Gisteren bij mijn lbs geweest met wat speling op het achterwiel
Asje uit de naaf gehaald en gezien dat dit conisch asje wat ingesleten was
Moeilijk de speling zo uit de naaf te krijgen zei men
Daarrom effe gebeld met shimano en die melden dat het 2 maanden wachten is op dit asje en dat het 50€ zal kosten
Ik kijk op actionsport de en zie dat daar een kompleet custom XT wiel maar 62€ kost
Iets klopt er toch niet denk ik dan
XT naaf wordt zo wel heel duur
Daar klopt idd iets niet dan. Het asje zelf lijkt me ook niet ingesleten maar de conussen. Die conussen is vrij eenoudig aan te komen en kosten een paar euro. dat klusje kan je zelf ook wel.
Of is de naaf zelf ingesleten en is men van plan die te vervangen? Dan is €50 natuurlijk gezien het werk niet te veel.
Ik neem aan dat je dit wiel bedoelt: http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... :7973.html
Ja dit is idd een nieuw wiel met XT naaf voor €63. Maar weet je dan wat voor wiel je hebt (kwaliteit, gewicht) ?
Wat heb je nu?
Of is de naaf zelf ingesleten en is men van plan die te vervangen? Dan is €50 natuurlijk gezien het werk niet te veel.
Ik neem aan dat je dit wiel bedoelt: http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... :7973.html
Ja dit is idd een nieuw wiel met XT naaf voor €63. Maar weet je dan wat voor wiel je hebt (kwaliteit, gewicht) ?
Wat heb je nu?
Nu heb ik ook maar een standaard wiel : alex rims met dus idd een xt naaf
Stonden standaard onde een cube fiets, niet de beste wielen denk ik dan
Ik kan ook gewoon een naaf kopen, het benodigde conus asje eruit halen enz
Veel werk was het niet , je moet enkel het gereedschap hebben
'k vind het gewoon een beetje absurd aan de prijs
Stonden standaard onde een cube fiets, niet de beste wielen denk ik dan
Ik kan ook gewoon een naaf kopen, het benodigde conus asje eruit halen enz
Veel werk was het niet , je moet enkel het gereedschap hebben
'k vind het gewoon een beetje absurd aan de prijs
Sworks Venge
Bij Rose versand hebben ze losse XT conussen voor rechtsachter voor €2 per st.
As compleet met conussen enz bij bikecomponents.de: €13,50
Edit: het is te verwachten dat een flink inlopen conus zijn sporen eveneens heeft achtergelaten in de betreffende cup. En bij een kant blijft het niet. Ook de andere kant laat dan slijtagesporen zien. En cups die zitten in de naaf geperst.
As compleet met conussen enz bij bikecomponents.de: €13,50
Edit: het is te verwachten dat een flink inlopen conus zijn sporen eveneens heeft achtergelaten in de betreffende cup. En bij een kant blijft het niet. Ook de andere kant laat dan slijtagesporen zien. En cups die zitten in de naaf geperst.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk, maar dat gaat het zeker nog worden
Ik zag slijtage aan het uiteinde van de as op het conusje
Mij werd niet verteld dat dit ook een los componentje was
M'n verkoopt graag hé?
Ik denk dat ik best de gehele axle hub ( shimano docs waarvoor dank ) vervang, dan ben ik zeker !
Kost dan toch nog altijd maar een fractie van de LBS prijs ( 50€, niet veel maar waar stopt het dan)
Eens rondbellen vooraleer ik via internet bestel
'k dank jullie voor de tips
Ik zag slijtage aan het uiteinde van de as op het conusje
Mij werd niet verteld dat dit ook een los componentje was
M'n verkoopt graag hé?
Ik denk dat ik best de gehele axle hub ( shimano docs waarvoor dank ) vervang, dan ben ik zeker !
Kost dan toch nog altijd maar een fractie van de LBS prijs ( 50€, niet veel maar waar stopt het dan)
Eens rondbellen vooraleer ik via internet bestel
'k dank jullie voor de tips
Sworks Venge
klimmer schreef:Bij Rose versand hebben ze losse XT conussen voor rechtsachter voor 2 per st.
As compleet met conussen enz bij bikecomponents.de: 13,50
Heb je misschien de link van beide ?
Op bikecomponents vind ik nicht in die deutsche sprache mijn gerieflijkheden terug
Sworks Venge
Dat je een spoor ziet van de kogelbaan, wil nog niet zeggen dat ze ingesleten zijn.
Lijkt mij wel wat heel erg vlot. Ik weet wel dat ATB-en een zware belasting is, maar die moderne wielen horen goed afgedicht te zijn.
Als het inderdaad geen oude wielen zijn, of veel gebruikte wielen, dan zou ik toch maar eens vragen hoe Shimano omgaat met garantie.
Zelf doe ik ongeveer twee jaar met een setje wielen.
Die haal ik dan in september uit elkaar, maak ze schoon en doe er nieuw vet in, en doe dat begin januari nog eens. Nooit problemen gehad met afstellen.
Na twee jaar in het bos zijn de velgen meestal wel geweest.
Lijkt mij wel wat heel erg vlot. Ik weet wel dat ATB-en een zware belasting is, maar die moderne wielen horen goed afgedicht te zijn.
Als het inderdaad geen oude wielen zijn, of veel gebruikte wielen, dan zou ik toch maar eens vragen hoe Shimano omgaat met garantie.
Zelf doe ik ongeveer twee jaar met een setje wielen.
Die haal ik dan in september uit elkaar, maak ze schoon en doe er nieuw vet in, en doe dat begin januari nog eens. Nooit problemen gehad met afstellen.
Na twee jaar in het bos zijn de velgen meestal wel geweest.