4za velg doorgesleten
-
- Forum-lid
ik heb mijn 4za wielen pas net en heb er 3 nieuwelingen crossen op gereden, ze zijn dus nu al doorgesleten, ik heb swisstop groene remblokjes. Deze zijn niet specifiek voor carbonvelgen alleen volgens mijn fm kan ik ze wel gebruiken.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? het zijn wel 3 crossen maar nu al doorgesleten?
Weet iemand waar dit aan kan liggen? het zijn wel 3 crossen maar nu al doorgesleten?
Trainen is voor talentlozen =P
Als je compleet carbon velgen hebt gaat dat echt niet goed met die groene blokken hoor, die zijn volgens mij toch echt voor alu velgen bedoeld en dan doen ze hun werk prima. Op carbon doen ze hun werk ook vast wel, maar voor de velgen is dat volgens mij funest.
Voor carbon zul je de gele moeten hebben. Ik zou zeggen zo snel mogelijk terug naar je fietsenmaker en laat maar eens zien wat ie ervan zegt!
Voor carbon zul je de gele moeten hebben. Ik zou zeggen zo snel mogelijk terug naar je fietsenmaker en laat maar eens zien wat ie ervan zegt!
De groene zijn inderdaad voor gebruik op alu. remrand,
zie ook www.swissstop.ch
zie ook www.swissstop.ch
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
Die groene blokken zijn volgens mij voor keramische velgen (bij koolstop weet ik dat zeker) ze bevatten synter materiaal en zijn super aggressief (zeker niet geschikt voor carbon velgen). Wel zijn 4za velgen vrij zacht en zou ik ze enkel met campa/koolstop blokken rijden.
Sharkman 1 schreef:Die groene blokken zijn volgens mij voor keramische velgen (bij koolstop weet ik dat zeker) ze bevatten synter materiaal en zijn super aggressief (zeker niet geschikt voor carbon velgen). Wel zijn 4za velgen vrij zacht en zou ik ze enkel met campa/koolstop blokken rijden.
Idd. voor ceramische velgen of sterke aluvelgen. Op een setje amc 420's zou ik ze niet gebruiken. Het remt wel fantastisch, maar heb af en toe het gevoel dat de velg harder slijt dan de blokjes...
Groene:
"Green High Performance: green compound
the rubber mixture of the superlative for all aluminum
and ceramic rims. Excellent brake power in dry conditions
and unbeatable in rain. Very low pad and rim wear."
Gele:
"Provides absolutely best brake power (wet and dry) and allows the rider to precisely modulate the braking on Carbon wheels. No squeaking and very slight wear. Can also be used on aluminum wheels. Short duration stability at temperatures in excess of 300C!"
Zwarte:
"Black Brake Compound: black compound
for less aggressive riding and braking. Very good brake power in dry weather conditions and good performance in wet conditions. Specifically recommended for rims made
of soft aluminum material."
"Green High Performance: green compound
the rubber mixture of the superlative for all aluminum
and ceramic rims. Excellent brake power in dry conditions
and unbeatable in rain. Very low pad and rim wear."
Gele:
"Provides absolutely best brake power (wet and dry) and allows the rider to precisely modulate the braking on Carbon wheels. No squeaking and very slight wear. Can also be used on aluminum wheels. Short duration stability at temperatures in excess of 300C!"
Zwarte:
"Black Brake Compound: black compound
for less aggressive riding and braking. Very good brake power in dry weather conditions and good performance in wet conditions. Specifically recommended for rims made
of soft aluminum material."
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:Die groene blokken zijn volgens mij voor keramische velgen (bij koolstop weet ik dat zeker) ze bevatten synter materiaal en zijn super aggressief (zeker niet geschikt voor carbon velgen). Wel zijn 4za velgen vrij zacht en zou ik ze enkel met campa/koolstop blokken rijden.
dat is niet helemaal waar wat je zegt over de 4za velgen. iik rijd er al een heel seizoen mee en de velg rand is nog altijd even hoog als in het begin. ik gebruik alleen de remblokken die ik bij de wielen bij gekregen heb. deze zijn volgens mij van 4za zelf. het zijn bruine remblokken. de remblokken zelf slijten ook niet echt snel ik rijd er zowel mee op carbon velg rand als op alu velg rand en ze zijn na 1 koers-seizoen half afgesleten en aan mijn velgen niets te zien!!
*balenbc2* schreef: ik rijd er zowel mee op carbon velg rand als op alu velg rand
Dat schijnt niet echt heel slim te zijn als ik in eerdere posts van anderen hier over lees.
Er kunnen namelijk deeltjes aluminium in je remblokje komen te zitten en daarmee beschadig je dan je carbon velg.
Heren experts ?? zo was het toch ?
Jan Ullrich !
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
damn he, jij bent scherp!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
kim schreef:*balenbc2* schreef: ik rijd er zowel mee op carbon velg rand als op alu velg rand
Dat schijnt niet echt heel slim te zijn als ik in eerdere posts van anderen hier over lees.
Er kunnen namelijk deeltjes aluminium in je remblokje komen te zitten en daarmee beschadig je dan je carbon velg.
Heren experts ?? zo was het toch ?
Inderdaad. Hij zal er wel niet zoveel mee gefietst hebben want anders waren de velgen al wel gescheurd geweest.
Hoi,
De bruine remblokken van Forza zijn dezelfde als o.a. Mavic gebruikt en worden door Barradine gemaakt.
Het is een soort van mengsel van kurk en synthetisch rubber. Prima spul maar liever enkel op carbonvelgen gebruiken.
Het is niet omdat sommige (onverantwoordelijke) fabrikanten beweren dat je ze op beide types van velgen (alu zowel als carbon) kan gebruiken dat ze bedoelen dat je dezelfde set blokken straffeloos voor beide types kan gebruiken.
Ciao,![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
De bruine remblokken van Forza zijn dezelfde als o.a. Mavic gebruikt en worden door Barradine gemaakt.
Het is een soort van mengsel van kurk en synthetisch rubber. Prima spul maar liever enkel op carbonvelgen gebruiken.
Het is niet omdat sommige (onverantwoordelijke) fabrikanten beweren dat je ze op beide types van velgen (alu zowel als carbon) kan gebruiken dat ze bedoelen dat je dezelfde set blokken straffeloos voor beide types kan gebruiken.
Ciao,
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Snobisme is een dure hobby...