classico Boretti
Zag een advertentie voor deze tocht in de Fiets. Is voor mij in de buurt dus wellicht lekker als duurtraining. Heeft iemand ervaring met deze tocht aangezien er geen routeinformatie op de site staat en de 130km in een peleton wordt verreden (en dan zal het tempo dus niet al te hoog liggen vermoed ik).
Se non e vero, e ben trovato.
-
- Forum-lid
Ik heb me zojuist ingeschreven, de route staat nu op de site en dat is zowat mijn trainingsrondje, dus lijkt me erg mooi om het dan nu een keer in wedstrijdvorm te doen. Ook de start en finish lijkt me erg mooi, in het Olympisch Stadion. Daar is Nederlandse geschiedenis geschreven door Ajax, dus een mooie eer om daar te mogen rijden.
Als ik het goed begrijp mag je als vrouw ook wel 100 of 130 fietsen, maar hebben ze een speciale 'dames-editie' van 50 km, inclusief goodiebag, om de twijfelende vrouw over de streep te trekken.... Ik citeer:
"Om 11 uur start de vrouweneditie van de Classico Boretti!! Als u samen met u man gaat fietsen is dat uiteraard geen probleem maar leuker is natuurlijk met een groep vriendinnen."
Daar zakt mijn broek echt van af!! Alsof wij vrouwen alleen maar onder mannelijke begeleiding fietsen, alsof we 75/100/130 km niet aankunnen!!
Heb de organisatie al een boze brief gestuurd hierover, ben benieuwd wat hun reactie is.
Overigens doe ik waarschijnlijk wel mee, maar dan wel de 100 km. Ik ga idd niet voor een veredeld rondje Rondehoep afreizen naar het Olympisch Stadion.
"Om 11 uur start de vrouweneditie van de Classico Boretti!! Als u samen met u man gaat fietsen is dat uiteraard geen probleem maar leuker is natuurlijk met een groep vriendinnen."
Daar zakt mijn broek echt van af!! Alsof wij vrouwen alleen maar onder mannelijke begeleiding fietsen, alsof we 75/100/130 km niet aankunnen!!
Heb de organisatie al een boze brief gestuurd hierover, ben benieuwd wat hun reactie is.
Overigens doe ik waarschijnlijk wel mee, maar dan wel de 100 km. Ik ga idd niet voor een veredeld rondje Rondehoep afreizen naar het Olympisch Stadion.
@spin: benieuwd wat de reactie is van de organisatie. Is inderdaad een 'bond van huisvrouwen' marketingactie van ze... :0)
Ja, het klinkt alsof ze het publiek van de huishoudbeurs willen wegkapen ofzo... Maar dan nog, zelfs de huisvrouwen bij Leontien's Ladies Ride rijden nog een langere afstand, op hun boodschappenfietsjes.
Heb nog geen reactie gekregen op mijn mail.
Heb nog geen reactie gekregen op mijn mail.
Het is ze gelukkig duidelijk geworden dat hun toon niet gewaardeerd werd... (Toch jammer dat mensen zo graag meeliften op het succes van derden, waardoor ze vergeten zelf na te denken. - Leontiens Ladies Ride red.)SPECIALE DAMES CLASSICO (Bron)
Om 11 uur start de vrouweneditie van de Classico Boretti!! Wat is er leuker dan individueel of met een groep vriendinnen deel te nemen aan deze tocht?
Startkaart 130 km
============
Ik heb een startkaart over voor de 130 km toertocht van de Classico Boretti van a.s. 25 mei. Ik heb er 10 euro voor betaald, maar doordat ik ben verhinderd wil ik hem verkopen voor 5 euro. Stuur me een mailtje als je interesse hebt.
Norbert
============
Ik heb een startkaart over voor de 130 km toertocht van de Classico Boretti van a.s. 25 mei. Ik heb er 10 euro voor betaald, maar doordat ik ben verhinderd wil ik hem verkopen voor 5 euro. Stuur me een mailtje als je interesse hebt.
Norbert
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)
-
- Forum-lid
Ik denk dat het net als andere geneutraliseerde cyclo´s heel veel valpartijen met zich meebrengt. Ik heb me wel ingeschreven maar ga denk ik niet meewringen voorin als de eerste honderd erop zitten. Want dan krijg je allemaal koekenbakkers die als gekken willen gaan koersen en aangezien ik ook zo´n koekenbakker ben......... Daarvoor is me SL´tje toch iets te kostbaar!
reclame