Voor al je afspraakjes

Velodrome Sloten!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 dec 2007 12:48

Ik ben dus blijkbaar niet de enige forummer die af en toe op het Velodrome rijdt! ;)

Als iedereen zich in dit topic ff bekend maakt dan weten we naar wie we moeten zwaaien!

Ik ben er tegenwoordig meestal op donderdagavond op de vrije training (tussen 16.30 en 20.00 ongeveer), huur meestal fietsje nummer 13 (oude Balk in maatje 62) en heb een zilveren Bell Sweep helm.

Heb gisteren (donderdag 27 december) ook Cervelootje en Andromeda gespot. Loek van EPBike (weet eigenlijk niet of die ook op het forum zit) heb ik ook zien rijden in Scand-IT outfit op een Slingerland met Mavic Ellipse wielen. 53x11 was er ook op een blauwe Gios.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 dec 2007 13:04

Ja, gesnapt....alhoewel je mijn naam niet meer wist ;-/
Meestal op dinsdag maar gisteren dus ook even, op een gehuurde Giant.
"Try not. Do or do not......there is no try"

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 dec 2007 13:06

[quote="andromeda"]Ja, gesnapt....alhoewel je mijn naam niet meer wist ;-/
[/quote]

De sponsor van mijn nieuwe broek nog wel! Zal t nooit meer vergeten! :D (heb m nog niet gekocht trouwens, maar ga wrs op oudejaarsdag nog ff bij een kerstshow kijken bij deze of gene fietsgigant)
(zo, startpost aangepast ;) )

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 28 dec 2007 13:44

Scepticus schreef:
53x11 schreef:vaak samen met iemand in Gaul! outfit volgens mij.

Klopt, da's 'derny' Freek. Die kan echt monsterlijk lang hard fietsen, ideaal om achter te trainen :p
(ik reed op een oude stalen Gios super record, in mijn blauwe le coq sportif shirtje dat ik ooit van fiets kado heb gekregen)

Hm, heb wel n blauwe Gios gezien geloof ik, maar niet precies opgelet welk gezicht daar nou bij hoort.... hoewel, mss ook wel. Loop/liep je ook wel eens rond op de FBW? Dan weet k mss toch wel wie je bent...

k Zal wel ff een Velodrome Sloten-topic openen! :)

Edit: Hier verder.

FBW is al een aantal jaar mijn werkgever. Als ik je nou ook nog vertel dat ik 'iets' met roeien onderzoek, dan is mijn 'secret ID' niet zo moeilijk meer te raden.

ON-TOPIC: meestal train ik op woensdagavond in de 'masterclass', onder de bezielende leiding van Caroline v Herrikhuyzen en Erik Verwey. Af en toe ook op de dinsdag of donderdagavond en als het slecht weer is soms op zondagochtend.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 09 jan 2008 20:22

Ik ga morgenavond (donderdag 10 jan) weer, hoop half 5 weer op de baan te staan (rijden)

pjotr
Forum-lid

pjotr 09 jan 2008 20:29

Hoe zit dat met vrije trainingen? Rij je dan gewoon je rondjes met een groep of wat?

Ik heb enkele jaren geleden wel is op de baan gereden (Alkmaar en Buttgen), maar nu ben ik meer van het crossen. Alleen als ik straks moet werken en 's avonds donker is wil ik toch misschien wel is op de baan rijden..
En hoeveel zijn de kosten?

Anti-Spacers!

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 09 jan 2008 21:21

Tijden voor vrije trainingen en kosten kan je allemaal vinden op www.velodrome.nl

noppie
Forum-lid

noppie 13 jan 2008 22:20

Nu heb ik zaterdag mee gedaan aan de baanclinic in Alkmaar, maar ik heb toch een paar vraagjes over baanwielrennen in velodrome.
1. Wanneer heb je genoeg ervaring om zelf zonder begeleiding mee te doen aan vrije trainingen?
2. Wie bepaalt en hoe men of je wel genoeg ervaring hebt?
3. Hoe lang is een baantraining meestal?
4. Waaruit bestaat een vrije training?
5. Hoeveel renners laten ze toe bij een vrije training?
6. Wat zijn de drukke en rustige tijden om te gaan trainen?
kiekeboe

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 22:30

[quote="Noppie"]Nu heb ik zaterdag mee gedaan aan de baanclinic in Alkmaar, maar ik heb toch een paar vraagjes over baanwielrennen in velodrome.
1. Wanneer heb je genoeg ervaring om zelf zonder begeleiding mee te doen aan vrije trainingen?
2. Wie bepaalt en hoe men of je wel genoeg ervaring hebt?
3. Hoe lang is een baantraining meestal?
4. Waaruit bestaat een vrije training?
5. Hoeveel renners laten ze toe bij een vrije training?
6. Wat zijn de drukke en rustige tijden om te gaan trainen?
[/quote]

Je hebt de smaak te pakken!
1. Is moeilijk te zeggen, in Amsterdam hebben ze een beginnersclinic waarna je als je die met succes hebt volbracht een aansluitende clinic hebt. In principe zeggen ze daar dat als je de tweede ook succesvol hebt afgerond je klaar bent voor een vrije training. Vooropgesteld dat je het allemaal onder de kniet hebt.
2. In amsterdam bepalen zij dus wanneer je klaar bent maar je kan er op een vrije training gewoon naartoe gaan, ze vragen niet om een certificaat of zoiets dergelijks.
3. een uur of twee geloof ik zo uit mijn hoofd.
4. nergens uit, iedereen rijdt vrij rond, je sluit aan bij een treintje, of niet uiteraard. Op dinsdag en donderdag mag er geloof ik na 2100 uur gekoppeld worden in de baan, dan is het even opletten dat je zelf wat hoger blijft rijden.
5. wordt volgens mij een beetje naar inzicht gedaan, maar 50 is niets raars op een doordeweekse avond.
6. ik ben er alleen dinsdag en donderdagavond geweest dit jaar dus kan niet echt een beeld geven, ene keer rustig andere keer heel druk. Misschien dat hier nog mensen zijn die een beter beeld kunnen geven.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 jan 2008 22:38

Da's grappig. Ik wilde net dezelfde vragen gaan stellen. Als ik het zo lees kun je dus in principe zo naar een vrije training gaan.

Maar het is misschien verstandiger om nog even zo'n beginnersclinic mee te pakken. Dan heb je nog net even wat meer gevoel met het rijden op de baan. En tijdens die clinic zit je ook gewoon op de fiets dus erg is dat nu ook weer niet.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 13 jan 2008 22:46

Ik zou inderdaad nog even een clinic daar volgen, de baan is in ieder geval anders dan in Alkmaar.
Daar ligt een 200 mtr baan en in Alkmaar 250 mtr, de bochten zijn aanzienlijk korter in Amsterdam wat toch wel een ander gevoel geeft.

En vergis je niet in het feit dat er gisteren maar 18 man rondreden met allemaal dezelfde opdracht/doel en in een vrije training misschien wel 50 man die over het algemeen allemaal wat anders doen...er zit wel degelijk een verschil tussen gisteren en een vrije training, vergis je niet.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 13 jan 2008 22:50

Ja, dat lijkt me duidelijk. Ik ga denk ik maar eens informeren naar die introductie. Liever één training te veel dan één te weinig. Als je daarna aansluit bij de vrije training zit je toch nog wat zekerder op je fiets.

Plaats reactie