Aangezien ik in m'n vorige topic niet meer kan posten hierbij maar ff een update.. Btw, foto's zijn er, maar ondanks alle info op t forum krijg ik ze nog niet zichtbaar. Vanaf Hyves plaatsen kan blijkbaar niet?? Maar goed, hoe staan de zaken?
- Het frame is adhv foto's en lugs (prugnat, voor de liefhebber) geïdentificeerd als een Verhoeven uit eind jaren 60. Hij moet uit de periode zijn dat Wout Verhoeven in Hoogeveen zat, dus van 1965-1969. Ik zoek nu nog wel de juiste belettering, dus als iemand hier een goede foto van heeft...
- Frame zit in de 2e laklaag, er volgt nog 1. Kleur ral3000, rood.
- Overige onderdelen zijn inmiddels compleet: mafac dural forge remmen + grepen, cinelli stuur, titan stuurpen, weinmann wielen met campa naven, campa balhoofd, campa cranckstel met pedalen, atom freewheel, zadelpen en zadel. Alles origineel, 40 jaar oud en vrijwel perfect. Tubes en kabels zijn trouwens wel nieuw...
Nu nog de laatste laklaag, belettering vinden en monteren. Met twee week moet ie wel rijden, denk ik.
Project Verhoeven single speed
Goed bezig!
Wat betreft de plaatjes , je kunt ze ook gewoon als bijlage in je topic uploaden , niet per se deeplinken via andere site.
Ik vraag me af welk projectje het eerst af is Ik hoop m'n fixer over 2 weekjes ook rijklaar is maar dat is nog niet helemaal zeker.
Succes in ieder geval!
Grtz.
Rubenio
Wat betreft de plaatjes , je kunt ze ook gewoon als bijlage in je topic uploaden , niet per se deeplinken via andere site.
Ik vraag me af welk projectje het eerst af is Ik hoop m'n fixer over 2 weekjes ook rijklaar is maar dat is nog niet helemaal zeker.
Succes in ieder geval!
Grtz.
Rubenio
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik er maar een in een post. En ik heb er natuurlijk meer... En ik heb volgende week vakantie (heerlijk, werken in het onderwijs), dus dan zou ik hem af moeten kunnen maken.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Beter laat dan nooit: Een foto van het eindresultaat... Vooral het centreren van het achterwiel was even lastig, maar inmiddels kan ik wel spaken! Ik heb ervoor gekozen om de kabels boven het stuur uit te laten lopen omdat ik de 'look' enisgzins origineel wou houden. Het is immers een fiets die opgebouwd is met materiaal van zo'n 40 jaar oud. Maar rijden... Perfect!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells