Ik ben dinsdag in het bezit gekomen van een stalen peugeot uit ca. 1979, schat ik. Deze wil ik gaan ombouwen naar een fixed-fietsje. Het is daarbij de bedoeling het frame en lak in originele staat te houden (uiteraard wel een poetsbeurt), oogjes en bevestigingspunten laat ik intact. Wel komen er nieuwe wielen in, ik heb nog een voorwiel met mavic CPX-33 velg en denk erover om een achterwiel met flipflop naaf en eenzelfde velg te laten spaken.
![Afbeelding](http://img510.imageshack.us/img510/1420/51523976.jpg)
Ik twijfel nog over de crank. Er zit nu een stronglight crank (D49??) 52-42T op de fiets. Het binnenblad zit met bladbouten aan het 52T tandwiel vast (dus niet aan de crank zelf). Door het binnenblad te verwijderen heb ik dus voor al een 'single'. Wel een groot blad, en ca. 45 mm uit het hart van de fiets (i.v.m. bepalen kettinglijn). De breedte van de achterbrug is 120 mm.
![Afbeelding](http://img192.imageshack.us/img192/6836/49271316.jpg)
Ik zit nu met het volgende: als ik een flipflop-naaf neem, wordt de kettinglijn dan recht? Andere mogelijkheid: crankstel vervangen. Heeft er iemand een idee of ik de trapas kan handhaven bij vervangen crankstel voor een nieuwe (ik heb verhalen gelezen over metrische draad in franse fietsen, en dat het allemaal nogal wat problemen kan geven...)
Ben benieuwd naar jullie reacties!