Ik wil komend seizoen een nieuwe fiets aanschaffen en wil graag jullie advies.
Ik ben een toerrijder (gemiddelde snelheid 27-30), ben 1.79 lang en 70 kg. Meestal rijd ik niet meer dan 100 km per rit. Het moet wel een stevige fiets zijn en ik zit zelf aan zo'n € 1.300 - 1.700 euro te denken.
Dat ik uit deze 3 merken wil kiezen komt omdat mijn FM die voert, en de service en klantvriendelijkheid vind ik belangrijk. Zelf ben ik niet zo (fiets)technisch, dus ik ga al gauw even langs.
Koga is eigenlijk echt "mijn" merk, maar ik ben altijd bereid verder te kijken.
Ik ben nog een redelijke nieuwkomer in de wielerwereld, maar heb tot deze zomer een Raleigh ProLine Tiagra gehad. Ik ben al wel zo ver dat ik dat echt niks vind, o.a. een veel te slap frame volgens mij en ik wil een groep hoger dan Tiagra. Ik weet alleen niet of ik 2 of 3 bladen voor wil.
Op internet heb ik het volgende gezien:
Koga Flyer (105 1.399) of RoadWinner (105 1.699)
Gazelle V4 (combinatie Ultegra/105 1.299) of V6 (Ultegra 1.549)
Batavus Competition (Ultegra 1.699)
Giant TCR C2 (Ultegra) of C3 (105 prijzen niet op site)
Keuze: Koga/Gazelle/Giant/Batavus
-
- Forum-lid
Zaf18WRSport schreef:maar heb tot deze zomer een Raleigh ProLine Tiagra gehad. Ik ben al wel zo ver dat ik dat echt niks vind, o.a. een veel te slap frame
Zou dat? Zulke goedkope fietsen hebben doorgaans ontzettend 'dikke' frames die ruimschoots stijf genoeg zijn.... misschien eerder slap stuur / wielen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Tja, heel moeilijke keuze. Ik vind de Koga's er altijd zeer mooi uitzien. Het feit dat sommige mensen ze behoorlijk over de top vinden, is natuurlijk een groot compliment. Alleen de prijs-kwaliteitsverhouding is bij Koga ietwat zoek, zeker vergeleken met Gazelle en Batavus. De Gazelle's en Batavus die je noemt, komen altijd zeer goed uit de jaarlijke lezerstest. Hoewel de Gazelle frames niet de lichtste zijn, rijden ze werkelijk uitstekend. Ik zou zelf voor de V4 of V6 gaan (waarbij de V4 iets meer waar voor zijn geld biedt; De V6 heeft een niet zo nodige carbon achtertrein, waar geen extra comfort of stijfheid uit komt). Bij de Giants zou je net tegen een enorm goede aanbieding moeten lopen. De afmontage van Giant is tegenwoordig wat minder dan voorheen (veel gespaar op wielen, crancks).
Ik geloof dat ik dan bij de V4 uitkom. Gewoon een triple erbij (standaard op alle Koga's, Gazelle's en Batavussen). De rest van het geld kun je besteden aan andere leuke dingen (goede kleding, mooie zadelupdate).
Ik geloof dat ik dan bij de V4 uitkom. Gewoon een triple erbij (standaard op alle Koga's, Gazelle's en Batavussen). De rest van het geld kun je besteden aan andere leuke dingen (goede kleding, mooie zadelupdate).
Ik had gekozen voor de V6 van Gazelle, maar problemen met levering (15weken gewacht) heb ik toch stiekum weer even in me spaarpotje gekeken en gekozen voor een Koga GranRacer (ultegra) heb er geen spijt van. Hiervoor een Gazelle Vuelta (tiagra) gehad heerlijke eerste racer voor mij nu een top fiets in ijn bezit.
En Batavus heeft zowaar weer de "professional" in zijn gamma. EN van carbon nog wel, ook voor het eerst vlgsn mij. Zal wel komen omdat ze weer een profploeg sponsoren. Nu nog even met dura-ace op de markt brengen....
http://www.batavus.nl/pages/collectie20 ... tegoryId=9
http://www.batavus.nl/pages/collectie20 ... tegoryId=9
-
- Forum-lid
Ik heb nu sinds 1 jaar een Koga (Scandium, net zo eentje als het Skil/Shimano team..).
Fiets bevalt mij opperbest.
Hiervoor een Giant gehad in jouw prijsklasse. Die beviel ook goed.
Mijn keus zou zijn: Koga (topframe en afwerking!)
Succes
Fiets bevalt mij opperbest.
Hiervoor een Giant gehad in jouw prijsklasse. Die beviel ook goed.
Mijn keus zou zijn: Koga (topframe en afwerking!)
Succes
Dat ik uit deze 3 merken wil kiezen komt omdat mijn FM die voert, en de service en klantvriendelijkheid vind ik belangrijk. Zelf ben ik niet zo (fiets)technisch, dus ik ga al gauw even langs.
Zijn het geen vier merken?
Zijn het geen vier merken?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......