Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

draadbanden voor op de baan (piste)

hamebe
Forum-lid

hamebe 24 jan 2008 23:26

Ik twijfel over welke draadbanden te gebruiken op de baan.

Michelin ProRace2 of de Veloflex pave / black?

Is een combinatie met een Latex binnenband aan te raden voor dit gebruik?

Wie weet raad?

speric
Forum-lid HC

speric 24 jan 2008 23:29

heb nu een paar keer gereden met pariba criterium bandjes, moet zeggen dat dat erg fijn reed. was i.c.m. latex, maar mer omdat ik niet nog had liggen.
Erg veel grip en direct..

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 25 jan 2008 12:57

De fietsen die je kan huren op de piste van de Blaarmeersen in Gent hebben in bepaalde gevallen Vittoria Rubino steken....
Niet slecht, maar er moet beter bestaan!
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 25 jan 2008 22:19

Hoi,

Pariba Criterium + latex kan niet slecht zijn op de piste.
Alle tubes voor piste hebben trouwens een latex biba. Ik zou niet weten waarom dit een probleem zou zijn.
Sommige pistes laten trouwens nog steeds geen draadbanden toe maar daar zal A'dam wel niet toe behoren, vermoed ik.

Vittoria Rubino is bruutweg brol.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 jan 2008 12:07

in pricipe moet er ook voor baangebruik een goede draadband te vinden zijn maar ik vraag me altijd af of je bij hoge snelheid voor prijs of voor veiligheid moet gaan. Als je ziet hoe vast een tube (gekit met schellak of superlijm) moet zitten om te houden gaat dat met een draadband lastig worden gecombineerd met het feit dat je op de baab weinig lek rijdt en het feit je met een tube uit kunt rijden en met draad niet zou ik het op tubes houden (bovendien loopt niets zo mooi als een ultralichte baantube.

hamebe
Forum-lid

hamebe 26 jan 2008 13:39

@sharkman; volgens mij moet een baantube zo sterk vastgekit worden om afdraaien te voorkomen; Dit wordt bij een draaband toch goeddeels voorkomen door de opstaande rand van de velg? Persoonlijk heb ik een draadband nog nooit zomaar van een velf zien lopen (behalve bij lek of valpartij).

Vraag blijft welke van de twee bandjes (ik heb van beiden een paar liggen) zou ik het beste kunnen gebruiken? (veloflex of michelin prorace).

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 26 jan 2008 14:02

Hoi,

Het probleem bij draadbanden is dat de band wel eens durft los te haken bij brutale stuurmaneuvers waardoor ie natuurlijk klapt. Dit kan voor de nodige valpartijen zorgen enz.

Ciao, ;)

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 27 jan 2008 21:09

Ook met tubes kan er wel wat misgaan http://www.fixedgearfever.com/modules.p ... fullsize=1

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 28 jan 2008 00:15

Dat wordt splinters trekken!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

hamebe
Forum-lid

hamebe 28 jan 2008 12:20

fdegrove schreef:Hoi,

Het probleem bij draadbanden is dat de band wel eens durft los te haken bij brutale stuurmaneuvers waardoor ie natuurlijk klapt. Dit kan voor de nodige valpartijen zorgen enz.

Ciao, ;)

Zou dit te ondervangen zijn door gebruik te maken van niet-vouwbare bandjes? m.a.w. zitten deze vaster op de velg?

@SpEric; zijn de Pariba criterium bandjes nog verkrijgbaar?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jan 2008 12:58

Niet vouwbare bandjes, zijn niet vouwbaar door de stale hieldraad. Zo'n band blijft niet beter op de velg zitten, maar is wel stug in het loopvlak waardoor de rolweerstand hoger is en de grip minder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 28 jan 2008 13:16

Hamebe schreef:
fdegrove schreef:Hoi,

Ciao, ;)

Zou dit te ondervangen zijn door gebruik te maken van niet-vouwbare bandjes? m.a.w. zitten deze vaster op de velg?

@SpEric; zijn de Pariba criterium bandjes nog verkrijgbaar?

Hoi,

Zoals al door AmericanClassicfan aangegeven helpt dit niet plus, ze zijn nog zwaarder ook.

Pariba Criterium is momenteel niet zo makkelijk te vinden.
Normaliter verloopt de verdeling exclusief via Veltec dealers maar bij XX-Lightbikes in Duitsland zijn ze momenteel in de aanbieding voor belachelijk weinig geld.

http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd115 ... goryId=212

Ze hebben ook latex bibas van Vredestein en dat zijn de beste die je momenteel in de handel vinden kan naar mijn mening.

Ciao, ;)

Plaats reactie