Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner MacIntyre doodgereden.

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 16 jan 2008 13:29

LONDEN - De Britse kampioen tijdrijden Jason MacIntyre is dinsdag overleden nadat hij tijdens een training werd aangereden. De 34-jarige wielrenner botste in de buurt van zijn huis in Fort William in Noord-Schotland op een busje.

Hij werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij aan zijn verwondingen. MacIntyre hoopte dit jaar mee te doen aan de Olympische Spelen.

Aldus nu.nl
Alstublaft.

rezne
Forum-lid

rezne 16 jan 2008 15:23

Vreselijk dit soort berichten. Helaas laat zo'n ongeval weer zien hoe kwetsbaar je bent als fietser op de openbare weg.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

friescheleeuw
Forum-lid

friescheleeuw 16 jan 2008 17:40

klote
Ik probeer toch niet zoveel na te denken over dit soort voorvallen; anders kan ik beter thuisblijven

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 jan 2008 17:56

Rezne schreef:Vreselijk dit soort berichten. Helaas laat zo'n ongeval weer zien hoe kwetsbaar je bent als fietser op de openbare weg.

En dus hoe je, in de buurt van veel autoverkeer e.d., beter even in de remmen kan knijpen dan blindelings (en ik zie het maar al te vaak) door te kachelen.
Doet niks af aan de triestheid van eerder genoemd en dodelijk ongeval.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mcf1
Forum-lid

mcf1 16 jan 2008 18:11

eeuwig zonde... een ongeluk zit in een klein hoekje....

whocares
Forum-lid

whocares 16 jan 2008 18:21

Ik was vandaag ook bijna aangereden , ik draai rechtsaf , komt er een auto van rechts die linksaf draait maar de bocht wilde afsnijden. Gelukkig had ie het op het laatste moment nog in de gaten.

Maar het is altijd erg om te lezen dat iemand verongelukt die zijn beroep uitoefend.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 16 jan 2008 18:29

Het nu.nl bericht zet een foute teneur. McIntyre is door een busje aangereden, niet andersom. Het busje haalde hem in en sloeg toen plotseling af.

rezne
Forum-lid

rezne 16 jan 2008 22:31

ZorroI schreef:
Rezne schreef:Vreselijk dit soort berichten. Helaas laat zo'n ongeval weer zien hoe kwetsbaar je bent als fietser op de openbare weg.

En dus hoe je, in de buurt van veel autoverkeer e.d., beter even in de remmen kan knijpen dan blindelings (en ik zie het maar al te vaak) door te kachelen.
Doet niks af aan de triestheid van eerder genoemd en dodelijk ongeval.

Mvg, Zorro

Tegenwoordig rem knijp ik overal in de remmen waar auto's mijn pad kunnen kruisen. Het is bij mij al twee keer misgegaan, dan word je wel voorzichtiger op kruispunten (tevens de beste manier om ongelukken te vermijden denk ik).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 16 jan 2008 22:33

Wat (weer) een verschrikkelijk nieuws. Ik ken deze renner eigenlijk helemaal niet. Wat een ramp, vooral voor zijn vrouw en kinderen, die ik bij deze veel sterkte in deze voor hen bijzonder moeilijke tijden wil toewensen. Wat is het leven toch broos....
Zijn ongeval doet mij trouwens zo aan mijn ongeval van nu inmiddels bijna 8 maanden geleden denken. Dicht bij huis, aanrijding, bestelbusje.... Alleen heb ik 1000 % geluk gehad, was het ongeval anders van aard, kwam bv. het bestelbusje met hoge snelheid uit tegengestelde richting. Als (race)fietser ben je zo de mindere op de weg....

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 17 jan 2008 01:28

Jason MacIntyre, 1973 - 2008
15 Jan 2008

One of Britain’s leading cyclists was killed today while out training near his home in Fort William. Jason MacIntyre, a three-time British champion and Scottish record holder, was training on the A82 road when he was hit by a vehicle, said to be a council vehicle which overtook him and then turned into his path. The 34-year old was airlifted from the scene but died on his way to hospital in Glasgow.

Jason represented Scotland at the Commonwealth Games in 2002, enjoyed arguably his best season in 2007. He beat the national ten-mile record, held by Graeme Obree, with a stunning time of 18 minutes, 47 seconds. He also won the British 25-mile title for the second time and was leading Tour de France star David Millar in the Olympic time trial title race until a puncture ended his challenge.

He was known to be highly motivated for the 2008 season, and had spoken not only of another tilt at the Commonwealth Games in 2010, but also of possible selection for the Beijing Olympics this summer. Last week he was one of the riders selected by the Braveheart Cycling Fund to receive significant financial backing for the coming season.

menno
Forum-lid

menno 18 jan 2008 12:55

als die kl#te auto's nou maar eens een keer ergens anders gaan rijden,je komt tegenwoordig overal auto's tegen.
ik heb vaak een woordenwisseling met automobielisten die denken overal maar door te rijden en totaal niet goed uitkijken.
''stel je voor dat je nog eens in beweging komt'' zeg ik dan altijd.

het is triest..

anton29
Forum-lid

anton29 18 jan 2008 18:53

spijtige zaak

Plaats reactie