Wielset voor iemand 100+kg
-
- Forum-lid
Open deuren genoeg:
systeemsetje: Easton Circuit (tot 150kg) of Vista (tot 110kg)
handgespaakt: Rigida DP18 met goede naaf of Mavic Open Pro.
systeemsetje: Easton Circuit (tot 150kg) of Vista (tot 110kg)
handgespaakt: Rigida DP18 met goede naaf of Mavic Open Pro.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
bedankt voor deze snelle racties
ben net nog bij de fm geweest en ook hem gevraagd wat een goed wielsetje is voor mijn gewicht. hij had het ook over easton vista of handgespaakt velgen met een goede naaf en mavic open pro, maar hij kwam ook aanzetten met een setje fulcrum racing 5 die volgens hem ook mijn gewicht aankan en een uitstekend gespaakt en goed setje is.
nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de fulcrum racing 5 wielen en deze ervaring met mij wil delen
ben net nog bij de fm geweest en ook hem gevraagd wat een goed wielsetje is voor mijn gewicht. hij had het ook over easton vista of handgespaakt velgen met een goede naaf en mavic open pro, maar hij kwam ook aanzetten met een setje fulcrum racing 5 die volgens hem ook mijn gewicht aankan en een uitstekend gespaakt en goed setje is.
nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de fulcrum racing 5 wielen en deze ervaring met mij wil delen
ben ook benieuwd!
Ik ben 2meter en weeg 100 kg, en altijd opzoek naar iets nieuws. Al die mooie wielen die alleen kabouters kunnen houden.
Wat is er voor de "grote man"?
Ik ben 2meter en weeg 100 kg, en altijd opzoek naar iets nieuws. Al die mooie wielen die alleen kabouters kunnen houden.
Wat is er voor de "grote man"?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
-
- Forum-lid
Al dikwijls vermeld: de bombproof set aller tijden is een Mavic CXP33 ingespaakt met een DT Revolution en een goede naaf. Onverwoestbaar.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik weeg dan wel geen 100kg, maar heb wel het meest stevige handgemaakte setje laten maken door Zoran van Bikexperto...gegarandeerd tot misschien wel 120kg.
http://www.bikexperto.com
Assortiment-->kies Productgroep --> Wielen voor zwaargewichten.
Dit is mijn setje:
Ambrosio FCS28 velgen met Ultegra naven en 36 spaaks (zwart)
![Afbeelding](http://www.ital-tecno.com/fcs28-big.jpg)
Voorwiel:
Sapim Double butted spaken
DT Swiss prolock nippels
Achterwiel:
cassettekant: Sapim double butted spaken
andere kant: Sapim CX Ray
DT Swiss prolock nippels
Incl verzenden en velg linten en zwarte spaken (meerprijs) 288,50
Kijk anders even bij Zoran op de website, of stuur hem een mail en vraag hem wat hij jouw adviseert
http://www.bikexperto.com
Assortiment-->kies Productgroep --> Wielen voor zwaargewichten.
Dit is mijn setje:
Ambrosio FCS28 velgen met Ultegra naven en 36 spaaks (zwart)
![Afbeelding](http://www.ital-tecno.com/fcs28-big.jpg)
Voorwiel:
Sapim Double butted spaken
DT Swiss prolock nippels
Achterwiel:
cassettekant: Sapim double butted spaken
andere kant: Sapim CX Ray
DT Swiss prolock nippels
Incl verzenden en velg linten en zwarte spaken (meerprijs) 288,50
Kijk anders even bij Zoran op de website, of stuur hem een mail en vraag hem wat hij jouw adviseert
Met een setje fulcrum R1 heb ik goede ervaringen in de tijd dat ik 115 woog... Uiteraard, de campa tegenhanger Eurus kan ook. Goede naaf in combinatie met bijv. open pro en 36 spaken geeft geen krimp mits goed gespraakt. (op mijn cyclocrosser, sapim spaken, dura ace naaf en mavic reflex ceramic (wel voor tubes) Houd het prima en daar wordt het materiaal toch zwaarder belast. dus keuze genoeg eigenlijk, ook met mooie setjes.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Hallo,
Ik heb niet zo veel ervaring met wielen, in de winter heb ik altijd shimano whr-500 liggen en voor de zomer ga ik American classic 420 halen. Op mijn nieuwe fiets zaten wel easton vista's en die verkoop ik. Mijn vraagprijs is 195 euro met cassette en bandjes. Als je interesse hebt mag je altijd mailen.
Groetjes wéwé
Ik heb niet zo veel ervaring met wielen, in de winter heb ik altijd shimano whr-500 liggen en voor de zomer ga ik American classic 420 halen. Op mijn nieuwe fiets zaten wel easton vista's en die verkoop ik. Mijn vraagprijs is 195 euro met cassette en bandjes. Als je interesse hebt mag je altijd mailen.
Groetjes wéwé
Pas problemen gehad met Fulcrum 5: na een half jaartje fietsen hebben de beide naaflagers reeds last van speling. De rechter lager zelfs overdreven veel. Ik (82 kg) heb de twee lagers moeten vervangen.
Ben wel zeer tevreden over mijn Easton Vista SL.
Bij een beetje "gewichtige" fietser raad ik een 36-spaaks wiel aan.
Ben wel zeer tevreden over mijn Easton Vista SL.
Bij een beetje "gewichtige" fietser raad ik een 36-spaaks wiel aan.