Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ITM Stuur + Stuurpen (help beslissen aub!)

dstentler

dstentler 29 feb 2008 19:11

Beste forumfietsers,

[img=http://www.manouvangandjapour.nl/koga.jpg]

Vorig seizoen heb ik bovenstaande Koga Miyata Roadwinner aangeschaft. Een perfect fietsje, helemaal niets te klagen!
Echter wil ik het nieuwe seizoen extra goed ingaan, en de fiets een klein beetje oppimpen zoals dat zo mooi heet. Ik ben van plan een nieuw stuur en nieuwe stuurpen aan te schaffen. Het chroom is wel ok, maar ik denk dat zwart beter zal staan. Uiteraard komt een nieuw stuur ook het gewicht weer ten goede.

Na wat rondzoeken kwam ik al vrij snel bij ITM uit. Ik hoorde namelijk van het feit dat ITM stuurpennen heeft waarbij de Polar computer kan worden geintegreerd. Zelf heb ik dit nog nooit gezien, en heb ik er ook eigenlijk niets over gelezen. Het gaat volgens mij om de ITM Visia serie. Of is het ook mogelijk om bij andere pennen de Polar te integreren.

ITM Visia Carbon SO Stuurpen
[img=http://www.featherbikes.nl/images/ITM_V ... uurpen.jpg]

- Road Line
- Alloy 2014 / Carbon
- Glanzende finish
- Klem voor: 31,8mm
- Beschikbaar in: 90-100-110-120-135mm
- Gewicht: 174gr

ITM Visia Carbon SOStuur
[img=http://www.featherbikes.nl/images/ITM_V ... bon_SO.jpg]

- Anatomic
- Ergal 7075 / Carbon
- Double butted
- Glanzende finish
- 2 groeven
- Reach 103mm
- Drop 181mm
- Beschikbaar in 42-44-46cm
- Gewicht 292gr

Naast de bovenstaande combinatie van ITM ben ik ook erg gecharmeerd van het wingshape stuur van ITM. Ik vind de vormgeving erg mooi, en volgens mij rijdt het ook nog eens prettig als je je handen op het vlakke stuur legt

ITM Forged Lite Carbon
[img=http://www.featherbikes.nl/images/ITM_F ... bon_SO.jpg]
Road Line
- Alloy 6061 T6 / Carbon
- Glanzende finish
- Klem voor: 31,8mm
- Beschikbaar in: 90-100-110-120-130mm
- Gewicht: 166gr

ITM Wingshape Carbon
[img=http://www.featherbikes.nl/images/ITM_W ... Carbon.jpg]

- Anatomic
- Ergal 7075 T6/Carbon
- Glanzende finish
- 2 groeven onder het stuur
- Reach 113mm
- Drop 158mm
- Beschikbaar in 42-44-46cm
- Gewicht 291gr

Verder als ITM heb ik nog niet echt gekeken. Simpelweg omdat ik het integreren van de polar wel interessant vond. Ik heb hier echter nog niets van gezien, dus mocht dat niets zijn dan sta ik uiteraard ook open voor andere merken.
Op dit moment zit er overigens een PRO PLT stuur op.
Mijn budget voor de gehele combinatie ligt rond de 150 euro.

Nu zijn mijn vragen: wat vinden jullie van bovenstaande combinaties, hebben jullie ervaring met de geintegreerde polar stuurpennen, hebben jullie goede alternatieven bij een budget van 150 euro.

Alvast weer bedankt bij het helpen beslissen!

Vriendelijke groet,

Danny Stentler

jeanke
Forum-lid

jeanke 29 feb 2008 20:37

Ik denk dat je dit bedoeld. word mee geklemd met de voorste twee bouten.
http://www.bikemania.biz/PhotoDetails.a ... _Supporter

dstentler

dstentler 01 mar 2008 20:18

Jeanke, dat bedoel ik inderdaad!
Ziet er opzich wel netjes uit. Maar kan dat dan op elk ITM stuur met die twee bouten worden gemonteerd?

Geen reacties verder? Wie helpt mij beslissen? Andere suggesties voor combinaties? Ik heb nog niet echt een idee van wat ik moet nemen!

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 01 mar 2008 20:38

dstentler schreef:Jeanke, dat bedoel ik inderdaad!
Ziet er opzich wel netjes uit. Maar kan dat dan op elk ITM stuur met die twee bouten worden gemonteerd?

Geen reacties verder? Wie helpt mij beslissen? Andere suggesties voor combinaties? Ik heb nog niet echt een idee van wat ik moet nemen!

Kijk hier even voor de Polar Adaptor.

http://www.bike-discount.de/shop/k446/rennrad.html

Zo te zien 2 verschillende types

jeanke
Forum-lid

jeanke 02 mar 2008 11:28

Ik denk dat er verschillende zijn omdat de bouten bij alle stuurpennen niet even ver uit elkaar staan.

Ik ben ook sterk geïnterresseerd in deze montage, maar denk niet dat dat gaat op mijn gewone millenium stuurpen.

Wat de keuze betreft ben ik aan het wachten tot de nieuwe ITM NT (Nano Technology) tegoei te verkrijgen is. Deze weegt slecht 96g voor ik dacht een lengte van 110mm. Niet slecht vind ik en ze ziet er nog goed uit ook en daar kan wel zo een Polar mount op.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mar 2008 16:29

Ik geloof dat gewicht pas als ik 't op een weegschaal heb zien liggen. Maar bijzonder licht is het niet, want waarschijnlijk zitten er al titanium bouten in. Een Ritchey WCS of Syntace F99 is met titanium bouten nauwlijks zwaarder (echt gewicht).

De Polar horloges kan je met een beetje klitteband mooi op iedere stuurpen bevestigen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dstentler

dstentler 02 mar 2008 21:27

Amclassic-fan schreef:Ik geloof dat gewicht pas als ik 't op een weegschaal heb zien liggen. Maar bijzonder licht is het niet, want waarschijnlijk zitten er al titanium bouten in. Een Ritchey WCS of Syntace F99 is met titanium bouten nauwlijks zwaarder (echt gewicht).

De Polar horloges kan je met een beetje klitteband mooi op iedere stuurpen bevestigen.

Ok, wel positief over de ITM stuurpen dus. Dat het lichter kan snap ik, maar de door jou genoemde combinaties van Ritchey en Syntace gaan ver over de 150 euro heen Amclassic.

Is er niet iets in dezelfde prijsklasse als ITM?

En wat zijn jullie ervaringen met de wingshape sturen. Rijdt dat lekker?

jeanke
Forum-lid

jeanke 02 mar 2008 21:30

Amclassic-fan schreef:Ik geloof dat gewicht pas als ik 't op een weegschaal heb zien liggen. Maar bijzonder licht is het niet, want waarschijnlijk zitten er al titanium bouten in. Een Ritchey WCS of Syntace F99 is met titanium bouten nauwlijks zwaarder (echt gewicht).

Heb ze al op een weegschaal gezien, kan enkel niet meer vinden waar.
Ik moet wel zeggen dat ITM meestal wel goed zit met het geclaimde gewicht.
Een syntace in die lengte kan je zelfs met Ti bouten zo licht niet krijgen (in dezelfde lengte wel te verstaan), wat is voor u dan wel licht, heb je een paar voorbeelden met fotos want dat intereseerd me dan wel...
En dit soort bevestiging oogt wel veel profesioneler tegenover klitteband geknutsel of snelbinders vind ik, maar dat is dan weer persoonlijke smaak natuurlijk.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 02 mar 2008 21:42

Ik heb een ITM 101 stuur en stuurpen combinatie:
Afbeelding
Het gewicht dat ITM opgeeft klopt niet helemaal, het is allemaal wat zwaarder. Maar de combi met het Cateye Strada tellertje bevalt me prima. Hartslag moet dan wel op separaat horloge natuurlijk.

dstentler

dstentler 02 mar 2008 21:42

En dit soort bevestiging oogt wel veel profesioneler tegenover klitteband geknutsel of snelbinders vind ik, maar dat is dan weer persoonlijke smaak natuurlijk.
Nog even als toevoeging, dit kan dus alleen bij de VISIA serie?

jeanke
Forum-lid

jeanke 03 mar 2008 09:56

dstentler schreef:
Nog even als toevoeging, dit kan dus alleen bij de VISIA serie?

Normaal zou het moeten passen op alle modellen met vier bouten vooraan, maar dat kan je snel even passen als je bij je FM bent.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 03 mar 2008 11:38

Ik zou als eerste kijken naar de reach/drop.. een van die ITM sturen heeft een drop van 18 cm?! Dan zou ik toch liever voor een shallow gaan en er wat spacers tussenuit knikkeren.

Plaats reactie