Ik vind het altijd lastig om onder in de beugels te fietsen. Na een half uur krijg last van mijn polsen. Voor mij gevoel kan ik ook minder makkelijk remmen wanneer ik onder in zit (ook al kan je onder in wel krachtiger remmen), omdat ik net een fractie minder snel bij de rem ben en eerst toch nog iets van een beweging moet maken. Nu vraag ik me af, heeft er iemand wat info over hoe je het beste je handen kan houden wanneer je met je handen onder in zit? Ik heb het gevoel dat ik mijn handen misschien niet helemaal goed plaats.
groeten Pluut
last van pols onder in de beugels
Ik fiets ook het liefst met de handen onderin de beugels. Het probleem is dat na zo'n 55 km fietsen mijn rechter hand zo gevoelloos wordt dat ik nauwelijks in staat ben nog te schakelen. De enige remedie is om even met de handen bovenop het stuur te rijden. Momenteel gebruik ik Ultegra shifters en die vind ik niet erg gebruiksvriendelijk. Langdurig remmen in een afdaling bijvoorbeeld omdat er veel haarspeldbochten in zitter doen mijn handen en vingers ook verkrampen. Ik overweeg zelf de Dura ace in de elektrische uitvoering te kopen omdat deze, naar ik aanneem, licht zal schakelen. Maar misschien is Campa ook een optie omdat het afschakelen met de duim gaat.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
[quote="Beukje"]Ik fiets ook het liefst met de handen onderin de beugels. Het probleem is dat na zo'n 55 km fietsen mijn rechter hand zo gevoelloos wordt dat ik nauwelijks in staat ben nog te schakelen. De enige remedie is om even met de handen bovenop het stuur te rijden. Momenteel gebruik ik Ultegra shifters en die vind ik niet erg gebruiksvriendelijk. Langdurig remmen in een afdaling bijvoorbeeld omdat er veel haarspeldbochten in zitter doen mijn handen en vingers ook verkrampen. Ik overweeg zelf de Dura ace in de elektrische uitvoering te kopen omdat deze, naar ik aanneem, licht zal schakelen. Maar misschien is Campa ook een optie omdat het afschakelen met de duim gaat.[/quote]
Ik denk dat je met je handen op je shifters (en dus je polsen op het stuur) ook een goede aerodynamische houding kan aannemen. Je ontlast hiermee je handen, zodat je nog wel goed kan schakelen. Af en toe wisselen tussen dit en in de beugel kan irritatie wat verlichten.
Als je kramp krijgt omdat je kleine handen hebt (en daardoor slecht bij de hendels komt) kun je sram red overwegen. Die hendels kun je namelijk bijstellen zodat ze dichter naar het stuur komen te staan (instructiefilmpje
Ik denk dat je met je handen op je shifters (en dus je polsen op het stuur) ook een goede aerodynamische houding kan aannemen. Je ontlast hiermee je handen, zodat je nog wel goed kan schakelen. Af en toe wisselen tussen dit en in de beugel kan irritatie wat verlichten.
Als je kramp krijgt omdat je kleine handen hebt (en daardoor slecht bij de hendels komt) kun je sram red overwegen. Die hendels kun je namelijk bijstellen zodat ze dichter naar het stuur komen te staan (instructiefilmpje