? Of zie ik een 3e optie helemaal over het hoofd?
- Lichter dan 1500g
- Voor bandjes
- Prijs maximaal 600E
- Liefst zwart
Grote voordeel: makkelijk te repareren, danwel spaken/velgen te vervangen. Naven gaan eeuwig mee
OF
- Campa Neutron Ultra
Grote voordeel: hoge betrouwbaarheid van campa wielen, maar 22 spaken voorin, dus meer aero.
Ik kom er maar niet uit, wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen? Of zie ik een 3e optie helemaal over het hoofd?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ben geen groot klimmer, maar doe wel veel de steile klimmetejs en afzinkjes langs de Moezel bij Cochem.
Ik rijd op Neutrons en ben daar zowel lamgs de Moezel als hier in de vlakke polder zéér tevreden over.
M.b.t. je andere setje kan ik je geen advies geven.
Suc6
Ik rijd op Neutrons en ben daar zowel lamgs de Moezel als hier in de vlakke polder zéér tevreden over.
M.b.t. je andere setje kan ik je geen advies geven.
Suc6
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
De niobiums, ook bij Zoran.. Met 30mm aerodynamischer dan de Open Pro's en je kunt bijv. voor 24/28 of 24/32 opteren wat aerodynamica en gewicht ten goede komt. Een setje 24/28 komt marginaal lichter uit dan de Open Pro's met dezelfde spaken/nippels/naven! (uitgaande van 435g/velg voor de Mavics en 455g voor de Niobiums). Ik zou het wel weten53x11 schreef:OK, na veel wikken/wegen en vooral internetten heb ik de keuze voor een setje klimwieltjes teruggebracht tot 2 exemplaren. Mijn eisen voor het setje zijn:
- Lichter dan 1500g
- Voor bandjes
- Prijs maximaal 600E
- Liefst zwart
OF
- Campa Neutron Ultra
Ik kan je de campa neutron velgen aanraden. Ik rijd er al jaren op en dat met volle tevredenheid. In 20000 km slechts twee spaken gebroken en wielen bollen nu nog steeds heel mooi.
Live fast; die young. mijn blog
LVGH schreef:De niobiums, ook bij Zoran.. Met 30mm aerodynamischer dan de Open Pro's en je kunt bijv. voor 24/28 of 24/32 opteren wat aerodynamica en gewicht ten goede komt. Een setje 24/28 komt marginaal lichter uit dan de Open Pro's met dezelfde spaken/nippels/naven! (uitgaande van 435g/velg voor de Mavics en 455g voor de Niobiums). Ik zou het wel weten
Interessant! Weet je toevallig hoe de remvlakken zijn? (Net zo dik als bij Mavic, of dunnetjes en snel versleten, zoals AM classics??)
@jaapie91: waarom handgespaakt ipv neutrons?
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
http://www.lijtenfietsen.nl/product_inf ... 526adc832f
Misschien is dit wat 229 euro voor 1400 gram
Misschien is dit wat 229 euro voor 1400 gram
53x11 schreef:LVGH schreef:De niobiums, ook bij Zoran.. Met 30mm aerodynamischer dan de Open Pro's en je kunt bijv. voor 24/28 of 24/32 opteren wat aerodynamica en gewicht ten goede komt. Een setje 24/28 komt marginaal lichter uit dan de Open Pro's met dezelfde spaken/nippels/naven! (uitgaande van 435g/velg voor de Mavics en 455g voor de Niobiums). Ik zou het wel weten
Interessant! Weet je toevallig hoe de remvlakken zijn? (Net zo dik als bij Mavic, of dunnetjes en snel versleten, zoals AM classics??)
Hm, heb ik niet echt iets slechts over gelezen.. is toch wel veel over deze velgen te vinden, vooral op Weight Weenies. Je kunt zoeken op Niobium 30, Kinlin (fabrikant) XR-300 (type), Mercury Halo, IRD Cadence aero (zelfde velg onder andere namen) en Reynolds Solitude (gebruikt dezelfde velg). Forumleden colnagofreak en drummie71 rijden al met deze velgen, die zouden wellicht ook meer kunnen zeggen over de duurzaamheid.
53x11: dit zal je wel interesseren: topic over remvlak
Precies wat ik zocht! Dank je! Ga ik vanavond na het werk eens rustig voor zitten.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?