Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe FFWD wielen!

napoleon
Forum-lid

napoleon 18 dec 2007 19:05

Op onderstaande site zijn inmiddels enkele nieuwe aanwinsten van FFWD opgenomen. De link gaat rechtstreeks naar een van de nieuwe sets en wel de F2R 240S, dit is een laag carbon wiel met 20/24 dt earolite spaken en dtswiss 240 naven. Ik heb inmiddels gereden met de wielen en ik kan kort zijn: TOP. Op dit moment rijd ik op de weg met de alom geprezen Campa Neutron wielen, maar de nieuwe FFWD geven een geheel ander gevoel.....dat van goede benen! Het gaat allemaal net wat makkelijker en daarbij valt ook op dat het wiel heel stabiel is.

Ik heb lang nagedacht over nieuwe wielen, maar inmiddels ben ik er dus wel uit. De wielen vallen ook op door hun fraaie afwerking, zoals bijvoorbeeld de stickers onder de blanke lak. En om de buikpijn bij een mogelijk ongelukje te voorkomen, voor 50% van de nieuw prijs kan een nieuwe velg worden aangeschaft.

Ik heb het afgelopen jaar onder meer met Lightweight standaard 2 gereden, maar de FFWD wielen doen daar in mijn optiek zeker niet voor onder!

http://www.ffwdwheels.com/product.asp?i ... =83&page=3

composite
Forum-lid

composite 18 dec 2007 19:26

Ziet er goed uit!! Mooi gewicht (1050 gram voor de 240S versie) en een mooie prijs !!
Zeker als je laat verleiden tot de 190Ceramic naafjes heb je zelfs een sub 1000 gram set voor de prijs van Hyperons (die dan wel veel zwaarder zijn).
Hoe de kwaliteit van de velgen is weet ik niet, maar de DT naven staan natuurlijk top bekend....
Kortom een mooi en licht alternatief (net zoals de Speedcomposites zijn trouwens) voor de bekende, duurdere lichtgewicht wielsets.
Daarbij vind ik de 50% crash-replacement regeling top!! (vaak 30%).
Gang is alles!!

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 18 dec 2007 19:28

Ziet er erg knap uit, jammer dat ze nog maar één clincher exemplaar hebben

joukebuissink
Forum-lid

joukebuissink 18 dec 2007 20:22

Schitterende koop napoleon!
Voor de 'koopjesjagers' op marktplaats worden deze wielen inmiddels aangeboden voor 1199,- Scheelt je weer een goede borrel ;)

composite
Forum-lid

composite 18 dec 2007 20:24

Soooo, die 1199 wordt wel heeeeeel verleidelijk!!
Gang is alles!!

h3
Forum-lid

h3 19 dec 2007 23:25

Misschien is dit niet de juiste plek om te posten maar ik heb zelf een dicht achterwiel (clincher van FFWD. Ik ben super tevreden over het dichte wiel, hij rijdt als een trein en maakt een mooi zoemend geluid. Er zal op de amrkt wellicht beter te krijgen zijn maar zeker niet een betere prijs kwaliteit verhouding. Bovendien zijn we niet allemaal gezegend met het stel benen dat Cancellara onder zijn romp heeft.

Uit eigen ervaring kan ik FFWD alleen maar aanraden, ik geloof dat hun prijs/kwaliteit verhouding gewoon heel goed is.

Mooie velgen trouwens Napoleon!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

composite
Forum-lid

composite 20 dec 2007 08:48

Voor de koopjesjagers: die 1199 is al 1250 geworden :(, dat gaat wel heeeel snel , die inflatie.....
Gang is alles!!

composite
Forum-lid

composite 20 dec 2007 12:01

Geen link, maar als je op marktplaats zoekt onder "onderdelen en accesoires" (onder fietsen uiteraard) met de zoekterm : fast forward , dan kom je bij een advertentie van een shop die zich Fietsgekte noemt.
Hier staan de Fastforwards.
Gang is alles!!

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 21 dec 2007 18:46

Zorro schreef:
Composite schreef:Geen link, maar als je op marktplaats zoekt onder "onderdelen en accesoires" (onder fietsen uiteraard) met de zoekterm : fast forward , dan kom je bij een advertentie van een shop die zich Fietsgekte noemt.
Hier staan de Fastforwards.

Hoi Composite,

Laat ik maar zeggen dat die add op MarkPlaats dus een joke is. Ik weet via FFWD dat zij die wielen NIET bezitten.

Geen ideed wat ze dus willen of proberen maar ik zou ervanaf blijven.

Mvg, Zorro

Ik had ook gemailed voor info naar FFWD. Kreeg een mail terug dat de levertijd aardig ging oplopen. Ik weer terug gemailed dat ze via internet werden aangeboden. Kreeg terug van FFWD dat Fietsgekte een klant van hun is, en zij waarschijnlijk niks meer op voorraad hadden. Echter leverancier is wel te vertrouwen volgens FFWD.

Plaats reactie