Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zefiro K38

bie
Forum-lid

bie 10 feb 2008 23:15

Gisteren mijn nieuwe fiets gaan afhalen. Isaac Pascal met Zefiro K38 wielen in. Bij mijn eerste ritjes valt het mij op dat ik niet gelijkmatig kan remmen, het remmen verloopt in schokken, vooral op mijn achterwiel. Is dit omdat de blokjes of de velg nieuw zijn?
Vincent

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 11 feb 2008 08:07

Dit is een bekend verschijnsel van Zefiro. Ik heb zelf de K52 in 2007 gekocht. Zeker in mijn stalen fiets viel daar niet mee te remmen. Recentelijk zijn de wielen netjes onder garantie omgeruild voor het nieuwe 2008 model. Daar is het probleem een stuk minder (maar nog wel een beetje aanwezig). Ze hebben het probleem onderkend dat de aluminium rand niet goed vlak is.

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 13 feb 2008 12:13

Ik heb dit probleem ook met mijn voorwiel K38.
In afdalingen toch wel gevaarlijk soms !
Als er al meer klachten van zijn dan moet er toch iets aan kunnen gedaan worden ?
Ik ga toch is vragen aan mijn fietsenmaker dat hij ze niet kan verwisselen bij de invoerder .

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 19 feb 2008 19:40

Bij mij is dit probleem nu ook erkend door mijn fietsenmaker en de leverancier en ik zal spoedig een nieuw wiel in ontvangst mogen nemen ! Dus de na service van zefiro is zoals het wiel zelf en dat is top ,want ik blijf erbij het is mijn beste paar wielen die ik ooit heb gehad .
En ik heb er al vele versleten !

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2008 19:57

Wat heb jij voor een vreselijke karre wielen gehad dan? Een wiel wat niet fatsoenlijk remt is voor mij zo ie zo al waardeloos. Ik heb wel eens met een disc achterwiel gereden wat behoorlijk verrot gereden was en daardoor vreselijk schokte, niet echt een succes ook al hoefde ik bijna niet te remmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie