Pagina 1 van 2
regen en bril
Geplaatst: 19 jan 2008 00:44
door dafke
als je in een grote groep moet rijden of voor wedstrijden.
wil ik altijd een bril op als het regent.
er komt namelijk vuil mee van de grond van je voorganger.
maar hoe doen jullie dat? mijn bril is na 15min zo vuil van het zand en de modder dat je er haast niets doorziet.
en er met je handschoen over wrijven maakt het alleen maar erger.
zijn er geen middeltjes???producten???
je hebt echt een bril nodig in een peleton, je ziet geen steek anders van het water van je voorganger.
iemand een oplossing?
Geplaatst: 19 jan 2008 01:16
door auke
kun je nagaan hoe mensen het hebben die een echte bril dragen..... dat is dus dubbel lastig. Ik heb -5, maar met regen zie ik beter zonder bril. Heb wel eens gehoord dat anti-condens goed helpt , maar heb het nooit geprobeerd. Maar kan me zo voorstellen dat een klein filmlaagje anti-condens het water, stof en zand beter weet te weren, waardoor je langer door je bril kan kijken....
Het ergste is in het donker rijden, met regen, en tegenlicht van al die rotauto's..... dan zie je helemaal niets meer
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Geplaatst: 19 jan 2008 09:42
door waterman
ik draag ook een bril -2 in de glazen moet zonder rijden met regen want idd je ziet weinig.
En in donker met regen is mij gewoon te gevaarlijk. Je word niet alleen verblind door koplampen
maar ik zie ook het wegdek nauwelijks goed, zodat gevaar op kuilen of andere oneffenheden
in het wegdek niet of te laat gezien worden.
Zonder bril zie ik alleen overdag nog genoeg om verantwoord te kunnen fietsen.
Geplaatst: 19 jan 2008 11:37
door confused
Bril op puntje van je neus en er overheen kijken, mensen zonder bril op sterkte hebben het maar makkelijk ...
Geplaatst: 19 jan 2008 11:39
door auke
confused schreef:Bril op puntje van je neus en er overheen kijken, mensen zonder bril op sterkte hebben het maar makkelijk ...
Of toch maar contaclenzen nemen, of laseren?
Geplaatst: 19 jan 2008 13:00
door confused
Geloof me, contactlenzen zijn ook niet echt goede oplossing in de regen. Met al die rommel die van je voorganger afkomt, ga je ook niet echt blij worden
Geplaatst: 19 jan 2008 13:05
door martijn_a
Als je veel last hebt van beslaande glazen achter de sportbril, moet je bij je opticien vragen om een extra gladde laag op de coating. Voor het dicht spatten van de fietsbril is nog niet echt een oplossing gevonden. Wel zijn er diverze NANO sprays op de markt, die het oppervlakte extra glad maken. In hoeverre dit ook daadwerkelijk verschil maakt, weet ik niet.
Geplaatst: 19 jan 2008 13:59
door dafke
hallo,
het gaat hier niet over lenzen enzo.
maar over een bril e.
ik heb een bril nodig, niet omdat ik slecht zie maar voor het vuil.
hebben jullie al in een peleton gereden van 150-200 man en in de regen.
je krijgt langs alle kanten water in je ogen.
je ziet amper nog iets.
bestaan er geen stickers zoals ze in de motorcross gebruiken??
dat ze er gewoon kan afnemen dat je bril trg proper is?
Geplaatst: 19 jan 2008 15:02
door auke
dafke schreef:hallo,
het gaat hier niet over lenzen enzo.
maar over een bril e.
ik heb een bril nodig, niet omdat ik slecht zie maar voor het vuil.
hebben jullie al in een peleton gereden van 150-200 man en in de regen.
je krijgt langs alle kanten water in je ogen.
je ziet amper nog iets.
bestaan er geen stickers zoals ze in de motorcross gebruiken??
dat ze er gewoon kan afnemen dat je bril trg proper is?
zie anders
http://www.sportartikelen-shop.nl/rucan ... ikelen.htm
Geplaatst: 19 jan 2008 17:20
door peterj
dafke schreef:
hebben jullie al in een peleton gereden van 150-200 man en in de regen.
je krijgt langs alle kanten water in je ogen.
je ziet amper nog iets.
Kijk dan eens goed in dat peloton van 200 man rond hoe een ander dat doet dan of praat daar niemand met elkaar?
Geplaatst: 20 jan 2008 17:02
door beukje
Oplossing 1: De ICU zou bij regen achterspatboordjes verplicht moeten stellen.
Oplossing 2: Een bril met ruitenwisser installatie.
Oplossing 3: Alleen op kop rijden.
Ik maak maar een grapje. Ik zit ook met dit probleem. Bril afdoen is voor mij de enige optie.
Geplaatst: 20 jan 2008 22:56
door Erik
Petje op helpt ook prima, je moet alleen een vinden die onder je helm past...