Fulcrum 7 ??
-
- Forum-lid
Goedenavond,
ik ben op zoek naar een nieuwe wielset en heb goede verhalen gehoord over de Fulcrum 7.
De prijs is voor mij aantrekkelijk en de rode kleur staat ook nog eens goed bij mijn fiets
De velgen moeten echter wel een gewicht dragen van 92 kg.
Zal dit een goede aankoop zijn, en heeft iemand nog alternatieve aankopen ??
alvast bedankt
ik ben op zoek naar een nieuwe wielset en heb goede verhalen gehoord over de Fulcrum 7.
De prijs is voor mij aantrekkelijk en de rode kleur staat ook nog eens goed bij mijn fiets
De velgen moeten echter wel een gewicht dragen van 92 kg.
Zal dit een goede aankoop zijn, en heeft iemand nog alternatieve aankopen ??
alvast bedankt
-
- Forum-lid
bedankt voor je snelle reactie.
Ik kon zelf ook geen betere vinden voor dit geld.
Mij werd verteld door de fietsenmaken dat deze wielen goed zijn tot 70 kg goed zijn, en dat ik deze maar niet moest nemen........
Mij werd verteld door de fietsenmaken dat deze wielen goed zijn tot 70 kg goed zijn, en dat ik deze maar niet moest nemen........
-
- Forum-lid
braziliaan schreef:bedankt voor je snelle reactie.
Die fietsenmaker wilt natuurlijk een duurdere set verkopen. En hij heeft het waarschijnlijk ook maar van horen zeggen.
Perfecte prijs / kwaliteit verhouding ! Vooral de rode vind ik persoonlijk erg mooi, zien er veel duurder uit dan ze zijn, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Als een FM zoiets zegt weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je er beter wegblijven.
Als een FM zoiets zegt weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je er beter wegblijven.
-
- Forum-lid
Ze zitten standaard in mijn fiets. Sinds april fiets ik op de Racing 7's. Geen krimp geven ze. Ik heb er een setje Racing 5's naast, maar ik bemerk het verschil tussen beide nauwelijks. In vergelijking met Shimano 500's en 550's een verademing vond ik. Overigens tegen zeer scherpe prijzen te bestellen bij verschillende internetshops.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
-
- Forum-lid
Bedankt voor al jullie comments.....
Ik had al een goed gevoel bij dit wielsetje, maar werd toch even van de wijs gebracht door de fietsenmaker
ook blij om te horen dat ze bevallen in vergelijking met Shimano's 550, want die heb ik dus nu.
Ik heb echter nog geen eenduidig antwoord gehoord over mijn 90kg dit deze wielen moet houden.
Is dit geen bezwaar ??
Ik had al een goed gevoel bij dit wielsetje, maar werd toch even van de wijs gebracht door de fietsenmaker
ook blij om te horen dat ze bevallen in vergelijking met Shimano's 550, want die heb ik dus nu.
Ik heb echter nog geen eenduidig antwoord gehoord over mijn 90kg dit deze wielen moet houden.
Is dit geen bezwaar ??
-
- Forum-lid
Ik vind dat je dan in de eerste plaats op zoek moet naar een goede fietsenmaker met een deskundig advies als je je huidige niet vertrouwt.
-
- Forum-lid
ik train met de r5's en ze bevallen me ZEER goed. kwa stevigheid en ook de manier waarop ze bollen.de naaf doet prima zijn werk
ik denk zeker dat ze je 90kg gaan houden!
het enigste nadeel dat ik aan deze wielen vind is dat ze zeer zwaar zijn.
-
- Forum-lid
*balenbc2* schreef:ik train met de r5's en ze bevallen me ZEER goed. kwa stevigheid en ook de manier waarop ze bollen.de naaf doet prima zijn werk
Als je zelf 90 Kg weegd zal het niet zoveel uitmaken denk ik.(ene van 87 kg heeft gesproken
)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Mijn crossende ploeggenoten hebben Racing 5's in hun crossfietsen gekregen (als trainingswielen), maar die klagen allemaal over gebrek aan stijfheid. Voor een klein beetje meer geld heb je gewoon een betere wielset als je iets hand gespaakt's neemt.