Mijn vorige fiets, waarvoor ik nu te groot ben geworden ga ik ombouwen naar een Fixie. Mijn vader helpt me hier bij maar ik wil het zo veel mogelijk zelf doen. Vanochtend heb ik de trapas er ingezet en ook het voorblad. He voorblad is wel erg groot maar ik ga het doen met de spullen die ik heb.
Daarna heb ik een oud racestuur afgezaagd om straks andersom te monteren. Daar komen een soort tijdrit remmen in.
Opbouw Fausto Coppi Fixie
[quote="W0uter"]Hoeveel speling heb je met de achterpatten? Het lijkt erg weinig. Weet je al wat de rest van de onderdelen gaan worden?
Ik ben benieuwd! De basis is wel subliem natuurlijk![/quote]
Hoe dat bij de achterpatten gaat uitkomen weet ik niet. Mijn vader zegt dat daar misschien een soort ketting spanner moet komen.
De carbon voorvork heb ik net vervangen door de oude stalen voorvork. ook het balhoofd is vervangen want dat viel op slot. Gelukkig had ik van iemand op mijn wielrenvereniging een oud maar nog goed balhoofd gekregen. dat zit er nu in. De tijdrit remmen zitten er nu ingeschoven en de remhoeven zitten ook vast. Er zitten nog geen binnenkabels in.
De rest van de onderdelen komen uit dozen met oude onderdelen die mijn vader heeft. Alleen de remmen zijn nieuw. Die kosten 22 euro bij Rose.
Ik ben benieuwd! De basis is wel subliem natuurlijk![/quote]
Hoe dat bij de achterpatten gaat uitkomen weet ik niet. Mijn vader zegt dat daar misschien een soort ketting spanner moet komen.
De carbon voorvork heb ik net vervangen door de oude stalen voorvork. ook het balhoofd is vervangen want dat viel op slot. Gelukkig had ik van iemand op mijn wielrenvereniging een oud maar nog goed balhoofd gekregen. dat zit er nu in. De tijdrit remmen zitten er nu ingeschoven en de remhoeven zitten ook vast. Er zitten nog geen binnenkabels in.
De rest van de onderdelen komen uit dozen met oude onderdelen die mijn vader heeft. Alleen de remmen zijn nieuw. Die kosten 22 euro bij Rose.
Dat ziet er heel goed uit!
Vooral die voorbouw is echt mooi.
Wat betreft die uitvalpatten, ik denk helaas dat je inderdaad aan de kettingspanner moet , of je moet heel veel geluk hebben wat betreft kettinglengte
In ieder geval succes met opbouw!
Grtz.
Rubenio
Vooral die voorbouw is echt mooi.
Wat betreft die uitvalpatten, ik denk helaas dat je inderdaad aan de kettingspanner moet , of je moet heel veel geluk hebben wat betreft kettinglengte
In ieder geval succes met opbouw!
Grtz.
Rubenio
-
- Forum-lid
He leuk, zo'n frame heb ik ook nog gehad, helaas gescheurd na een valpartij. Heeft nog jaren aan de muur gehangen.
Succes ermee!
Succes ermee!