draadbanden voor op de baan (piste)
-
- Forum-lid
De fietsen die je kan huren op de piste van de Blaarmeersen in Gent hebben in bepaalde gevallen Vittoria Rubino steken....
Niet slecht, maar er moet beter bestaan!
Niet slecht, maar er moet beter bestaan!
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
Hoi,
Pariba Criterium + latex kan niet slecht zijn op de piste.
Alle tubes voor piste hebben trouwens een latex biba. Ik zou niet weten waarom dit een probleem zou zijn.
Sommige pistes laten trouwens nog steeds geen draadbanden toe maar daar zal A'dam wel niet toe behoren, vermoed ik.
Vittoria Rubino is bruutweg brol.
Ciao,
Pariba Criterium + latex kan niet slecht zijn op de piste.
Alle tubes voor piste hebben trouwens een latex biba. Ik zou niet weten waarom dit een probleem zou zijn.
Sommige pistes laten trouwens nog steeds geen draadbanden toe maar daar zal A'dam wel niet toe behoren, vermoed ik.
Vittoria Rubino is bruutweg brol.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
in pricipe moet er ook voor baangebruik een goede draadband te vinden zijn maar ik vraag me altijd af of je bij hoge snelheid voor prijs of voor veiligheid moet gaan. Als je ziet hoe vast een tube (gekit met schellak of superlijm) moet zitten om te houden gaat dat met een draadband lastig worden gecombineerd met het feit dat je op de baab weinig lek rijdt en het feit je met een tube uit kunt rijden en met draad niet zou ik het op tubes houden (bovendien loopt niets zo mooi als een ultralichte baantube.
@sharkman; volgens mij moet een baantube zo sterk vastgekit worden om afdraaien te voorkomen; Dit wordt bij een draaband toch goeddeels voorkomen door de opstaande rand van de velg? Persoonlijk heb ik een draadband nog nooit zomaar van een velf zien lopen (behalve bij lek of valpartij).
Vraag blijft welke van de twee bandjes (ik heb van beiden een paar liggen) zou ik het beste kunnen gebruiken? (veloflex of michelin prorace).
Vraag blijft welke van de twee bandjes (ik heb van beiden een paar liggen) zou ik het beste kunnen gebruiken? (veloflex of michelin prorace).
-
- Forum-lid
Ook met tubes kan er wel wat misgaan http://www.fixedgearfever.com/modules.p ... fullsize=1
fdegrove schreef:Hoi,
Het probleem bij draadbanden is dat de band wel eens durft los te haken bij brutale stuurmaneuvers waardoor ie natuurlijk klapt. Dit kan voor de nodige valpartijen zorgen enz.
Ciao,
Zou dit te ondervangen zijn door gebruik te maken van niet-vouwbare bandjes? m.a.w. zitten deze vaster op de velg?
@SpEric; zijn de Pariba criterium bandjes nog verkrijgbaar?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hamebe schreef:fdegrove schreef:Hoi,
Het probleem bij draadbanden is dat de band wel eens durft los te haken bij brutale stuurmaneuvers waardoor ie natuurlijk klapt. Dit kan voor de nodige valpartijen zorgen enz.
Ciao,
Zou dit te ondervangen zijn door gebruik te maken van niet-vouwbare bandjes? m.a.w. zitten deze vaster op de velg?
@SpEric; zijn de Pariba criterium bandjes nog verkrijgbaar?
Hoi,
Zoals al door AmericanClassicfan aangegeven helpt dit niet plus, ze zijn nog zwaarder ook.
Pariba Criterium is momenteel niet zo makkelijk te vinden.
Normaliter verloopt de verdeling exclusief via Veltec dealers maar bij XX-Lightbikes in Duitsland zijn ze momenteel in de aanbieding voor belachelijk weinig geld.
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pd115 ... goryId=212
Ze hebben ook latex bibas van Vredestein en dat zijn de beste die je momenteel in de handel vinden kan naar mijn mening.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...