Koga, Bianchi, Cannondale ~2k
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Mijn bestaat uit de volgende fietsen:
Bianchi Infinito Ultegra trip (2.250)
Koga Kimera Road 3k Ultegra (2.240)
CAAD10 Ultegra - met Mavic Ksyrium Equippe ipv de aksiums (1650)
Zowel de bianchi en de Koga zijn een stuk duurder maar hebben ook een carbon frame, gedeeltelijk betere groep en significant betere wielen. Bovendien (less important) zien ze er een stuk gelikter uit
Maar.... zijn die pluspunten de meerprijs wel waard? En iemand ervaring met het kimera frame?
Bianchi Infinito Ultegra trip (2.250)
Koga Kimera Road 3k Ultegra (2.240)
CAAD10 Ultegra - met Mavic Ksyrium Equippe ipv de aksiums (1650)
Zowel de bianchi en de Koga zijn een stuk duurder maar hebben ook een carbon frame, gedeeltelijk betere groep en significant betere wielen. Bovendien (less important) zien ze er een stuk gelikter uit
Maar.... zijn die pluspunten de meerprijs wel waard? En iemand ervaring met het kimera frame?
Kijk je niet naar de Supersix? Met Ultegra iets duurder dan de andere carbon fietsen maar ook met 105 in de basis een sterke aanbieding.
Vergeet de 'pasvorm' niet. De Infinito is wat meer op comfort gericht (houding meer rechtop) en de Supersix (en volgens mij ook de CAAD) hebben een wat meer op racen gerichte geometrie (diepere zit, kortere balhoofdbuis).
Als we dat buiten beschouwing laten, heeft de CAAD10 verreweg de beste prijs-kwaliteitverhouding zou je zeggen. Die Bianchi heeft mijn voorkeur qua looks, maar ik weet niet of ik daar 600 euro extra voor over zou hebben. Ik ben trouwens wel benieuwd waar je deze prijzen hebt gezien. Die zijn volgens mij wel scherp.
Als we dat buiten beschouwing laten, heeft de CAAD10 verreweg de beste prijs-kwaliteitverhouding zou je zeggen. Die Bianchi heeft mijn voorkeur qua looks, maar ik weet niet of ik daar 600 euro extra voor over zou hebben. Ik ben trouwens wel benieuwd waar je deze prijzen hebt gezien. Die zijn volgens mij wel scherp.
Wilier Granturismo
De Caad is een aluminium frame. Beide andere zijn Carbon en daardoor wellicht al comfortabeler. Wat vinden jullie van de Koga? Als ik de CAAD vergelijkbare wielen zou geven zou deze rond de 1900 eindigen. Het prijsverschil voor carbon, comfort en afwerking van 300 euro vind ik wel te rechtvaardigen.
sinds kort rijd ik rond op de infinito en ik moet zeggen dat ik het verschil met mijn alu Koga (team edition uit 2007) toch wel merk. Vooral groter BB en stijver frame zorgt ervoor dat de boel een stuk sneller aanvoelt. Heb er wel een setje Fulcrum 3's op gezet... rolt toch net wat prettiger. Kortom kan de Bianchi alleen maar aanraden.
- bontempi056
- Forum-lid
Cannondale Caad10 het alu frame van de caad is super en kan de vergelijking met de veel duurde carbon frames met gemak aan.Zet er een paar rs 80 wieltjes in en je hebt een top fiets.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!
Ik rij nu een paar weken op een CAAD10 en moet zeggen dat deze genoeg comfort geeft. Vooral bij kuiltjes/bruggetjes/oneffenheden doet de achtervork gewoon goed waar hij voor ontworpen is: Verticale flex.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
de bianchi had ik 2 weken geleden nieuw gekocht bij mutsaart voor 1950 euro ,wel met athena groep
http://www.mutsaarsbikes.nl/index.php?o ... 1&Itemid=1
http://www.mutsaarsbikes.nl/index.php?o ... 1&Itemid=1
bianchi infinito ,wat anders
Ik heb twee weken geleden de kimera team edition gekocht en ben er heel erg tevreden over.
Als je voor de Koga gaat, kijk wel even of hij op voorraad is, want heb gehoord dat levering een probleem kan zijn..
Succes met je keuze!
Als je voor de Koga gaat, kijk wel even of hij op voorraad is, want heb gehoord dat levering een probleem kan zijn..
Succes met je keuze!
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)