Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Agrees, Trek of Bulls; tis een CUBE Agree geworden

ollie02
Forum-lid

ollie02 14 feb 2008 16:01

Mijn zoektocht naar een leuke fiets rond de 1200 euro begint zich iets meer toe te spitsen. Als opties komen nu vooral in beeld 2007 modellen van Cube. Namelijk een Agree alu met Ultegra triple of zijn carbon broertje met Ultegra compact die ik bij dezelfde FM voor 1500 kan krijgen. Of een 2008 Streamer. Tot slot ben ik gecharmeerd van een Bulls Desert Falcon +. Das ook full Ultegra.

Kan iemand me op weg helpen wat de beste keuze is? En me iets vertellen over eigen ervaringen met één van deze modellen. De keuze van mijn hart is nu de carbon Agree. Maar het is eigenlijk wel wat meer dan ik zou willen uitgeven en weet niet hoeveel blijer je wordt van carbon ten opzichte van alu. Bovendien twijfel ik over de compact. Is dat een dik nadeel? En tot slot vraag ik me af wat kwa wielen de beste keuze voor mij is. Ik weeg 95 kg en heb dus wel wat stevigs nodig.

De alu Agree staat op Mavic Axium waarvan een FM me vertelde dat ze erg sterk zijn. Bedankt alvast voor jullie hulp...

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 14 feb 2008 17:20

Ik zou voor de Streamer 2008 gaan.

Voor 1249,- een superstijf en sterk frame (wat voor jouw 95 kg. niet verkeerd is) Ook zijn in mijn optiek de wielen (easton vista SL) van de 2008 streamer beter dan de aksiums van de Agree.
De groep is verder hetzelfde Ultegra triple 10 speed, is gewoon perfect.

Persoonlijk zou ik met jouw gewicht niet voor een carbon frame gaan, een strak alu. frame is stijver en sterker.

Suc6 met deze luxe beslissing

ollie02
Forum-lid

ollie02 14 feb 2008 18:05

Thanks Adroit! Goed advies met een fijne duiding. Ik ga er ook op proefrijden... En het is indeed een fijne luxe besluit. Net alsof je je eigen Sinterklaasavond kan vormgeven.

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 14 feb 2008 18:15

De 2008 Streamer is echt een heel goede deal. Volledig Ultegra en goede wielen met de Easton Vista's. De combinatie zwart/oranje is ook heel erg mooi, dus daar ga je zeker tevreden mee zijn.

ollie02
Forum-lid

ollie02 14 feb 2008 18:22

Dank je Arco. Je rijdt zo te zien zelf ook op een Streamer? Wat zijn je eigen ervaringen?

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 14 feb 2008 21:49

Uiteraard ga ik de Bulls aanbevelen. Vooral de desert falcon + vind ik erg geslaagd. Ik heb hem zien staan op Bikemotion. Veel value for money, zit ook een goede standaard wielset op. Bovendien vind ik Ultegra SL erg mooi om te zien. Wat het beste is blijft uiteindelijk een smaak keuze. De fietsen die je noemt zijn gewoon goede fietsen.

Een Bulls zie je (nog) niet zo veel..:-)

http://www.bulls.de/nl/bikes/road.aspx?sub=5

Succes!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

ollie02
Forum-lid

ollie02 15 feb 2008 19:44

Besluit genomen na een rondje testen met de Streamer, Trek 1.7 en de Agree carbon. Op slag gevallen voor de laatste. Zit, comfort en snelheid waren zo geweldig. Iets duurder, maar ben direct voor de bijl gegaan... Nog zeven nachtjes slapen en dan kan ik hem ophalen. Heb er enorm zin in.

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 15 feb 2008 21:18

Heb zelf de Agree Alu, en die bevalt me heel erg. Vriend van me heeft de Streamer en die ziet er bijna nog mooier uit, Cube heeft een goede zet gedaan door dat zwart met oranje Easton stickers te combineren. Het aluminium van die Agree is ietsje dunner volgens mij, dus dat scheelt weer in het gewicht, maar allebei zijn ze erg mooi.
Ik had eerst een Trek 1000 om een jaartje te kijken of een racefiets me beviel en het is een wereld van verschil. Ik ben altijd nogal van mening dat het belangrijkste deel van een fietser zijn benen zijn, van een renpaard maak je nooit een dressuurpaard, maar ik merk echt wel dat het op deze Agree makkelijker gaat dan op de Trek.
Ik durfde het niet aan om de goedkoopste carbon versie te kopen, ik heb gekozen voor een goede aluminium fiets, maar ik ben echt benieuwd naar je ervaringen met de carbon versie. Zit er sterk over te denken om hem aan het eind van dit seizoen in te ruilen voor een carbon Cube, ik heb ook tot op het laatste moment lopen twijfelen tussen de alu en carbon versie. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Overigens geen antwoord op je vraag, mijn eigen ervaringen: reageert heel direct, ik heb het gevoel dat ik kan blijven versnellen in een sprint of demarage, Ultegra onderdelen werken perfect, ben verliefd op het uiterlijk.

ollie02
Forum-lid

ollie02 15 feb 2008 21:55

Hoi, Thanks voor je uitvoerige reactie. Sterkt me in het idee een goede fiets te hebben gekocht als vervanger voor mijn nu 12 - man waar blijft de tijd - jaar oude Koga. Ik zal je op de hoogte houden!

z@nd3rt
Forum-lid

z@nd3rt 16 feb 2008 00:22

Hallo,
Heb sinds een half jaartje de Agree GTC carbon. Wat een heerlijke fiets. Een paar koersjes mee gereden al; hij doet precies wat ik wil (hoewel, soms wil ik harder, maar dan lukt het nie :-) ). Geen seconde spijt van gehad. En het oog wil ook wat he..
Veel plezier ermee!

ollie02
Forum-lid

ollie02 16 feb 2008 00:30

Ha Z@nd3rt,

Ga me alleen maar meer verheugen. Als jij er in koersen mee uit de voeten komt, moet het voor een toerfietser met kapsones helemaal gaan lukken. En mijn oog is meer dan tevreden. Ik vind de zitbuis waardoor je carbonmatjes kan zien zitten vooralsnog het piece de recistance...

Plaats reactie