Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

stevens stelvio voor beginner

coronel
Forum-lid

coronel 09 mar 2008 01:11

Ikzelf heb een aantal jaren geleden de 2005 versie van deze fiets gekocht. Het is gewoon een degelijke fiets en ideaal voor een beginner. Of dat de prijs goed is kan ik niks over zeggen. Maar zo te horen is het in ieder geval een grote verbetering.

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 09 mar 2008 12:03

Ik denk dat het gezien de nieuwprijs een redelijk prijs is, indien de fiets idd helemaal nagekeken is en zo.

Echter diverse aanbieders hebben 105 afgemonteerde fietsen voor ca 800 euro. In dat licht bezien vind ik 700 euro best veel geld. Dan is het frame wellicht iets minder, maar dat ga je als toerist/beginner echt niet merken.

Ligt er natuurlijk ook aan of je je fiets per se bij een fietenmaker in de buurt wil kopen, of dat je bereid bent wat verder te rijden.

Succes ermee!
stupidity is it\'s own reward

dstentler

dstentler 10 mar 2008 00:08

Stevens is een prima merk. Heb zelf een Koga, maar ken veel mensen met een Stevens. Duitse degelijkheid. Je kunt voor de 800 ook voor een nieuw nietszeggend merk gaan, echter weet je dat je met de Stevens een prima (afgewerkte) fiets hebt.

105 is ook een prima montage om mee te beginnen. Ultegra is wat sluitvaster en lichter. Maar tussen Ultegra en 105 merk je als beginner niet veel. De stap Tiagra 105 lijkt mij groter.

kijk de tandwielen nog even na op slijtage. Verder lijkt het me een prima keuze!
Als je zelf ook al diverse winkels hebt bezocht, en deze er uitsprong geeft dat ook aan dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Dat is ook belangrijk!

Succes met je keuze!

Plaats reactie