Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Anekdote's! Wat maakt een fietser mee?

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 17 feb 2008 21:28

Hoi! Vanmiddag tijdens het fietsen door het zonovergoten Limburgse platteland stak ik de spoorwegovergang tussen Leveroy en Baexem over. Daar zijn ze ook voor bedoeld! In de verte zag ik de intercity van Weert naar Roermond aan komen rijden. Ik reed evenwijdig met het spoor mee en stak mijn arm in de lucht en mijn duim omhoog richting de machinist. Een korte en krachtige toon kwam uit de hoorn van de intercitylok. Mooi....simpel....en zo onrealistisch. Een wielrenner die een machist in de trein goede middag wenst en de machinist die naar de fietser toetert.

En toen dit zo door mijn hoofd zweefde vroeg ik mij af hoe het jullie vergaat tijdens en rondom het fietsen? Er gebeurd van alles...het stikt volgens mij van de sterke verhalen en anekdotes. Want wat hebben we toch allemaal te vertellen na een rit, tocht, wedstrijd of training. Visserslatijn of fietserslatijn? In ieder geval zitten we nooit verlegen om een verhaal. En als je (oud)profs tegenkomt en ziet praten met liefhebbers willen ze vaak een verhaal van vroeger vertellen.. Toen... en die...en.....

Wat maken we allemaal mee?? Ik zal de spits afbijten.

In 2005 deed ik mee aan een prijsvraag van Fiets. Juist...ja...die van deze site en de rest. Je kon een vip arrangement winnen om de Ronde van dichtbij mee te maken. DE RONDE VAN VLAANDEREN? Oei...dat leek mij wel wat. Dus ik meedoen.... Verder met de orde van de dag!
Op 01 april 2005, het was volgens mij een vrijdag, kreeg ik op het werk telefoon. Een jongen van de afdeling marketing van Sanora (verstond ik) die vroeg of ik mee had gedaan aan de prijsvraag van Fiets. WANT...ik was een van de gelukkige winnaars van een vip dagje in de Ronde. ??? WIE? IK? Ja, zegt ie. Komende zondag mag jij samen met een introduce op onze kosten de Ronde van dichtbij meemaken. JA JA...grapjas...weet je wat voor dag het is? 1 april. Daar trap ik niet in. Houdt een ander maar voor de gek. Waar hangen de verborgen camera's, wie zit hier achter en in het complot. Ik keek mijn kantoor rond en zocht naar een lens en microfoon. En ons gesprek stokte... Serieus hoor, u bent toch de heer.....(censuur). JA moest ik volmondig beamen. En na een gesprek van een minuut of 5 stelde ik voor dat hij mij een mail zou sturen met alle gegevens er in. Dat gebeurde en ik was inderdaad de gelukkige. Op die 1e april ben ik samen met een vriend naar Gent gereden en daar begon onze dag. Maar daarover later meer.

Eerst zijn jullie aan de beurt. Ik ben benieuwd!!!! :)
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 19 feb 2008 20:03

Pin d''r in???

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 19 feb 2008 20:11

Nou, zo te zien maken de meeste fietsers niets mee.

Ik maak in ieder geval niet veel mee als zijnde fietser, wellicht omdat ik nog maar net een seizoen heb gefietst?
Opgeven is geen optie!

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 19 feb 2008 20:24

Dan hier mijn bijdrage...

In de mooie polders hier, zagen we ooit een mooie hollandse koe. Helaas, niet in de wei, maar in de sloot. Een stukkie omgefiets om bij de boer te komen. Vervolgens met de boer een paar honderd meter het weiland in. Het lag vol met vlaai. Dus met de racefiets door het knollenveld, laverend tussen de vlaai door.

De koe was gelukkig nog niet weggelopen! Met z'n vieren aan die koe staan sjorren. Ik was stevig geschoeid met Nike Poggio III. Inmiddels kan ik Nike melden dat deze niet geschikt zijn voor het zware werk in het veld.

De overige zussen (waarschijnlijk Nelly 164 tm 215) waren erg nieuwschierig en maakte het ons behoorlijk lastig. Normaal hoeven opdringerige dames niet vervelend te zijn, maar in dit geval waren het niet mijn types.

Tsja...daar sta je dan met je blinkende Nike Poggio. Een van de dames wist haar overtollige water nog over een van de fietsen te mikken. Nou ja, dat kon er nog wel bij.

Toen betreffende Nelly eindelijk op de kant kwam, kreeg ze toch weer heimwee en met een fraai bommetje sprong ze weer in de sloot.

Uiteindelijk is het gelukkig toch nog gelukt om Nelly weer op het droge te krijgen.

Weer op het fietsie gesprongen, althans....een poging gedaan. Want ....eerst de derrie van de dames nog uit de plaatjes gepeuterd. Vervolgens weer door het knollenveld terug naar de weg.

De training was niet geheel volgens planning verlopen. Wel een hoop plezier gehad en Nelly was ons waarschijnlijk toch wel dankbaar!

w0uter
Forum-lid

w0uter 19 feb 2008 22:09

Een paar jaar geleden was ik met een groep vrienden in de Franse alpen. Op een mooie dag besloten we de Col d'Izoard maar eens te bedwingen. Toen we met z'n zevenen uit zaten te hijgen bovenop de top, onder de 'obelisk' zaten we naast vier duitsers die op de motor waren. Een van die Duitsers was duidelijk de leider en had constant een grote bek tegen de rest. Echt zo'n mannetje.

De Duitsers hadden hun motoren op het gravel geparkeerd, ongeveer een meter boven het wegdek op het heuveltje van het monument. Toen de eerste wegging ging er iets mis en z'n motor viel en schoof een meter over het gravel naar beneden. Wij hadden medelijden, maar de leider van de groep bulderde van het lachen. Nummer twee kreeg zijn motor ook niet weg en koppeltjeduikelde naar beneden met motor en al. En de leider had het niet meer.
Toen nummer drie opstapte leek het goed te gaan. maar toen hij bijna op de weg was gleed zijn achterwiel weg. Wij grinniken, de laatste duitser piste bijna in z'n broek.

meneer ging het wel even laten zien en hij stapte op. Hij startte de motor en gaf gas. Boem! De motor gleed onder hem weg en gleed luid knarsend naar beneden. Nu bulderden wij wel van het lachen, terwijl de sukkel uitriep: "Scheisse! Meine Moto! Dass gibt ja doch nicht! Verdammt noch mal!" waarna hij met een knalrode kop, nagekeken door een mannetje of vijftig bovenop de pas, wegreed.

Als iemand bij ons iets verkeerd doet, of als we een Duitser horen is het altijd: "Scheisse! Dass gibt ja doch nicht."

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 20 feb 2008 18:51

Tijdens Limburgs Mooiste 2 jaar geleden is op het stuk fietspad tussen Cadier en Keer en Margraten (dit zijn in totaal 2 plaatsnamen, geen 3!) een man op een scootmobiel zo goed aan de kant gegaan voor die hele horde fietsers dat hij met een wiel in het gras kwam en een paar meter lager in de struiken is terecht gekomen. Wij zijn gestopt, niet omdat we de man konden zien liggen maar omdat zijn vrouw om hielp stond te roepen en iedereen maar voorbij vloog. Er waren maar liefst 7 sterke mannen nodig om het scootmobiel omhoog te sjouwen, wat op de steile helling op fietsschoentjes een hele klus was. De man had alleen een paar schrammen en was hevig geschrokken. Aangezien ik om de hoek woonde heb ik hem mee naar huis genomen en hem daar een beetje tot rust gebracht en wat pleisters geplakt.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

lior63
Forum-lid

lior63 21 feb 2008 14:57

Op mijn eentje rijdend haal ik een gemengd groepje in (diverse verschillende shirts en broeken). De groep schuift aan en er ontstaat een draai. Het gaat best wel lekker tot er iemand aan mij vraagt: "welke tocht rij jij eigenlijk?"
Ik rij geen uitgezette tocht....maar de rest blijkbaar wel en die waren klakkeloos achter mij aan gereden toen ik rechtdoor ging waar blijkbaar een pijl naar links of rechts stond.
Gelukkig had iemand een routebeschrijving bij zich waardoor ik ze al vrij snel naar de route kon terugbrengen.

hermanvanvoorschoten
Forum-lid

hermanvanvoorschoten 22 feb 2008 15:11

Mijn mooiste moment op de fiets was vorig jaar rond Pasen toen ik een klein rondje van 40 km in de Champagne maakte. Ten eerste ben ik die 40 km welgeteld 3 auto's tegen gekomen. Ten tweede, en dat is het mooiste wat je als fietser kan overkomen, reed ik langs een wei vol met koeien. Het was een van de eerste dagen dat ze buiten stonden en kennelijk hadden zij het erg naar hun zin, want zodra ze mij in het oog kregen begon de hele kudde langs de weg mee te rennen. Wat een mooi geluid om 20 dampende koeien te horen snuiven en briesen!
Nadien heb ik dit helaas nooit meer meegemaakt.

Het is altijd feest op de Laen

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 22 feb 2008 15:36

Tja....als fietser maak je zoveel mooie momenten mee!
Eentje dan:
Maratona dles Dolomites 2002; bij de de tweede doortocht over de Campolongo word ik ineens ingehaald door een 'Italiaanse familie'. Zoon met een Derosa Merak, vervolgens Pappa met een King en tot slot 'Nonno'(ofwel opa) met een Titanio. Drie generaties wieleremotie! Mooi toch....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

kool486
Forum-lid

kool486 22 feb 2008 18:29

lang geleden, het zal 1978 geweest zijn, het vaste rondje Lemmer, vanuit Heerenveen.
schaatsers, wielrenners 80 km normaal ruim 2 uur werk
het was erg mooi weer, na het tunneltje bij Joure staat als gewoonlijk een ijscokar. we hadden wel zin in een ijsje, maar niemand had geld bij zich
Hilbert(van der Duim) naar de ijscoman, we willen graag een ijsje maar ik betaal je later. ijman herkende Hilbert en ging akkoord. was een erg lekker ijsje
we lusten er nog wel eentje, Marten Hoekstra wilde wel trakteren.
maar ja de ijsman kon Marten niet.
even op de ijsman ingepraat,maar ja jij kent Hilbert wel, en Hilbert kent Marten, dus eigelijk kennen jullie elkaar ook.
weldra zaten we aan een 2e ijsje!
Funny the way it is

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 07 mar 2008 17:00

Afgelopen zondag....binnenbandjes, pomp en telefoon vergeten!!! EN? Geen lekke band maar wel geknepen

Plaats reactie