Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

AssurAce fiets verzekering

vip32
Forum-lid

vip32 05 feb 2008 17:07

binnenkort koop ik een nieuwe racefiets en nu is er de mogelijkheid een schade verzekering (geen diefstal) af te sluiten. zie http://www.assurace.nl/index.php?page=de_verzekering voor informatie

dit lijkt me wel een goed idee, echter ik heb hier geen ervaring mee en aangezien het toch iets van 250,- kost wil ik eerst wel jullie ervaring met dit product horen. heeft iemand wel eens beroep gedaan op deze verzekering en wat waren de ervaringen?

marz
Forum-lid

marz 05 feb 2008 17:27

Ik heb deze verzekering ook en ook gebruik van gemaakt.
Zonder problemen en juiste afhandeling.
Bij een fietshandelaar waar ik de fiets niet eens heb gekocht is hij gekeurd (na de aanrijding)
en daarna is alles netjes afgehandeld.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

roeieber
Forum-lid

roeieber 06 feb 2008 01:23

Ik ben ook aan het twijfelen tussen continuering van de NTFU verzekering en Assurace.
NTFU €160/jaar, Assurace 300/3jaar, is nogal een verschil.

Zijn er meer mensen die (jammergenoeg) gebruik hebben moeten maken van Assurace en hoe beviel dit?
I Am SpeCiAliZed

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 17 sep 2008 19:41

Roeieber schreef:(...)
Zijn er meer mensen die (jammergenoeg) gebruik hebben moeten maken van Assurace en hoe beviel dit?

Even een schopje omhoog voor dit topic. Ben ook nieuwsgierig, anyone...?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 sep 2008 20:17

Yep, ik heb de verzekering dit jaar helaas nodig gehad na een valpartij.

Over de afhandeling kan ik kort zijn. Keurig netjes! M'n fiets heb ik naar m'n vaste dealer gebracht en die is ook Assurace dealer. Die heeft de schade vastgesteld en doorgegeven aan Assurace. Alle beschadigde onderdelen zijn vervolgens vervangen door identiek en nieuw materiaal. Zelf hoefde ik slechts 50 euro eigen risico af te rekenen. De rest regelt de dealer dan met de verzekering. Zo had ik de investering in de verzekering na één valpartij dus al terug.

Als je FM geen dealer is betaal je 50 euro extra en moet je er zelf geloof ik wel tussen zitten met de afhandeling. Daar heb ik dus geen ervaring mee maar dat kun je vast wel in hun voorwaarden terugvinden.

roger
Forum-lid

roger 17 sep 2008 21:27

Roeieber schreef:Ik ben ook aan het twijfelen tussen continuering van de NTFU verzekering en Assurace.
NTFU €160/jaar, Assurace 300/3jaar, is nogal een verschil.

Het is wel zo dat je bij de NTFU alle fietsen wat je rijdt verzekerd hebt in een polis en dat is niet zo bij ASSURANCE hier heb je voor elke fiets een apparte polis nodig.
I live to ride,I ride Passoni

bmiller
Forum-lid

bmiller 18 nov 2008 10:23

Ik heb mijn fiets nu een half jaar. Weet iemand of ik deze dan nog bij Assurace kan verzekeren voor 3 jaar? En is het eigen risico variabel? Of is dat altijd 50 euro?

Is het ook zo dat wanneer de fiets total loss is. Dat deze dan volledig wordt vergoed?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. De kans dat je een keer valt is gewoon zeer aanwezig.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

marz
Forum-lid

marz 18 nov 2008 10:27

op de website:

Ook een gebruikte fiets kunnen wij verzekeren. Eén van onze dealers taxeert kosteloos de gebruikte fiets. De vastgestelde waarde is het uitgangspunt voor de verzekering. De dealer vraagt voor u de verzekering aan.

linkje

Heb je al eens op de site gelezen?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 18 nov 2008 10:27

de leeftijd van je fiets maakt niet uit voor de verzekering, er wordt van de nieuwwaarde of dagwaarde uitgegaan. Wat betreft het eigen risico dit is een stabiel vast bedrag. Bij total loss verklaring wordt de dagwaarde uitgekeerd, min het eigen risco.

Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van de regeling, maar zo is het praktisch geregeld bij iedere verzekeraar incl. de ntfu verzekering.

hopelijk heb ik hiermee kort je vragen beantwoord, wellicht kan iemand verdere toelichting geven indien dat nodig is.

bmiller
Forum-lid

bmiller 18 nov 2008 11:34

Ik heb eens even goed de site bekeken en het ziet er wel interessant uit. Ook dat kleding is mee verzekerd. Maar toch een paar vragen nog.

Wanneer gevallen en alleen lichte schade krassen, enz wordt de schade dan vergoed? Liefst natuurlijk nieuwe onderdelen, nieuwe lak, accessoires (fiets computer), enz? En wanneer er bij een val een deuk in het frame komt. De stijfheid is dan vaak aangetast. Wordt dit dan gezien als total loss?
Als je een fiets hebt die volledig total loss is geworden. Gaat dan vervolgens de eigen risico en of het verzekerde bedrag hetzelfde?

Alvast bedankt voor de reacties :)

marz
Forum-lid

marz 18 nov 2008 11:42

De krassen worden inderdaad vergoed, wordt ook misbruik van gemaakt helaas!
Wanneer je een deuk in je frame hebt zitten zal de expert beslissen of hij total loss is.
Vaak is dit inderdaad zo, maar er zal altijd naar gekeken worden bij de opgegeven fietsenmaker door een expert.
Het bedrag wat je betaalt blijft hetzelfde.

bmiller
Forum-lid

bmiller 18 nov 2008 11:48

MarZ bedankt voor de info. Ik lees dat jij helaas al gebruik van de verzekering heb moeten maken. Dan was het toch maar goed dat je er één had afgesloten. Heb jij destijds ook accessoires op kunnen geven?

Ik zit er nu toch wel echt serieus over na te denken om er 1 af te sluiten. Alleen moet ik even kijken tot welk bedrag de fiets in mijn berging bij diefstal is verzekerd. Aangezien Assurace dit niet in de polis heeft opgenomen.

Plaats reactie