Welke zadelpen heeft volgens jullie de voorkeur om in een full carbon frame te monteren; Aluminium of Carbon?
Even los van een eventueel voordeel in gewicht dan.
welke zadelpen in carbon frame?
-
- Forum-lid HC
Ik heb er eerlijk gezegd nooit zo over nagedacht, maar tot nu toe heb ik altijd een carbon zadelpen in mijn frame gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
De keuze is meer gemaakt op het uiterlijk, ik vind het mooier als je de carbonstructuur terugzie in de pen.
De keuze is meer gemaakt op het uiterlijk, ik vind het mooier als je de carbonstructuur terugzie in de pen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Carbon uiteraard.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Voor comfort hoef je geen carbon te nemen; tests wijzen uit dat verschil niet voelbaar is. Qua gewicht is carbon wellicht iets voordeliger (al zal een Ritchey WCS alu allicht lichter zijn dan veel carbon pennen...). Ook optisch wint carbon het.
Heb zelf het zelf een keer meegemaakt dat mijn alu (WCS) pen vast was komen te zitten in mijn frame. Na heel veel moeite pas weer los gekregen; pen kon weggegooid worden (frame was gelukkig onbeschadigd). Met de carbon WCS pen heb ik sindsdien dat probleem niet meer gehad.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die soortgelijke problemen gehad hebben (combinatie alu pen en carbon frame)?
Ik weet niet of er meer mensen zijn die soortgelijke problemen gehad hebben (combinatie alu pen en carbon frame)?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- de zwarten
- Forum-lid HC
er zijn massa's lichtere pennen dan masterpiece:
New ultimate, heylight, KCNC, U.S.E, extralite, AX-Lightness, Bold precision, easton EC 90, selcof ... (de helft van de pennen in bovenstaand rijtje is alu)
Maar als je niet op de laatste 20-60 grammen jaagt en een zadelpen wilt zonder omkijken, dan ga je voor de masterpiece.
Nog 2 statements:
-Ritchey WCS is écht niet het beste wat je hebben kan voor dat geld. (maar het is wel goed)
-De meeste carbon zadelpennen zijn zwaarder dan hun alu tegenhangers, maar de allerlichtste (en duurste) zijn carbon.
New ultimate, heylight, KCNC, U.S.E, extralite, AX-Lightness, Bold precision, easton EC 90, selcof ... (de helft van de pennen in bovenstaand rijtje is alu)
Maar als je niet op de laatste 20-60 grammen jaagt en een zadelpen wilt zonder omkijken, dan ga je voor de masterpiece.
Nog 2 statements:
-Ritchey WCS is écht niet het beste wat je hebben kan voor dat geld. (maar het is wel goed)
-De meeste carbon zadelpennen zijn zwaarder dan hun alu tegenhangers, maar de allerlichtste (en duurste) zijn carbon.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®