Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Carbon schoenen maar dan anders.

velo
Forum-lid
Contact

velo 01 mar 2008 20:55

Dit linkje is misschien wel interessant mn. gezien de mogelijke toekomst die ook de raceschoenen op gaan mbt. het gebruikte materiaal.

Kon geen prijs vinden, maar vrees het ergste.

http://www.groupedetete.com/simmons_main.htm
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 mar 2008 21:02

Wat is dat lelijk zeg! En de prijs zal idd schrikbarend hoog zijn aangezien ze compleet op maat gemaakt worden.
"Try not. Do or do not......there is no try"

velo
Forum-lid
Contact

velo 01 mar 2008 21:06

Het punt is dat je niet uit het oog mag verliezen is dat de kracht van je benen wel op die dingen doorgegeven moet worden.

En als het een beter resultaat geeft qua prestaties dan is het doel denk ik bereikt.

Ik zie dit all een erg mooi innovatieve ontwikkeling, maar ben erg benieuwd wanneer dit op de te zien is bij de profs.
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 mar 2008 21:14

Shimano custom fit bedoel je? Ook een "op maat gemaakte" topschoen. Denk niet dat de profs veel gebruik maken van de schoen die jij laat zien.

Het grootste probleem met dit soort schoenen blijft het moment van het maken van de mal voor de schoen, wanneer maak je die? Op zaterdagmorgen na een bak koffie om een uur of negen of na een rit van zo'n 4 uur op een zomerdag bij 30 graden?

Ik denk, maar wie ben ik, dat ook de profs zullen blijven kiezen voor schoenen waar nog wel wat het een en ander in te verstellen is.

Ook een Theo Bos bijvoorbeeld, die nooit echt heel lang zijn schoenen aanheeft bij nummers, heeft een weliswaar speciaal gemaakte Nike schoen maar ook nog steeds geen volledig carbon zoals bij deze firma. Terwijl die juist het grootste voordeel zou hebben van dit soort schoenen

velo
Forum-lid
Contact

velo 01 mar 2008 21:19

Hmmm, ja, je hebt wel een punt.

Dit is nog zo nieuw in ieder geval voor mij, maar ik vond het wel een super mooie schoen vanuit het oogpunt van opvallen.

Of het allemaal zo veel beter is en werkelijk iets extra's brengt dat zal de tijd moeten uitwijzen.

De gedachte alleen al dat je morgen je gaat melden bij de training met de rest van de club ....

T'is wel een binnenkomer van jewelste qua bling effect :-)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 mar 2008 21:48

Haha das waar maar die binnenkomer heb je ook met de Sidi ergo 2 steel/lux.....
Geloof me...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2008 22:30

Dat is gewoon het zoveelste paar peperdure Sidi's ;), met deze schoenen heb je iets unieks.
Ik zou deze schoenen wel graag uit willen proberen, bij mij zit er nog een schaatstikje in: schoenen hard aantrekken. Maar de Sidi's zijn na 1,5 jaar te ver uitgerekt, om nog perfect te zitten. Carbon pantoffels lijkt me heerlijk fietsen, zoveel directer dan de huidige schoenen. De zool is waarschijnlijk ook een heel stuk dunner, dus 't zadel kan weer een paar mm naar beneden. Mooie 4 punts gaten voor m'n Speedplay's erin en het zadel kan weer 3 mm meer naar beneden. Dat scheelt toch wel aanzienlijk qua aerodynamica, moet er alleen een -17 graden stuurpen op m'n fiets. Alleen gaat m'n bankrekening zo'n grapje niet zo waarderen en moet ik met Sidi rijden :D (arme ik ;))
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 01 mar 2008 23:22

Erg vervelend dat Sidi rijden idd...
Je hebt toch wel witte he? bij dat smetteloos witte outfit van jullie?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2008 23:54

Ja witte genius 5.5 krijgen we. Maar ik rij nog met m'n oude witte 5.5's, want er zijn leveringsproblemen. 't zijn en blijven Italianen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 02 mar 2008 00:00

Vertel mij wat van Sidi! Alhoewel dit jaar al veel beter is dan afgelopen jaar moet ik eerlijk zeggen.

elbrambo
Forum-lid

elbrambo 03 mar 2008 17:34

Simmons schoenen komen voort uit het skeeleren (Chad Hedrick schaatst erop) en worden door velen gezien als de beste. Het nadeel is wel dat ze ook een prijskaartje hebben. voor de prijs van een paar full custom schoenen kun je een behoorlijke fiets kopen (ze kosten $1200,-). Volgens de website rijdt Magnus Backstedt ermee.
Als ze qua stijfheid net als de skeeler/schaatsschoenen zijn, zullen ze verschrikkelijk hard zijn. Misschien iets voor Theo Bos, want de krachtoverbrenging zal ongeëvenaard zijn...

Om zelf te kijken www.simmons-racing.com
Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg...

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 03 mar 2008 19:39

jammer dat ik net nieuwe schoenen heb zijn namelijk schitterende schoenen!!

Plaats reactie