Vorige week zondag heb ik mijn eerste trainingskoers gereden. De volgende dag had ik erg veel last van stijve hamstings. Daarom heb ik veel herstelwerk uitgevoerd en rust genomen. Vandaag op Ahoy (Rotterdam) wederom een trainingskoers gereden. Het ging prima tot de finale. Ik kreeg een lichte vorm van kramp in mijn bilspieren. Tijdens het uitrijden werd de pijn heviger en na het afstappen kon ik nauwelijk zitten in de kleekamer. Daarom ben ik voor ik naar huis ging nog 45 minuten gaan uitrijden met een zeer licht verzet. In het begin kon ik ook bijna niet op het zadel zitten, omdat daar precies de pijn zat. Na enige tijd zakte de pijn iets, maar nu heb ik er nog steeds last van.
Vraag:
herkennen jullie deze kramp?
waar komt het door?
wat kan ik er tegen doen?
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Pijnlijke bilspieren
Hoi
Ik herken dit probleem wel volgens mij... Ik heb het vorig jaar gehad tijdens de beklimming van de Alp d'Huez. Deze ben ik toen geheel zittend omhoog gegaan en eenmaal boven stapte ik af en toen kreeg ik ook lichte kramp maar het werd met de seconde erger. Ben gaan liggen in het gras, strekken, rekken, niets doen... Maar niets hielp. Na ongeveer 15 min. afgedaald met de pijnlijke spieren... Ik heb er toen de gehele avond een irritant gevoel gehad. En volgens mij de volgende dag ook nog wel...
Ik dacht dat het kwam doordat ik
1. wat nerveus (1ste keer Alp d'Huez) was en hierdoor toch wat verkrampt op de fiets heb gezeten
2. niet af en toe tijdens dat uur ben gaan staan
Misschien heb ik hierdoor de bloedtoevoer naar deze spieren wat belemmerd... Ik heb wel voldoende gedronken en gegeten van te voren. En op die dag niet veel km gemaakt.
En wat je er aan kan doen? Ik weet het niet... Ik heb gewoon rust gehouden!
Misschien dat iemand anders meer info hierover heeft...
Gr Emiel
Ik herken dit probleem wel volgens mij... Ik heb het vorig jaar gehad tijdens de beklimming van de Alp d'Huez. Deze ben ik toen geheel zittend omhoog gegaan en eenmaal boven stapte ik af en toen kreeg ik ook lichte kramp maar het werd met de seconde erger. Ben gaan liggen in het gras, strekken, rekken, niets doen... Maar niets hielp. Na ongeveer 15 min. afgedaald met de pijnlijke spieren... Ik heb er toen de gehele avond een irritant gevoel gehad. En volgens mij de volgende dag ook nog wel...
Ik dacht dat het kwam doordat ik
1. wat nerveus (1ste keer Alp d'Huez) was en hierdoor toch wat verkrampt op de fiets heb gezeten
2. niet af en toe tijdens dat uur ben gaan staan
Misschien heb ik hierdoor de bloedtoevoer naar deze spieren wat belemmerd... Ik heb wel voldoende gedronken en gegeten van te voren. En op die dag niet veel km gemaakt.
En wat je er aan kan doen? Ik weet het niet... Ik heb gewoon rust gehouden!
Misschien dat iemand anders meer info hierover heeft...
Gr Emiel