Alles over vakanties op én met de fiets

Giro Sardegna

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 17 dec 2007 20:20

http://www.girosardegna.it/

Iemand ervaring met deze etappe-koers?

caad
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2005 00:30

caad 25 jan 2008 10:17

We zitten er ook aan te denken om deze te gaan rijden. Ik ben ook op zoek naar ervaringen van anderen. De site is namelijk nogal onoverzichtelijk. Je kunt 'm blijkbaar zowel als wedstrijd ('giro') en als toerder ('tour') rijden. Ik weet nog niet waarvoor ik zou kiezen als ik er heen ga.

sampitzalis
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 mar 2008 18:47

sampitzalis 06 mar 2008 00:43

hoi, mijn ouders komen van Sardini"e en ik spreek de taal, mar als ik op die site kijk, staat er toch ook een heel compleet verhaal in het Engels en Duits? giro sardegna 2008 english

sardini"e is een prachtig eiland om op te fietsen, heel goede wegen ook, en zie een paar Fietsen geleden voor een impressie van een zeer enthousiast geworden redacteur, die er is gaan ATB' en onder begeleiding

veelzeggend: vorig jaar tijdens de Ronde van Vlaanderen raakte ik aan de praat met een paar Italianen uit Como en voordat ze wisten dat ik uit Sardini"e kom, vroeg ik ze of ze nog een tip voor me hadde: waar fiets je nou het allermooist in Italie" - het spontane antwoord kun je wel raden

ik ben alleen benieuwd of Transavia dan al vliegt oop sardini:e? www.transavia.com

succes en als je iets qua taal of niet begrijpt,dan help ik je wel (met mate)

groetjes, Sam

Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;

smike
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2008 07:45

smike 06 mar 2008 07:17

Er zijn nog meer mogelijkheden om op Sardinië te komen. Met HLX vanaf düsseldorf of Köln (goedkoper dan Transavia).Of met de boot vanaf meerdere plekken. Veel is de vinden op sardinie.pagina.nl (zie ook prikbord) Ik hoop wel dat ze de route hebben afgezet, de wegen kunnen wel goed zijn maar de chauffeurs die daar rijden weten niet hoe een fiets eruit ziet, ze rijden daar als %$&%&. Mochten jullie vragen hebben dan kunnen jullie mij een PB sturen ik kom nu 14 jaar op Sardegna.

sampitzalis
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 mar 2008 18:47

sampitzalis 06 mar 2008 23:20

ach Auke, ze rijden Italiaans: dus als het kan, dan mag het, en als jij bij drukte even extra met je hand aangeeft wat je gaat doen, ben je duidelikj en houden ze rekening met je, ook al is dat op het laatste moment :) - zo is mijn ervaring, en ik kom er al 41 jaar ;)

sowieso handig in Italia: doe als de Italianen doen, dus niet als een bang vogeltje over de witte lijn, beetje branie waarderen ze wel - gaat al jaren goed en ik fiets er wel een paar keer per jaar

Sarden helemaal zijn (even lekker generaliseren) trots en waarderen het als je figuurlijk je ballen laat zien

geniet daar, als je gaat dus
Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie